Czym jest anchor text i dlaczego czasem warto z niego skorzystać?

Jak pisać
Czym jest anchor text i dlaczego czasem warto z niego skorzystać?
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Anchor text to klikalny tekst w  hiperłączu. Zazwyczaj przybiera postać niebieskiego, podkreślonego tekstu. To standard w internecie, chociaż istnieje możliwość zmiany koloru i podkreślenia za pomocą kodu HTML. Sprawdzone metody SEO mówią, że kotwica (anchor text) powinna być odpowiednia dla strony, do której prowadzi łącze, a nie dla tekstu ogólnego.  

Rodzaje anchor textów 

Przygotowanie kotwicy nie ogranicza się do wyróżnianie słów i tworzenie linków do strony. Musisz przyjrzeć się różnym typom tekstu linku, zanim wybierzesz konkretną strategię.

Dokładne dopasowanie: tekst kotwicy to dokładne słowo kluczowe lub fraza, dla której chcemy uzyskać ranking.

Dopasowanie do wyrażenia: tekst kotwicy zawiera frazę kluczową, dla której chcemy uzyskać ranking. 

Częściowe dopasowanie: tekst kotwicy zawiera wszystkie słowa w zapytaniu, ale nie jako dokładną frazę. 

Markowe: Markowe kotwice mogą prowadzić bezpośrednio do Twojej strony głównej lub innej strony z filarem i będą nazwą Twojej firmy. 

“Goły link” to po prostu adres URL wklejony do tekstu z paska przeglądarki – ale można go kliknąć! Możesz zobaczyć takie hiperłącza, jeśli ktoś umieści odniesienia na dole swojego artykułu i umieści Twój link jako źródło. Nie wyglądają ładnie, ale Google lubi nagie kotwice, ponieważ znacznie rzadziej sugerują, że ktoś próbuje użyć praktyk spamerskich do ustalenia pozycji słowa kluczowego.

Marka + słowa kluczowe – kotwiczące

Obejmują one nazwę marki (lub markowe wyrażenie) i słowo kluczowe. Mogą pomóc w optymalizacji pod kątem słowa kluczowego bez szukania spamu w Google. Dodatkowo pozwalają budować rozpoznawalność marki.

Może słyszałeś, że dodanie tekstu ALT do opisu obrazu jest ważne? Google traktuje go jako kotwicę obrazu (gdy wspomniany obraz jest częścią linku). Kotwice obrazu są ważne, ponieważ dywersyfikują Twój profil anchor text.  Ponadto mogą poprawić Twoje SEO dla obrazów Google. 

Hiperłącze umożliwia czytelnikom przejście do określonej części strony. Jeśli Twój artykuł jest naprawdę długi lub zawiera dużo tekstu, rozważ utworzenie spisu treści lub indeksu za pomocą kotwic w celu szybkiej nawigacji.

Dlaczego warto korzystać z anchor text?

Złote kotwice
(fot. CHUTTERNSNAP, źródło: unsplash.com)

Linkowanie wewnętrzne jest ważne, ponieważ przenosi uprawnienia linków z jednej strony na drugą. Zazwyczaj strona główna witryny zawiera najwięcej linków prowadzących do niej. W szczególności słowa kluczowe użyte w kotwicy mogą wpływać na ranking słów kluczowych. Sygnalizują Google, która strona powinna zajmować pozycję w rankingu dla tego słowa kluczowego.

To samo dotyczy linków kierujących do Twojej witryny. Używając w strategicznych miejscach anchor tekstu, który zawiera słowa kluczowe, możesz przekazywać uprawnienia z jednej witryny do drugiej, wpływając jednocześnie na ranking słów kluczowych.

Jak stworzyć anchor text?

Aby utworzyć kotwicę, po prostu zaznacz słowa, które chcesz połączyć. Kliknij narzędzie hiperłącza w systemie zarządzania treścią i dodaj łącze. Możesz również dołączyć go ręcznie z kodem HTML.

Słowa zawarte w kotwicy pomagają określić ranking, jaki strona otrzyma przez wyszukiwarki, takie jak Google czy Yahoo i Bing. 

Unikaj używania ogólnych słów, takich jak „kliknij tutaj”, „ten”, „przeczytaj to”, „przeczytaj więcej” itp. Te słowa nie dają wyszukiwarkom wystarczającej wskazówki, o czym jest strona, do której prowadzi łącze.

Zrezygnuj z anchor textu niezwiązanego z treścią strony, do której prowadzi łącze.

Laptop i filiżanka kawy
(fot. XPS, źródło: unsplash.com)

Jaką rolę odgrywa anchor text? 

Słowa kluczowe w anchor text są jednym z wielu czynników, które wyszukiwarki używają do określenia tematu strony internetowej. SEO obejmuje wiele elementów. Google coraz częściej aktualizuje swój algorytm. Bycie na bieżąco z tymi modyfikacjami – w tym najnowszymi zmianami, takimi jak tworzenie wysokiej jakości treści, uzyskiwanie świetnych linków zwrotnych z innych stron internetowych, pisanie meta opisów i używanie podtytułów H2 – jest kluczowe, jeśli chcesz, aby Twoje znalazły się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu stworzysz większy ruch na stronie.

Chociaż kotwice zazwyczaj prowadzą do stron internetowych, mogą też inicjować pobieranie i tworzyć linki do dokumentów, takich jak pliki PDF lub pliki na Dysku Google. Dlatego powinieneś klikać kotwice tylko z zaufanych witryn i najeżdżać myszą na łącze – ale nie klikaj! – aby upewnić się, że adres URL wygląda na wiarygodny.

Anchor text sygnalizuje czytelnikom, czego mogą się spodziewać, zanim klikną link. Słowa kotwicy to obietnica tego, co znajduje się po drugiej stronie łącza, więc muszą być bardzo trafne. Oprócz tego informuje algorytmy Google, o czym są Twoje treści. Algorytmy Google wykorzystują kotwicę, aby upewnić się, że nie angażujesz się w praktyki spamerskie. 

Zdjęcie główne artykułu: fot. Grant Durr, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co robić, żeby zarobić? Księgowe porady dla copywriterów
Co robić, żeby zarobić? Księgowe porady dla copywriterów
Pracując w zawodzie copywritera, możemy rozliczać się z fiskusem na wiele sposobów. Jak jednak odnaleźć ten dla nas? Dowiedz się, jakie masz możliwości!
Ubezpieczenia domów i mieszkań – czy aby na pewno skomplikowane i kosztowne?
Ubezpieczenia domów i mieszkań – czy aby na pewno skomplikowane i kosztowne?
Pożar, powódź czy nawet samoistne zniszczenie się budynku może zrujnować finansowo praktycznie każdego, tym bardziej, że czasami koszt naprawy nieruchomości może przewyższyć cenę postawienia jej na nowo.
Jak wybrać odpowiednią technologię druku dla twojego projektu?
Jak wybrać odpowiednią technologię druku dla twojego projektu?
Wskaźniki na wybór odpowiedniej technologii druku mogą być zaskakująco skomplikowane. Ten artykuł zapewni Ci kluczowe informacje, które pomogą Ci podjąć decyzję, jaką technologię druku wybrać dla swojego projektu.
Ostatnie wpisy