Komentarze w social mediach. Jak z nimi postępować?

Komentarze w social mediach. Jak z nimi postępować?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Odkąd recenzje i opinie użytkowników pojawiły się w Internecie, klienci zaczęli przywiązywać do nich wielką wagę. Często to w oparciu o komentarze użytkownicy budują swoje zaufanie do konkretnych produktów i usług, polegając na doświadczeniach innych. Dlatego tak ważna jest umiejętność poprawnego zarządzania komentarzami na Facebooku i na innych profilach w mediach społecznościowych.

Zarządzanie komentarzami w mediach społecznościowych – umiejętność nie do zbagatelizowania

Rzeczą jak najbardziej ludzką jest ufanie tym, z którymi możemy się utożsamiać. Z kolei inną naturalnie ludzką cechą jest skupianie się raczej na aspektach negatywnych niż na pozytywnych. Jaki ma to związek z zarządzaniem komentarzami w social mediach? Wszystkich naszych klientów coś łączy i niezależnie od tego jak w istocie różnią się od siebie, tworzą oni wspólną grupę odbiorców naszych produktów lub usług. Z tego względu na pewno będzie im łatwiej ufać sobie nawzajem, niż ślepo wierzyć w zapewnienia o naszym profesjonalizmie i najwyższej jakości. Załóżmy, że pewien użytkownik zamierza kupić nasz produkt, jednak tuż przed zakupem przewija naszą reklamę w dół i znajduje gniewne, rozczarowane i negatywne komentarze od odbiorców, a nie znajduje żadnej reakcji ze strony naszej marki. Jakie uczucia mogą się w nim zrodzić? Prawdopodobnie dojdzie do wniosku, że usługa nie jest wystarczająco dobra oraz że nie dbamy o swoich klientów. Aby uniknąć tego typu sytuacji, konieczna jest nauka poprawnej kontroli nad sekcją komentarzy, prowadząca do budowania zaufania i pozytywnego nastawienia do marki.

Rodzaje moderacji w mediach społecznościowych

1. Premoderacja

Najbardziej surowy sposób kontroli nad treściami pojawiającymi się w sekcji komentarzy polega na wyłączeniu opcji automatycznego publikowania. W sytuacji, gdy klient stworzy komentarz, nie pojawi się on w widoku publicznym, a wpadnie do poczekalni. Dopiero osoba uprawniona do postowania treści – moderator lub administrator – po zapoznaniu się z nim może umieścić go na stronie. Taka solidna metoda przesiewowa ma jednak jedną, najważniejszą wadę – jest bardzo czasochłonna i wymaga akceptacji wszelkich komentarzy, nawet tych neutralnych i pozytywnych, dlatego zalecana jest głównie w sytuacjach kryzysu, kiedy nasz profil stał się obiektem ataku ze strony trolli czy hejterów.

2. Postmoderacja

Jest to sposób zarządzania komentarzami najbardziej rozpowszechniony w mediach społecznościowych, który polega na reagowaniu i moderowaniu treści dopiero po ich oficjalnym pojawieniu się na stronie. Popularność tego modelu wynika głównie z tego, że w przeciwieństwie do poprzednika jest szybki i nie wymaga spędzania godzin na osobistej weryfikacji wszystkich publikowanych treści. Idealna metoda mimo wszystko nie istnieje, zatem w przypadku tej pojawia się zagrożenie przeoczenia treści, która została opublikowana, a narusza prawo lub nadszarpuje wizerunek marki. Czujność i dokładność zalecane.

3. Moderacja automatyczna

Wygodna metoda zarządzania komentarzami polegająca na oddelegowaniu tego przykrego obowiązku algorytmowi, który na podstawie wybranych przez nas słów kluczowych decyduje o publikacji bądź wstrzymaniu publikacji treści. W ten sposób unikniemy wszelkich wulgaryzmów, określeń seksualnych lub odniesień do konkurencyjnych firm. Przy wyborze automatycznej moderacji trzeba jednak dochować wszelkiej staranności w słowach kluczowych i pamiętać, że żaden algorytm – jak na razie – nie wykona dokładnie takiej samej pracy jak człowiek.

Zdjęcie główne: Startup Stock Photos/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Copywriting a content writing. Czy to to samo?
Copywriting a content writing. Czy to to samo?
Poznaj najważniejsze różnice między dwoma pojęciami, które prawie zawsze są mylone.
Znajdź zlecenie! Najlepsze serwisy dla freelancerów
Znajdź zlecenie! Najlepsze serwisy dla freelancerów
Chcesz zacząć przygodę z copywritingiem i zastanawiasz się, gdzie szukać pierwszych zleceń? Sprawdź nasze rekomendacje.
Aplikacje, które pomogą Ci sprawdzać poprawność tekstu
Aplikacje, które pomogą Ci sprawdzać poprawność tekstu
W internecie znajdziemy mnóstwo przydatnych aplikacji do sprawdzania pisowni i korekty tekstów. Podpowiadamy, z których warto korzystać.
Ostatnie wpisy