Jak zaplanować reklamę firmy?

Jak zaplanować reklamę firmy?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Kampanie reklamowe to nieodłączny element działań marketingowych oraz wizerunkowych. Jak jednak zaplanować reklamę, aby była interesująca oraz skuteczna? Dowiedz się, co może Ci pomóc w projektowaniu dobrej kampanii dla Twojej firmy.

Planowania kampanii

Aby zaplanować skuteczną kampanię reklamową, musisz przede wszystkim dokładnie określić jaki produkt lub usługę chcesz zareklamować. Zastanów się przy tym dokładnie, jaka jest osobowość Twojej marki, co sobą prezentuje, jakie ma wartości – jeśli chcesz, możesz nawet pokusić się o personalizację i zastanowić się, kim by była Twoja marka jako człowiek. Taki zabieg pozwoli Ci na lepsze dookreślenie jej wartości i przekazu, co pomoże Ci stworzyć skuteczną kampanię reklamową. 

Określenie tożsamości marki jest podstawą brandingu. Jeśli potrzebujesz pomocy ze zdefiniowaniem osobowości Twojej marki oraz wartości, które ma przekazywać, to możesz skorzystać z oferty, którą proponuje agencja brandingowa.

Grupa docelowa

Dla stworzenia skutecznej kampanii reklamowej konieczne jest również określenie grupy docelowej zarówno całej Twojej marki, jak i konkretnego produktu lub usługi, które chcesz zareklamować. Jak to zrobić?

Przede wszystkim nie rób tego w sposób szablonowy i nudny. Określenie jedynie płci, wieku, miejsca zamieszkania czy nawet zainteresowań jest tylko złudnie skuteczne. Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie tak zwanego brandingu kulturowego. Zastanów się, jakie wartości mogą mieć Twoi odbiorcy, z jakimi momentami kulturowymi są związani, w jakim dyskursie się obracają. Wszystko to pokaże Ci znacznie więcej, jeśli chodzi o Twoją grupę docelową, a co za tym idzie, pozwoli Ci na stworzenie skutecznej i niebanalnej kampanii reklamowej. 

Proces twórczy

Jeśli etap planowania masz już za sobą, możesz przejść do kreacji. Pamiętaj, że należy uwzględnić w niej między innymi projekty graficzne dla firm, copywriting i tworzenie haseł reklamowych, działania w mediach społecznościowych oraz wiele, wiele innych. W fazie kreatywnej tworzenia kampanii możesz przekazać wiele ważnych dla Twojej marki wartości, a także pokusić się o nietuzinkowe i nieco ekstrawaganckie rozwiązania – taka intrygująca i dająca do myślenia kampania odniesie znacznie lepsze efekty. 

Możesz zdecydować się także na wykorzystanie narzędzi takich jak ekspozytory naladowe czy też standy, które doskonale sprawdzą się w siedzibie firmy lub podczas różnego rodzaju targów branżowych.  

Fot.: Jason Goodman/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
150 Mb/s czy 1,2 Gb/s? Jak wybrać internet do domu, aby cieszyć się dużą prędkością i jakością?
150 Mb/s czy 1,2 Gb/s? Jak wybrać internet do domu, aby cieszyć się dużą prędkością i jakością?
Jak wybrać prędkość internetu domowego tak, aby idealnie spełniała potrzeby mieszkańców?
Komentarze w social mediach. Jak z nimi postępować?
Komentarze w social mediach. Jak z nimi postępować?
Wprawne zarządzanie komentarzami to podstawa w budowaniu zaufania klientów w mediach społecznościowych. Poznaj podstawowe strategie moderacji i ich cechy.
Emotikony w tekście. Czy to profesjonalne?
Emotikony w tekście. Czy to profesjonalne?
Część z nas nie potrafi już wyobrazić sobie komunikacji bez emotikonek – prostych, zabawnych, szybko przekazujących informacje. Czy to narzędzie znajdzie swoje zastosowanie w tekstach copywriterskich?
Ostatnie wpisy