Nadrzędnym celem tworzenia „białych ksiąg” jest budowanie zaufania wśród odbiorców. Pokazując czytelnikom, że jesteś doświadczony i biegły w danej dziedzinie, potrafisz wytłumaczyć w profesjonalny i prosty sposób dany problem, Twoja firma może zacząć być postrzegana jako autorytet. To pomoże w zwiększeniu sprzedaży.
Wreszcie, białe księgi są niezwykle przydatne do generowania potencjalnych klientów. Ankieta dotycząca preferencji treści przeprowadzona przez DemandGen z 2017 r. wykazała, że ponad trzy czwarte ankietowanych było skłonnych wymienić dane osobowe w formie białej księgi zamiast e-booków, raportów analiz, podcastów lub infografik.
Biorąc pod uwagę wszystkie te potencjalne korzyści, wykorzystanie białych ksiąg w strategii content marketingu może przynieść wspaniałe rezultaty.
Może się to wydawać oczywiste, ale bez tematu, który rezonuje z odbiorcami, Twój dokument raczej nie zostanie przeczytany. Wybierając odpowiedni temat, należy wziąć pod uwagę trzy ważne kryteria.
Oczywiście kluczowe znaczenie ma znalezienie tematu, który łączy punkty 1 i 2. White papers mają być autorytatywnymi treściami opartymi na doświadczeniu i wiedzy autora, dlatego ważne jest, aby pisać o tym, co wiesz. Musisz jednak dopasować treść do zainteresowań swoich czytelników, jeśli chcesz stworzyć coś, w co będą chcieli się zaangażować.
Nie bój się gromadzić informacji wewnątrz swojej firmy. Jeśli temat jest związany z inżynierią, dlaczego nie przeprowadzić wywiadu z inżynierem lub poprosić go o przejrzenie tego, co napisałeś?
Wreszcie, wypełnienie „luki w treści” pomoże Twojej białej księdze zostać zauważonym i zyskać na popularności. Zajmując się tematem, o którym nikt inny jeszcze nie pisał, na pewno Twoja white papers będą miały większą szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarkach, a nawet zostaną wyróżnione w innych miejscach w sieci.
Wskazówka: możesz zapytać odbiorców, co chcieliby zobaczyć w nadchodzącej białej księdze. Otrzymasz pomysły, sprawisz, że temat będzie bardziej trafny, a Twoje treści wzbudzą zainteresowanie.
Czy to profesjonaliści dobrze zorientowani w Twoim temacie? Czy raczej nowicjusze, którzy nie znają się na danej tematyce?
Wiedza ta pomaga ustalić, jakiego tonu należy nadać naszej treści i czy żargon branżowy będzie odpowiedni. Bez względu na to, kim jest Twoja społeczność, zawsze ważne jest, aby wszystkie argumenty były logiczne, a prezentowane statystyki i informacje odpowiednie dla określonej grupy docelowej.
Jeśli użyjesz profesjonalnego słownictwa, wtedy Twoja biała księga zostanie znaleziona przez profesjonalistów. Dlatego tak ważne jest, aby pomóc właściwej grupie docelowej dotrzeć do tego, co stworzyłeś.
Podobnie jak w przypadku wszystkich dobrych tekstów, Twoje intro powinno przyciągnąć uwagę publiczności, rozbudzić ich ciekawość i zachęcić do dalszej lektury. Dobrą praktyką jest przedstawienie krótkiego podsumowania tego, co znajdą w białej księdze i podkreślenie dokładnie, jakie korzyści odniosą z jej przeczytania.
Jeśli używasz white papers do promowania swoich produktów lub usług, powinieneś unikać autopromocji w samej treści, ale z pewnością możesz wspomnieć o ofertach produktów i sposobie ich uzyskania (np. zamieszczając adres strony gdzie można zapoznać się z ofertą)
White papers nie mają być reklamą Twojej firmy i należy unikać wszelkich jawnych form promocji. Zamiast tego powinieneś podać wiele informacji, które mogą okazać się cenne dla czytelników, którzy nie zostaną Twoimi klientami. Wartościowy content jest kluczem do wspaniałej białej księgi, która będzie udostępniana i szeroko czytana.
Generowanie tego rodzaju reputacji doprowadzi do większego sukcesu biznesowego, ponieważ kupujący są bardziej skłonni do kupowania od firm, którym ufają. Pisząc white papers postaraj się nie mieć postawy „sprzedającego”, ale mentora.
White papers powinny być bardziej wypełnione profesjonalną treścią niż posty na blogu, co może sprawić, że będą dość formalnymi informacjami, ale to nie znaczy, że nudnymi.
Pułapka, w którą łatwo wpadają białe księgi, polega na używaniu statystyk bez wyjaśniania przyczynowo-skutkowego i nieutrzymywaniu zainteresowania przez cały czas. Choć podstawą tej formy publikacji jest dogłębne wyjaśnienie problemu, z reguły technicznego, zapewne chcesz, aby Twoja praca była chętnie czytana, dlatego powinna być podana w odpowiedni sposób.
Zdj. główne: Beatriz Pérez Moya/unsplash.com