Copywriting a content writing. Czy to to samo?

Copywriting a content writing. Czy to to samo?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wielu osobom wydaje się, że copywriting i content writing to synonimy. Tymczasem oba pojęcia różnią się między sobą, choć oczywiście posiadają wiele cech wspólnych. Czym jest copywriting, a czym content writing, i jak możesz je rozpoznać?

Kilka słów o copywritingu

Pod pojęciem copywritingu rozumiemy pisanie tekstów, które mają być pomocne w kwestii przekonania odbiorcy do zakupu produktu lub usługi. Copywriterzy zajmują się pisaniem tekstów takich jak:

  • opisy produktów,
  • teksty preclowe,
  • teksty zapleczowe,
  • treści na strony internetowe,
  • treści typu landing page,
  • treści reklam na banerach,
  • e-maile sprzedażowe,
  • scenariusze reklam.
Kobieta z torbami zakupowymi
(fot. Porapak Apichodilok, źródło: pexels.com)

Teksty pisane przez copywritera powinny być odpowiedzią na współczesne potrzeby internautów (w przypadku tekstów zamieszczanych online) lub konsumentów. Koniecznie powinny zawierać element CTA, który zwiększy prawdopodobieństwo wywołania pożądanej reakcji zakupowej u odbiorcy. Głównymi celami takich działań może być:

  • zwiększenie widoczności firmy w Google,
  • zwiększenie konwersji na stronie,
  • efektywna sprzedaż.

Kilka słów o content writingu

Pojęcie content writingu nie jest jeszcze zbyt popularne w polskiej branży marketingowej. Jego cechą charakterystyczną jest długość wypowiedzi, a głównym zadaniem content writera jest stworzenie niesprzedażowych treści, budzących zaufanie u potencjalnego klienta firmy i nawiązywanie z nim relacji. Content writer zajmuje się pisaniem treści takich jak:

  • blogi,
  • poradniki how-to,
  • white papers,
  • infografiki,
  • newsy branżowe,
  • e-booki.
Dwie osoby podają sobie dłoń
(fot. Savvas Stavrinos, źródło: pexels.com)

Teksty stworzone przez content writera przyczyniają się do:

  • zwiększenia ruchu na stronie, poprzez oferowanie wartości dodanej,
  • zwiększenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
  • budowania zaufania wśród odbiorców.

Podsumowanie

Content writer tworzy merytoryczne, dłuższe treści o niskim charakterze sprzedażowym. Copywriter tworzy zaś treści sprzedażowe z wykorzystaniem języka korzyści. Działania copywriting i content writing najczęściej wzajemnie się uzupełniają, poprawiając pozycję strony w wyszukiwarce internetowej i zwiększając zainteresowanie grupy docelowej.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Olya Kobruseva, źródło: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

5 × 4 =

  • Kordian Minkina 21.08.2021

    Fajny, choć nieco krótki artykuł 😉 Czy wykorzystujesz w swojej pracy jakieś narzędzia do tworzenia treści?

Rekomendowane
Jak skuteczne strategie influencer marketingu mogą przekształcić twoją markę?
Jak skuteczne strategie influencer marketingu mogą przekształcić twoją markę?
Przekształć swoją markę dzięki skutecznym strategiom influencer marketingu. Poznaj skuteczne metody, techniki i tajniki, które pomogą Ci wykorzystać potencjał influencerów do maksimum.
Jak stworzyć dobry tekst na firmowy landing page?
Jak stworzyć dobry tekst na firmowy landing page?
Na landing page użytkownik trafia po kliknięciu Twojej reklamy. Jak go do tego zachęcić? I co musi zawierać dobry landing page? Podpowiadam
O slangu grafików. Jak zrozumieć kolegę z biurka obok?
O slangu grafików. Jak zrozumieć kolegę z biurka obok?
Jakim slangiem mówią graficy? Stworzyliśmy mały słownik, aby ułatwić Ci zrozumienie kolegi z biurka obok!
Ostatnie wpisy