Chcesz nagrywać ciekawe Instastory? Zastosuj te wskazówki

Chcesz nagrywać ciekawe Instastory? Zastosuj te wskazówki
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Komunikacja na Instagramie ma głównie charakter wizualny. Profile z największą liczbą obserwujących są estetyczne i przemyślane, a zamieszczane treści spójne i kreatywne.

Stories nie są wyjątkiem – najpopularniejsze są te przygotowane estetycznie i twórczo. W tym artykule przedstawimy kilka przydatnych wskazówek, jak poprawić jakość swoich Instastories.

Czym są Instastories?

Ta funkcja pojawiła się na Instagramie w 2016 roku. Z jej pomocą możesz przesyłać zdjęcia i filmy do 15 sekund, dodawać do nich tekst, emotikony, linki, geolokalizację, ankiety, filtry, GIF-y, a nawet muzykę. Kluczową cechą Stories jest to, że znikają po 24 godzinach, co oznacza, że ​​nie wpłyną na kanał publikacji. Aby przedłużyć „żywotność” treści na Instastory, musisz dodać je do wyróżnionych.

Oryginalnie Instagram wymyślił Stories jako sposób na dzielenie się niezbyt ważnymi informacjami o życiu codziennym. Jednak szybko stały się one narzędziem do promowania dowolnego biznesu i marki. Dzięki nim właściciel profilu może:

  • budować relacje z odbiorcami;
  • angażować subskrybentów;
  • dotrzeć do potencjalnych nowych obserwatorów;
  • promować swoje produkty i usługi;
  • pozyskać bezpośrednich odwiedzających stronę (dodanie linku w postaci tzw. swipe up).

Jak tworzyć estetyczne Stories?

Tworząc Instastories, każdego ogranicza tylko jego własna kreatywność i funkcje sieci społecznościowych, które z roku na rok się powiększają. Tylko dzięki narzędziom dostępnym w aplikacji możesz przygotować naprawdę piękne i niepowtarzalne rolki.

Czego możesz użyć:

  • create – umożliwia tworzenie wiadomości na ciemnym lub jednolitym tle;
  • bumerang;
  • wyrównanie – dzięki funkcji kadr zdjęcia i filmu staje się idealnie równy;
  • layout – umożliwia stworzenie kolażu;
  • superzoom – dodatkowe efekty graficzne i dźwiękowe;
  • swipe up – dostępny dla kont powyżej 10 tys. subskrybentów, dodaje link i przekierowuje odbiorców na wskazaną stronę;
  • filtry;
  • naklejki (lokalizacja, wzmianka, hashtag, darowizna, gif, muzyka, czas, ankieta, pytania, odliczanie, reakcja, quiz i in.);
  • gify – wiele interaktywnych materiałów, wśród których można łatwo znaleźć te idealnie pasujące do tematu treści;
  • pędzle – narzędzia, które pozwalają rysować lub zmienić kolor całego obszaru relacji;
  • kreator tekstu – do wyboru kilka różnych fontów i kolorów, a także tła.

Wszystkie te elementy dostępne są w Instagramie i możesz korzystać z nich bez ograniczeń.

Jak dodać Stories atrakcyjności: pomysły i sztuczki

Jest wiele sposobów na urozmaicenie swoich Stories i stworzenie naprawdę wyjątkowego contentu, jednak dwa podstawowe elementy to zdecydowanie:

  • interaktywność – mówimy o wszystkich elementach, które pozwalają aktywnemu obserwatorowi odpowiedzieć na to, co widzi (ankieta, quiz, okno z pytaniami, szybkie reakcje);
  • dynamika – historie powinny przyciągać uwagę, zachęcać do obejrzenia (nie pomijania!) kolejnej. W przypadku treści statycznych dodaj przyciągające wzrok pliki GIF.

Oprócz tego warto skorzystać z opcji carry to post, aby przyciągać użytkowników do ostatnio opublikowanego posta. Ciekawym pomysłem są również gry, które możesz stworzyć z pomocą zewnętrznych aplikacji. Gry pomagają zwiększyć liczbę reakcji i kliknięć.

Na koniec polecamy zawsze sprawdzać, jakie są aktualne trendy w Instastories. W jednym sezonie może królować minimalizm, a już w kolejnym całkowita abstrakcja. Pamiętaj jednak, by relacje pasowały wizualnie do stylu Twojego profilu i wizerunku marki.

Zdj. główne: Sticker Mule/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Dlaczego spójny design marki jest tak ważny?
Dlaczego spójny design marki jest tak ważny?
Jak cię widzą, tak cię piszą. Sprawdź, dlaczego design Twojej marki musi być spójny i jak to osiągnąć.
Jak stworzyć skuteczny newsletter firmowy?
Jak stworzyć skuteczny newsletter firmowy?
Stwórz skuteczny newsletter firmowy: kluczowe kroki i strategie dla efektywnej komunikacji z klientami.
Kiedy potrzebny jest microcopywriting?
Kiedy potrzebny jest microcopywriting?
Zastanawiasz się, czym jest microcopywriting i dlaczego warto go stosować? Sprawdź, jaka jest rola specjalistów od UX.
Ostatnie wpisy