Top 10 narzędzi dla copywritera. Znasz je wszystkie?

Top 10 narzędzi dla copywritera. Znasz je wszystkie?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Każda praca wymaga narzędzi; dla kucharza będzie to chochla i patelnia, dla copywritera przede wszystkim kawa i laptop. Z pomocą przychodzi też Internet, w którym można znaleźć wiele przydatnych narzędzi, które ułatwią pracę.

Copyscape to bezpłatne narzędzie internetowe, które umożliwia sprawdzenie zawartości pojedynczej strony internetowej pod kątem duplikowanej treści, znalezionej w innym miejscu w sieci. Świetne narzędzie, które pomoże Ci sprawdzić, czy podobna treść do stworzonej przez Ciebie istnieje już w zakamarkach Internetu. W ten sposób będziesz mógł wpłynąć pozytywnie na unikalność tworzonych przez Ciebie tekstów.

Gdy zabraknie Ci słów, warto skorzystać z tej strony. Nagminne powtórzenia jednego wyrazu nigdy nie są mile widziane w tekście, dlatego te bliskoznaczne mogą pomóc Ci urozmaicić treści i jednocześnie nadal zachować pełną poprawność merytoryczną. Słownik synonimów rekomendowany jest przez samego profesora Bralczyka!

Google Trends pokazują, ile razy dany temat został wpisany w Google w ostatnich miesiącach. Może nie brzmi to ekscytująco, ale za pomocą tego narzędzia można dojść do ciekawych wniosków. W swojej publikacji „Everybody Lies” z 2017 roku socjolog Seth Stephens-Davidowitz wysunął za pomocą tej aplikacji interesujące spostrzeżenia, np. ludzie rzadziej wyszukują dowcipne treści w poniedziałki bądź kiedy pada deszcz. W ten sposób będziesz wiedział, jaki temat warto poruszyć w odpowiednim momencie, a co już nie interesuje internautów.

To platforma zaprojektowana pod kątem każdego aspektu content marketingu. Pokazuje najczęściej udostępniane i lubiane treści na dany temat oraz zapewnia wybór narzędzi do badania słów kluczowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakich błędów musisz się wystrzegać w ich analizie, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Statystyki Google
(fot. Myriam Jessier, źródło: unsplash.com)

Jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingu cyfrowego na świecie. Platforma poinformuje Cię o szczegółowych danych demograficznych osób odwiedzających Twoją witrynę. W ten sposób dowiesz się skąd pochodzą, ile mają lat lub z jakiego urządzenia korzystali, przeglądając stronę. Warto skorzystać z tego narzędzia, jeśli chcesz zweryfikować, czy faktyczna grupa docelowa pokrywa się z założeniami Twojej strategii.

Prawdopodobnie najlepsza baza obrazów na świecie. Znajdowanie i przechowywanie interesujących Cię treści jest tu banalnie proste. Do tego świetna jakość i darmowy dostęp!

Gumka Pelikan do zmazywania błędów
(źródło: pexels.com)

Jest to witryna, która pomoże Ci sprawdzić tekst pod kątem błędów stylistycznych, gramatycznych, typograficznych i ortograficznych. Interfejs jest całkowicie po polsku (strona obsługuje łącznie również 28 innych języków). System bazuje na ponad 1000 algorytmach, jednak – jak ostrzegają jego twórcy – podpowiedzi należy traktować wyłącznie jako sugestie, które warto samodzielnie zweryfikować. Jeśli nie znasz tej aplikacji, koniecznie ją sprawdź.

To potężne narzędzie umożliwi Ci dostęp do publikacji naukowych z wielu dziedzin z całego świata. Dzięki niej research może okazać się dużo prostszy, zwłaszcza, jeśli pisujesz również teksty specjalistyczne.

Napis „read more”
(fot. Sincerely Media, źródło: unsplash.com)

Świetne narzędzie, które zaoszczędzi czas, który spędzasz na szukaniu interesujących treści. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie słowo kluczowe, a – z wybraną przez Ciebie częstotliwością – będziesz otrzymywać informacje o nowych artykułach w sieci.

  • Technika Pomodoro

Na koniec coś, bez czego te wszystkie narzędzia mogą okazać się bezużyteczne. Oto propozycja dla tych, którzy potrzebują motywacji w zarządzaniu czasem, który dla wielu ludzi jest wrogiem. Jednak, zamiast z nim walczyć, warto nauczyć się owocnej współpracy. Sieć oferuje wiele aplikacji, które pomogą nam pracować w technice Pomodoro. Na czym polega? Wpisujesz, jakie zadanie masz do zrealizowania i nastawiasz zegar. Kiedy upłynie 25 minut (ponieważ praca podzielona jest właśnie na 25-minutowe sekcje), usłyszysz alarm. Jeśli udało Ci się skończyć, zaznaczasz wykonanie zadania. Na koniec czeka Cię nagroda w postaci przerwy.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Bruce Mars, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Nie popełniaj tych błędów! Trudne początki przygody z content marketingiem
Nie popełniaj tych błędów! Trudne początki przygody z content marketingiem
Sprawdź, jakich 7 najczęstszych błędów trzeba się wystrzegać w content marketingu!
Jak wybrać idealne studio do wynajęcia na sesję zdjęciową?
Jak wybrać idealne studio do wynajęcia na sesję zdjęciową?
Przeczytaj nasz poradnik o tym, jak wybrać idealne studio do wynajęcia na sesję zdjęciową, gdzie poruszymy najważniejsze czynniki, które warto brać pod uwagę, aby zrobić świadomy wybór.
Uwaga na błędy! Podpowiadamy, które edytory tekstu są najbardziej pomocne
Uwaga na błędy! Podpowiadamy, które edytory tekstu są najbardziej pomocne
Piszesz artykuły i chcesz sprawdzić, czy są wolne od błędów? Z pomocą przychodzą profesjonalne edytory. Sprawdź, jakie narzędzia cieszą się największą popularnością!
Ostatnie wpisy