Artykuł sponsorowany to forma reklamy, która w sieci zyskuje coraz to większą popularność. Taki tekst musi być właściwie skonstruowany, aby zwrócić uwagę czytelnika, docelowego konsumenta. Zamysłem artykułu sponsorowanego jest wezwanie czytelnika do konkretnego działa, na przykład do kliknięcia przycisku „ kup tutaj”.
Tekst sponsorowany jest tak tworzony żeby w sposób nieoczywisty promować dany artykuł. Nie może być nachalny, lecz dyskretnie reklamować. Czytelnik po zapoznaniu się z treścią powinien sam zechcieć skorzystać z usług czy skusić się na dany produkt. W gruncie rzeczy to bardzo trudne zadanie stworzyć dobry artykuł sponsorowany.
Przed rozpoczęciem pisania artykułu sponsorowanego należy zastanowić się nad jego treścią. Branża, panujące trendy, technologie, liczba miesięcznych wyszukiwań danej frazy – to elementy istotne podczas doboru tematu. Umiejętnie dostosowanie artykułu do potencjalnego odbiorcy to zawsze klucz do sukcesu.
Zachęcający, nienachalny. Powinien wzbudzać zainteresowanie czytelnika. Doskonałym zabiegiem jest stworzenie tytułu w formie pytania lub można uwzględnić liczbę, dla przykładu „ 5 zalet korzystania z opakowań wielokrotnego użytku”
To zajawka, która ma zachęcić czytelnika do przeczytania całości. To pewnego rodzaju uzupełnienie tytułu z uwzględnieniem słów kluczowych.
To miejsce do poruszenia problemu, który będzie omawiany w dalszej części tekstu. Nie zdradzać żadnych szczegółów, tylko zachęcić do dalszego czytania artykułu.
Tutaj należy odpowiedzieć na pytanie postawione w tytule, w nawiązaniu do słów kluczowych. Mile widziane są krótkie akapity, które są przyjemniejsze dla oka i lepiej się czyta. Każdą sekcję warto oddzielić intrygującym śródtytułem. Pamiętaj także o grafikach, infografikach oddzielających ścianę tekstu, a także wytłuszczenia, wypunktowania. T
W rozwinięciu należy również umieścić kotwicę, (z angielskiego anchor) z linkiem przekierowującym do strony klienta. Słowo kluczowe musi być jednak umiejętnie i właściwe wplecione w tekst.
Tutaj przedstaw wnioski oraz podsumowanie. Możesz wypunktować najważniejsze wnioski z artykułu, aby czytelnik w każdej chwili mógł wrócić do tego fragmentu.
To miejsce na przedstawienie danych teleadresowych oraz krótką notkę bio o firmie. Nie jest to punkt obowiązkowy.
Przy tworzeniu artykułu sponsorowanego przydaje się model AIDA. To zestawienie pożądanych rekacji konsumenta, klienta. A więc:
Po pierwsze zwrócenie i zatrzymanie uwagi czytelnika. Należy go zachęcić i zaintrygować już od pierwszego zdania. Warto postawić na ciekawe nagłówki, śródtytuły.
Tutaj należy zainteresować czytelnika szczegółami. Dla przykładu – zastosuj statystyki, to zawsze wiarygodny element w artykule. Materiał musi być przyjemny zarówno merytorycznie jak i wizualnie.
Tutaj pokaż dlaczego Twoja usługa jest wyjątkowa. Pamiętaj o języku korzyści. Zastosuj przykłady. Wszystko po to, aby pokazać co klient zyska jeśli wybierze Twój produkt.
To pewnego rodzaju zakończenie, którego celem jest wezwanie do działania. Dla przykładu – zapisz się na nasz newsletter, napisz do nas, skorzystaj z naszych usług.
Artykuł sponsorowany może przynieść wiele pożądanych korzyści. Oprócz wezwania do działania, wpływa również na pozycjonowanie. Zawarte w tekście linki zewnętrzne i słowa kluczowe to plusy dla algorytmu Google.
Napisanie dobrego artykułu sponsorowanego poprzedzone jest długoletnią praktyką. Rady, które przedstawiliśmy wyżej mogą okazać się przydatne. Właściwie skonstruowana treść marketingowa może wezwać do decyzji zakupowej wielu odbiorców.
Zdjęcie główne artykułu: źródło: pexels.com