Początki w copywritingu. Jak zdobyć pierwszego klienta?

Początki w copywritingu. Jak zdobyć pierwszego klienta?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Rozpoczęcie nowej ścieżki kariery nigdy nie jest łatwe, jednak z odpowiednią dawką motywacji i wiedzy, jak się za to zabrać, nie musi być to wcale droga przez mękę. Istnieje kilka sprawdzonych strategii przetarcia swojego copywriterskiego szlaku. Jakich? Odpowiedź znajdziecie w tym artykule.

Skuteczne metody na zahaczenie się w copywritingu

Nawet jeśli przeczytaliśmy stosy książek o copywritingu i jego tajniki mamy w małym palcu, pisanie idzie nam świetnie, a nasze teksty są zarazem oryginalne i profesjonalne, bez klientów… cóż, daleko nie zajdziemy. Mimo że rynek copywriterów jest mocno nasycony, a niejednokrotnie wyobrażenie o zdobyciu pierwszego klienta jawi się w naszych głowach jako szalenie trudne zadanie, faktem jest, że naprawdę dobrych tekściarzy jest w branży niewielu. Wystarczy więc wykazać się ciekawością, zapoznać się z głównymi metodami dotarcia do potencjalnych pracodawców i wybrać tę optymalną dla naszych potrzeb i oczekiwań, aby spełniły się nasze marzenia o karierze w copywritingu. Poniżej kilka sprawdzonych, niezawodnych strategii.

Celuj w niszę własnych zainteresowań

Copywriter może tworzyć treści na tak wiele tematów, że ich ilość może z łatwością przytłoczyć początkującego tekściarza. Jednym z najlepszych sposobów na rozpoczęcie przygody z copywritingiem jest nakierowanie uwagi na to, co nas samych najbardziej interesuje. Niezależnie od tego, czy to motoryzacja, wspinaczka górska, marketing, nowoczesne technologie, czy moda – z całą pewnością istnieje ogromna liczba witryn lub blogów, na których tworzone są treści o tej tematyce. Kiedy już określimy swoją niszę, przychodzi czas na research i stworzenie listy stron, z którymi moglibyśmy nawiązać kontakt, a następnie wysłanie do nich starannie przygotowanego, małego portfolio. Kluczowe jest, aby znalazły się w nim teksty naprawdę dopieszczone i profesjonalne, w końcu to nasza jedyna szansa na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Mimo że wiele firm zapewne nam odmówi, zaskakująco często można w ten sposób zdobyć pierwszego klienta.

Rozejrzyj się dookoła i uderz w to, co znane na co dzień

Każdego dnia, od rana do wieczora, wchodzimy w interakcje z wieloma małymi firmami, choć najczęściej w ogóle się nad tym nie zastanawiamy. Chodzimy na zajęcia taneczne, na siłownię, robimy zakupy w lokalnych sklepach spożywczych lub od czasu do czasu chadzamy do małej, przytulnej kawiarni za rogiem. Wszystkie te miejsca to naturalne węzły interakcji, w których możemy nawiązać kontakt z właścicielami firm. Wielkim plusem tej strategii jest fakt, że już znamy i lubimy ten biznes, mamy na jego temat wiedzę z pierwszej ręki! Wystarczy się jedynie odważyć na pierwszy krok.

Bądź aktywny w social mediach

Tego podpunktu nie mogło tu oczywiście zabraknąć. Obecność, a przede wszystkim także aktywność w mediach społecznościowych i na forach internetowych to klasyka, jeśli chodzi o początki w copywritingu. Dobrym pomysłem jest znalezienie firm z potencjałem do zatrudnienia i śledzenie ich. Tak jak w poprzednich metodach nie obejdzie się bez naszej własnej inicjatywy – rozpoczęcia rozmowy, dogłębnej analizy witryny internetowej danej firmy, podlinkowania przydatnych artykułów marketingowych albo naszej autorskiej prezentacji. W tym celu nieocenione są portale takiej jak InMail na LinkedIn — LI informuje, że ma imponujący 30-procentowy wskaźnik odpowiedzi.

Metoda szeptana

I w końcu jedna z najbardziej efektywnych metod – nasza własna sieć znajomości. Warto poinformować wszystkich, których znamy, że zaczęliśmy pisać dla firm. Zaskakujące, jak często pierwsze zlecenia można dostać jedynie dzięki poleceniu bliskiej osoby i przesłaniu krótkiego tekstu próbnego lub miniportfolio.

Zdjęcie główne: Christin Hume/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Gadżety reklamowe – sposób na dotarcie do klientów
Gadżety reklamowe – sposób na dotarcie do klientów
Każdy od dawna wie, że reklama jest dźwignią handlu. Frazes może być wyświechtany i jawić się jako truizm, ale tak po prostu jest.
E-book od kuchni. Co zrobić, żeby go wydać?
E-book od kuchni. Co zrobić, żeby go wydać?
Zamierzasz wydać e-booka, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Pokazujemy krok po kroku, jak wygląda cały proces stworzenia własnej publikacji.
Aplikacje do tworzenia tekstów, które wspomogą Twoją koncentrację
Aplikacje do tworzenia tekstów, które wspomogą Twoją koncentrację
Potrzebujesz pomocy w skupieniu się na pisaniu? Te programy mogą Cię wesprzeć.
Ostatnie wpisy