Zapraszanie klientów na wydarzenie jest wyzwaniem dla wielu firm. W jaki sposób zaprosić na nie jak najwięcej osób? O czym warto pamiętać podczas wysyłki zaproszeń?
E-mail marketing jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi do zapraszania klientów na organizowane wydarzenia. Przypominanie klientowi o nadchodzącym evencie jest dodatkową formą reklamy. Dzięki temu można być pewnym, że więcej osób weźmie w nim udział. Zaproszenia przez e-mail zwiększają konwersję działań.
Dobrze przeprowadzona kampania mailingowa może mieć różne formy. Przed przystąpieniem do wysyłania zaproszeń powinieneś określić swoją grupę docelową, temat i zasięg kampanii. Gdy określisz grupę docelową i temat, to powinieneś wysłać e-maila tylko do tych osób, którym będzie zależeć na udziale w wydarzeniu. Dzięki temu otrzymasz więcej otwarć i kliknięć.
Gdy wybierasz temat, to powinieneś zatytułować maila w taki sposób, aby zachęcić klientów do otwarcia wiadomości. Tytułując maila, warto go spersonalizować – takie maile mają 18% wyższy wskaźnik otwarcia. Warto wzbudzić poczucie, że czas ucieka i nie będzie kolejnej okazji do uczestnictwa w tak świetnym wydarzeniu.
Treść wiadomości powinna być jasna w odbiorze. Grafika w nagłówku powinna wyraźnie odróżniać się od tła, lecz musi być dopasowana do treści wiadomości. Przekaz powinien być jasny dla uczestnika i informować o najważniejszych szczegółach dotyczących wydarzenia.
Aby klienci nie zastanawiali się dłużej nad uczestnictwem, to warto pokrótce opisać zalety wzięcia udziału w wydarzeniu. Zastanów się nad obiekcjami swoich potencjalnych gości i spróbuj je wyeliminować, zwiększając tym samym ich motywację do udziału w wydarzeniu.
Treść maila powinna być podzielona na sekcje, najlepiej opatrzone odpowiednimi grafikami. Dzięki temu odbiorcy wiadomości po przeskanowaniu tekstu wzrokiem będą wiedzieli, że event jest dla nich odpowiedni.
Pamiętaj, że nawet gdy wydarzenie jest bezpłatne, to powinieneś sprzedać je jak produkt. W mailu warto zapoznać adresata z korzyściami, jakie uzyska, gdy skorzysta z zaproszenia. Do przekonania klientów do udziału w wydarzeniu warto wykorzystać referencje lub opinie uczestników poprzednich edycji.
Obraz mówi więcej niż 1000 słów. Dlatego w zaproszeniu nie może zabraknąć grafiki z hasłem reklamującym wydarzenie.
Gdy wymienisz wszystkie korzyści z uczestnictwa w wydarzeniu, to powinieneś je zakończyć krótkim call-to-action. Pamiętaj, aby był to przycisk, dzięki któremu klienci zarejestrują się na wydarzenie.
Pamiętaj też, aby między wysyłką zaproszenia a udziałem w wydarzeniu przypominać klientom o nadchodzącym evencie. Dzięki temu więcej osób weźmie w nim udział.
Zdj. główne: Andrew Dunstan/unsplash.com