Artykuł sponsorowany
Udana kampania marketingowa to klucz do sukcesu marki. Nie każdy mały biznes może pozwolić sobie jednak na związane z nią wydatki. Podpowiemy, jak tanim kosztem zyskać nowych klientów.
Pracując jako freelancer, każdy szanujący się copywriter lub grafik musi zadbać o dobre zaprezentowanie się na rynku pracy. Najłatwiejszą do tego drogą jest stworzenie profesjonalnie wyglądającej strony na użytek reklamowania się i przyjmowania zleceń. Przejrzysta witryna z przemyślanym układem sprawi, że wywołasz dobre wrażenie i zapiszesz się w pamięci potencjalnego pracodawcy. IE-Marketing zaprojektuje dla Ciebie stronę, która nie tylko świetnie się prezentuje, ale także stworzy podwaliny pod obecność Twojej marki w sieci.
Jeśli nie jesteś pewien, jaki materiał powinien znaleźć się na firmowej witrynie – dane kontaktowe, przydatna wiedza z konkretnych dziedzin, doświadczenie oraz portfolio są obowiązkowe. Niektórzy copywriterzy decydują się też na umieszczenie swoich stawek za 1000 zzs. Bardzo ważne jest, aby Twoja wiedza specjalistyczna na jakikolwiek temat została wyraźnie odzwierciedlona w copy Twojej strony. Doświadczenie z tekstami medycznymi czy ogrodnictwem będzie dodatkowym plusem dla pracodawcy, który szuka freelancera do pisania treści w tych samych kategoriach.
Pamiętaj, że chociaż stały dostęp do jak największej ilości odbiorców jest ważny, to jakość sprzedawanego przez Ciebie produktu nie może na tym ucierpieć. Content marketing to nowa strategia dotarcia do klienta poprzez dostarczenie mu konkretnych, pomocnych i ukierunkowanych na jego potrzeby informacji. Tę metodę reklamy stosuje chociażby Microsoft czy rolniczy gigant John Deere. Jej skuteczność opiera się nie na mamieniu odbiorcy pustymi określeniami czy kwiecistymi ogółami, a na budowaniu długoterminowej relacji z klientem poprzez przekazywanie mu interesujących, wartościowych treści.
Content marketing jako szereg działań może być prowadzony różnymi kanałami: od facebookowych profili firmowych po zaprojektowanie strony, stworzenie filmików, prezentacji czy grafik, na przykładach niezwiązanych ze światem internetowym kończąc. Aby kampanie reklamowe prowadzone tym sposobem owocowały, należy na samym początku przedsięwzięcia określić jego target i odpowiednią do jego potrzeb oraz formy contentu platformę. Dobre zaplanowanie dystrybucji to klucz do sukcesu, gdyż bez niej nawet najlepsze materiały nie będą po prostu nigdy odnalezione przez odbiorcę.
Więcej o content marketingu i o tym, co odróżnia go od copywritingu, przeczytasz tutaj.
Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie przestrzeni publicznych do reklamowania naszych usług. Właśnie takiemu celowi służy reklama zewnętrzna. Umieszczona w postaci ekranów lub billboardów w miejscach takich jak centra handlowe czy często uczęszczane ulice miasta, ma szansę na dotarcie do bardzo szerokiej publiczności.
Chociaż rozwiązania takie jak potykacz tablica kredowa kojarzą się raczej z gastronomią aniżeli z copywritingiem, to mogą być równie efektowne jak inne źródła reklamy. Po pierwsze, są często sposobem dotarcia do klientów, którzy na co dzień nie są naszym targetem, gdyż nie korzystają z wybranych przez nas źródeł przekazu. Po drugie, są skuteczną metodą na przykucie uwagi przypadkowego przychodnia i nakierowanie go w prawidłowym kierunku, szczególnie jeśli posiadamy własne biuro lub próbujemy zareklamować usługi wydawnictwa czy współpracującej z nim księgarni. Jest to również metoda najtańsza z tej listy, więc jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem własnego biznesu, warto od niej zacząć. W najgorszym przypadku stracisz mało, a w najlepszym zyskasz o wiele więcej!
Zdjęcie główne artykułu: fot. mihailomilovanovic / E+ / Getty Images