Copywriting a content writing. Czy to to samo?

Copywriting a content writing. Czy to to samo?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wielu osobom wydaje się, że copywriting i content writing to synonimy. Tymczasem oba pojęcia różnią się między sobą, choć oczywiście posiadają wiele cech wspólnych. Czym jest copywriting, a czym content writing, i jak możesz je rozpoznać?

Kilka słów o copywritingu

Pod pojęciem copywritingu rozumiemy pisanie tekstów, które mają być pomocne w kwestii przekonania odbiorcy do zakupu produktu lub usługi. Copywriterzy zajmują się pisaniem tekstów takich jak:

  • opisy produktów,
  • teksty preclowe,
  • teksty zapleczowe,
  • treści na strony internetowe,
  • treści typu landing page,
  • treści reklam na banerach,
  • e-maile sprzedażowe,
  • scenariusze reklam.
Kobieta z torbami zakupowymi
(fot. Porapak Apichodilok, źródło: pexels.com)

Teksty pisane przez copywritera powinny być odpowiedzią na współczesne potrzeby internautów (w przypadku tekstów zamieszczanych online) lub konsumentów. Koniecznie powinny zawierać element CTA, który zwiększy prawdopodobieństwo wywołania pożądanej reakcji zakupowej u odbiorcy. Głównymi celami takich działań może być:

  • zwiększenie widoczności firmy w Google,
  • zwiększenie konwersji na stronie,
  • efektywna sprzedaż.

Kilka słów o content writingu

Pojęcie content writingu nie jest jeszcze zbyt popularne w polskiej branży marketingowej. Jego cechą charakterystyczną jest długość wypowiedzi, a głównym zadaniem content writera jest stworzenie niesprzedażowych treści, budzących zaufanie u potencjalnego klienta firmy i nawiązywanie z nim relacji. Content writer zajmuje się pisaniem treści takich jak:

  • blogi,
  • poradniki how-to,
  • white papers,
  • infografiki,
  • newsy branżowe,
  • e-booki.
Dwie osoby podają sobie dłoń
(fot. Savvas Stavrinos, źródło: pexels.com)

Teksty stworzone przez content writera przyczyniają się do:

  • zwiększenia ruchu na stronie, poprzez oferowanie wartości dodanej,
  • zwiększenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
  • budowania zaufania wśród odbiorców.

Podsumowanie

Content writer tworzy merytoryczne, dłuższe treści o niskim charakterze sprzedażowym. Copywriter tworzy zaś treści sprzedażowe z wykorzystaniem języka korzyści. Działania copywriting i content writing najczęściej wzajemnie się uzupełniają, poprawiając pozycję strony w wyszukiwarce internetowej i zwiększając zainteresowanie grupy docelowej.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Olya Kobruseva, źródło: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Kordian Minkina 21.08.2021

    Fajny, choć nieco krótki artykuł 😉 Czy wykorzystujesz w swojej pracy jakieś narzędzia do tworzenia treści?

Rekomendowane
Personalizacja bluz z haftem. Jak to wpływa na wizerunek twojej firmy?
Personalizacja bluz z haftem. Jak to wpływa na wizerunek twojej firmy?
Poznaj, jak personalizacja bluz z haftem może znacząco podnieść poziom rozpoznawalności Twojej marki. Dowiedz się więcej o najważniejszych czynnikach wpływających na wizerunek firmy.
Konferencje branżowe dla copywriterów. Na jakie kursy i szkolenia warto się udać?
Konferencje branżowe dla copywriterów. Na jakie kursy i szkolenia warto się udać?
W sieci roi się od darmowych materiałów dla początkujących copywriterów. Do udanego branżowego startu i rozwoju mogą one jednak nie wystarczyć. Po jakie dodatkowe kursy i szkolenia warto sięgnąć?
Co musi zawierać umowa freelancera?
Co musi zawierać umowa freelancera?
Rozpoczynasz pracę jako wolny strzelec i nie wiesz, czego spodziewać się po pierwszym zleceniu? Zobacz, co powinna zawierać umowa freelancera.
Ostatnie wpisy