Chcesz nagrywać ciekawe Instastory? Zastosuj te wskazówki

Chcesz nagrywać ciekawe Instastory? Zastosuj te wskazówki
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Komunikacja na Instagramie ma głównie charakter wizualny. Profile z największą liczbą obserwujących są estetyczne i przemyślane, a zamieszczane treści spójne i kreatywne.

Stories nie są wyjątkiem – najpopularniejsze są te przygotowane estetycznie i twórczo. W tym artykule przedstawimy kilka przydatnych wskazówek, jak poprawić jakość swoich Instastories.

Czym są Instastories?

Ta funkcja pojawiła się na Instagramie w 2016 roku. Z jej pomocą możesz przesyłać zdjęcia i filmy do 15 sekund, dodawać do nich tekst, emotikony, linki, geolokalizację, ankiety, filtry, GIF-y, a nawet muzykę. Kluczową cechą Stories jest to, że znikają po 24 godzinach, co oznacza, że ​​nie wpłyną na kanał publikacji. Aby przedłużyć „żywotność” treści na Instastory, musisz dodać je do wyróżnionych.

Oryginalnie Instagram wymyślił Stories jako sposób na dzielenie się niezbyt ważnymi informacjami o życiu codziennym. Jednak szybko stały się one narzędziem do promowania dowolnego biznesu i marki. Dzięki nim właściciel profilu może:

  • budować relacje z odbiorcami;
  • angażować subskrybentów;
  • dotrzeć do potencjalnych nowych obserwatorów;
  • promować swoje produkty i usługi;
  • pozyskać bezpośrednich odwiedzających stronę (dodanie linku w postaci tzw. swipe up).

Jak tworzyć estetyczne Stories?

Tworząc Instastories, każdego ogranicza tylko jego własna kreatywność i funkcje sieci społecznościowych, które z roku na rok się powiększają. Tylko dzięki narzędziom dostępnym w aplikacji możesz przygotować naprawdę piękne i niepowtarzalne rolki.

Czego możesz użyć:

  • create – umożliwia tworzenie wiadomości na ciemnym lub jednolitym tle;
  • bumerang;
  • wyrównanie – dzięki funkcji kadr zdjęcia i filmu staje się idealnie równy;
  • layout – umożliwia stworzenie kolażu;
  • superzoom – dodatkowe efekty graficzne i dźwiękowe;
  • swipe up – dostępny dla kont powyżej 10 tys. subskrybentów, dodaje link i przekierowuje odbiorców na wskazaną stronę;
  • filtry;
  • naklejki (lokalizacja, wzmianka, hashtag, darowizna, gif, muzyka, czas, ankieta, pytania, odliczanie, reakcja, quiz i in.);
  • gify – wiele interaktywnych materiałów, wśród których można łatwo znaleźć te idealnie pasujące do tematu treści;
  • pędzle – narzędzia, które pozwalają rysować lub zmienić kolor całego obszaru relacji;
  • kreator tekstu – do wyboru kilka różnych fontów i kolorów, a także tła.

Wszystkie te elementy dostępne są w Instagramie i możesz korzystać z nich bez ograniczeń.

Jak dodać Stories atrakcyjności: pomysły i sztuczki

Jest wiele sposobów na urozmaicenie swoich Stories i stworzenie naprawdę wyjątkowego contentu, jednak dwa podstawowe elementy to zdecydowanie:

  • interaktywność – mówimy o wszystkich elementach, które pozwalają aktywnemu obserwatorowi odpowiedzieć na to, co widzi (ankieta, quiz, okno z pytaniami, szybkie reakcje);
  • dynamika – historie powinny przyciągać uwagę, zachęcać do obejrzenia (nie pomijania!) kolejnej. W przypadku treści statycznych dodaj przyciągające wzrok pliki GIF.

Oprócz tego warto skorzystać z opcji carry to post, aby przyciągać użytkowników do ostatnio opublikowanego posta. Ciekawym pomysłem są również gry, które możesz stworzyć z pomocą zewnętrznych aplikacji. Gry pomagają zwiększyć liczbę reakcji i kliknięć.

Na koniec polecamy zawsze sprawdzać, jakie są aktualne trendy w Instastories. W jednym sezonie może królować minimalizm, a już w kolejnym całkowita abstrakcja. Pamiętaj jednak, by relacje pasowały wizualnie do stylu Twojego profilu i wizerunku marki.

Zdj. główne: Sticker Mule/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Korektor tekstu online. Jak korzystać z iKorektora?
Korektor tekstu online. Jak korzystać z iKorektora?
Jeśli tworzysz treści do sieci, piszesz artykuły lub książki, lub po prostu chcesz uniknąć błędów w korespondencji biznesowej, iKorektor jest narzędziem dla Ciebie. Sprawdź, jak działa!
Co najlepsze na prezent dla copywritera?
Co najlepsze na prezent dla copywritera?
Mało czasu, a Twój przyjaciel copywriter ma urodziny, imieniny, święto? Oto lista prezentów, które zadowolą każdego pisarza.
Dlaczego brief jest taki ważny? Oszczędza Twój czas!
Dlaczego brief jest taki ważny? Oszczędza Twój czas!
Po co brief? Przecież wszystko już powiedziałem! Czyli dlaczego warto pomóc sobie i agencji reklamowej.
Ostatnie wpisy