Pora na przekąski! Czyli kilka słów o tekstach preclowych

Pora na przekąski! Czyli kilka słów o tekstach preclowych
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Teksty preclowe są jednymi z podstawowych elementów copywritingu SEO, jednak obecnie specjaliści od marketingu mają podzielone zdania na ich temat. Wynika to przede wszystkim z ich niskiej jakości. Mimo tego, teksty takie wciąż są zamawiane i tworzone. Dlaczego?

Kilka lat temu bardzo popularne było wykorzystywanie presell pages do pozycjonowania stron internetowych. Precle są prostymi tekstami, które jedynie nawiązują do słowa kluczowego. W takich tekstach nie ma żadnej specjalistycznej analizy, researchu czy wartości dodanej. Chodzi tylko o to, aby podlinkować określony wyraz, który poprowadzi czytelnika bezpośrednio do strony reklamodawcy.

Teksty preclowe obecnie

Teksty preclowe na przestrzeni ostatniej dekady mocno ewoluowały, przekształcając się w – bardziej przyjazne dla internauty i wyszukiwarki Google – teksty zapleczowe.  

Współcześnie teksty takie są prostymi merytorycznymi treściami, nie przekraczającymi 1700 zzs. Zdarza się, że nie określa się w nich już słowa kluczowego – po prostu stanowią krótką notatkę z konkretnej dziedziny i składają się głównie z jednego bloku tekstu wraz z tytułem.

Wymogi treści

Karteczki samoprzylepne
(fot. Paper Textures, źródło: unsplash.com)
  • Tekst nie powinien być dłuższy niż 1700 zzs,
  • Tytuł i treść powinny być adekwatna do dziedziny, do której należy tekst. Jeśli klient narzuca słowa kluczowe, koniecznie muszą zostać uwzględnione w odpowiednich miejscach tekstu.
  • Tekst nie może mieć błędów stylistycznych i ortograficznych.
  • Obecnie precle nie mają ogromnej wartości merytorycznej, jednak muszą być napisane logicznie i z sensem.

Przykład: Panele podłogowe są modnym i praktycznym wykończeniem wnętrz. Takie wykończenie podłogi pasuje niemal do każdego stylu wnętrza, nadając mu nietuzinkowego charakteru. Wybierając panele podłogowe do swojego domu, warto zwrócić uwagę na ich montaż. W sklepach dostępne są panele montowane na KLIK lub za pomocą kleju montażowego. Panele podłogowe sprawdzą się w niemal każdym pomieszczeniu. Wybierając panele do kuchni i łazienki, warto wybrać te wodoodporne. Panele są bardzo uniwersalnym i praktycznym wykończeniem każdej podłogi.

Czy warto inwestować w teksty preclowe?

W ostatnim czasie teksty preclowe są coraz częściej zastępowane przez sensowne teksty zapleczowe. Kiedyś proste teksty preclowe pomagały w pozycjonowaniu strony, lecz obecnie umieszczenie tekstu z linkiem na presell pages automatycznie spychają podlinkowaną stronę na końcowe pozcje w wyszukiwarce. Strony z preclami są także niezgodne z White Hat SEO, zatem wykrycie takiej strony przez roboty wyszukiwarki skutkuje nałożeniem kar i drastycznym obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Statystyki strony internetowej
(fot. Stephen Phillips Hostreviews.co.uk, źródło: unsplash.com)

W precle nie warto inwestować z kilku powodów:

  • istnieje ryzyko drastycznego obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania;
  • precle nie budują zaufania wśród klientów;
  • internauci traktują strony z preclami jako „sprytne sprzedażowe portale” i coraz częściej ich unikają.

Świat się rozwija, dlatego teksty preclowe powoli odchodzą do lamusa, a w ich miejsce się tworzy się dobrej jakości teksty zapleczowe.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Markus Winkler, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak zrobić portfolio?
Jak zrobić portfolio?
Portfolio jest szczególnie ważne na przykład dla freelancerów, przedsiębiorców w sektorze kreatywnym. Podpowiadamy, jak je stworzyć.
Zalety druku cyfrowego: Jakie korzyści przynosi druk cyfrowy w branży reklamowej?
Zalety druku cyfrowego: Jakie korzyści przynosi druk cyfrowy w branży reklamowej?
Druk cyfrowy w branży reklamowej: Elastyczność, personalizacja i wysoka jakość - odkryj korzyści, jakie przynosi druk cyfrowy dla skutecznej promocji Twojej firmy.
Jak efektywnie wykorzystać akcesoria do promocji Twojej marki
Jak efektywnie wykorzystać akcesoria do promocji Twojej marki
Odkryj skuteczność stosowania akcesoriów promocyjnych w budowaniu świadomości marki. Zdobądź praktyczne porady, jak efektywnie je wykorzystać, aby wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów.
Ostatnie wpisy