E-book od kuchni. Co zrobić, żeby go wydać?

E-book od kuchni. Co zrobić, żeby go wydać?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Marzysz o tym, aby wydać własnego e-booka? Zastanawiasz się, co powinieneś zrobić, aby osiągnąć swój cel? Skorzystaj z naszych podpowiedzi!

Popularne techniki sprzedaży

Istnieją różne metody sprzedaży e-booków, ale warto zaprosić czytelników do współpracy już na etapie tworzenia. Dzięki temu podgrzejesz atmosferę, a odbiorcy będą z niecierpliwością czekać na Twojego e-booka. Pokaż im, jak wyglądają kulisy przygotowań. Możesz pokazać poszczególne etapy pracy lub np. poprosić o radę. Przedstaw kilka wersji tytułów lub okładki i zapytaj, która opcja najbardziej im się podoba. W ten sposób czytelnicy poczują, że mieli realny wpływ na finalny wygląd publikacji.

Social media w telefonie i na komputerze
(fot. Austin Distel, źródło: unsplash.com)

Możesz również zapytać, czy istnieje coś, o czym koniecznie chcieliby przeczytać w Twoim e-booku. Pamiętaj jednak, aby zachować umiar z pytaniem odbiorców o radę. W przeciwnym razie mogą myśleć, że wykonują obowiązki za Ciebie. Jeśli chcesz osiągnąć sukces na rynku wydawniczym, rozwiązanie jest jedno: znajdź potencjalnych klientów i zbuduj zaangażowaną społeczność.

Przydatne narzędzia

Zastanawiasz się, w czym pisać e-booka? Cóż, to zależy przede wszystkim od Ciebie. Dużą popularnością cieszą się popularne darmowe narzędzia, a więc Word, LibreOffice, Canva czy Google Docs. Do samego tworzenia treści nie potrzebujesz skomplikowanych czy specjalistycznych programów.

Korekta tekstu

Niezwykle ważną rolę odgrywa korekta e-booka. Poszukaj specjalisty, dzięki któremu zaoszczędzisz sporo czasu, nerwów i pieniędzy. Pamiętaj, aby najpierw wysłać próbki tekstów i poprosić o ich poprawienie. W ten sposób sprawdzisz, czy podobają Ci się efekty pracy danego korektora. Jeśli nie, śmiało szukaj dalej. Zwróć również uwagę, czy korektor prześle poprawioną próbkę w wyznaczonym terminie i czy nie ingeruje zbytnio w Twój styl pisania. Jeżeli dysponujesz ograniczonym budżetem, możesz skorzystać z takich narzędzi jak Ortograf lub Korektor Tekstu, jednak musisz liczyć się z tym, że mają one ograniczone możliwości i nie zastąpią osoby korektora.

Skład e-booków

Osoba przy laptopie
(fot. Christin Hume, źródło: unsplash.com)

Nadszedł czas na skład e-booka. Sprawdź, jak się do tego zabrać. Pamiętaj, że – nawet jeśli chcesz sprzedawać e-booka w formacie PDF – nie może on wyglądać jak długi artykuł z Worda. Zadbaj o to, by był ładny i przejrzysty. Twoi czytelnicy z pewnością to docenią. Cena składu uzależniona jest od wielu czynników, takich jak liczba zdjęć i linków w publikacji. Oprócz tego ważny jest też wybór formatu: od klasycznego PDF po nieco mniej typowe Epub czy Mobi.

Możesz też spróbować złożyć e-booka samodzielnie. Ciekawe szablony do programu Adobe InDesign czy Canvy znajdziesz m.in. w sklepie Etsy. Niestety, wiele layoutów nie obsługuje polskich znaków, dlatego koniecznie zwróć na to uwagę jeszcze przed zakupem. W przeciwnym razie będziesz musiał zrobić go od nowa.

Jeżeli korzystasz z Canvy i chcesz, by Twój e-book wyglądał profesjonalnie, rozważ wykupienie dostępu do pełnej, płatnej wersji platformy. Przydatny może być również program Smallpdf, który pozwoli Ci podmienić stronę w już gotowym pliku. Co prawda, jest on płatny, jednak możesz skorzystać z darmowego 7-dniowego okresu próbnego.

Walory wizualne

Jeżeli znasz programy graficzne i posiadasz odpowiednie umiejętności, możesz sam zaprojektować okładkę publikacji. Jeżeli nie, skorzystaj z pomocy doświadczonego grafika lub wykup gotowe zdjęcie, które według Ciebie oddaje charakter książki. Jeśli masz taką możliwość, zrezygnuj raczej z darmowych fotografii, które powtarzają się w wielu miejscach. Nie wygląda to zbyt profesjonalnie. Możesz za to zwrócić uwagę na płatne banki zdjęć, np. iStock, Photogenica czy Shutterstock.

Projektowanie designu
(fot. NordWood Themes, źródło: unsplash.com)

Tworząc e-book w serwisie Canva masz też dostęp do genialnych i przyciągających wzrok projektów. Dzięki bogatej bibliotece szablonów i prostej obsłudze (komendy typu „przeciągnij i upuść”), możesz przygotować profesjonalnie wyglądającego e-booka od początku do końca. Spory zestaw możliwych układów i elementów powoduje, że na pewno znajdziesz coś, co odpowie Twoim preferencjom.

Gdzie sprzedawać e-booka? 

Jeśli posiadasz stronę na WordPress koniecznie zainstaluj wtyczkę WooCommerce, która umożliwi Ci prostą sprzedaż e-booka. Możesz też stworzyć sklep na jednej z popularnych platform. Pamiętaj, by zintegrować go z popularnymi płatnościami (np. PayU lub Tpay) i systemami do faktur.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Lucas Benvenuto, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak zaprojektować okładkę książki, by wzrosła jej sprzedaż?
Jak zaprojektować okładkę książki, by wzrosła jej sprzedaż?
Okładka jest bardzo ważny czynnikiem, który decyduje o sprzedaży danej książki. Przedstawiamy porady, na co zwrócić uwagę podczas procesu jej projektowania.
Jak wybrać idealną taśmę pakową adekwatną do Twoich potrzeb?
Jak wybrać idealną taśmę pakową adekwatną do Twoich potrzeb?
Poradnik, który pomoże Ci podjąć decyzję o wyborze najlepszej taśmy pakowej. Odkryj kluczowe kryteria, które powinieneś rozważyć, aby spełnić wszystkie swoje potrzeby.
Jak zaaranżować pokój do pracy zdalnej?
Jak zaaranżować pokój do pracy zdalnej?
Prawidłowa aranżacja domowego biura to aktualnie priorytet każdego copywritera. Kilka sprawdzonych porad pozwoli Ci wyposażyć pokój we wszystkie niezbędne elementy.
Ostatnie wpisy