Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Internet diametralnie zmienił się w ciągu zaledwie kilkunastu lat i od pewnego czasu nie można po prostu stwierdzić, że dobre treści obronią się w nim samodzielnie. Trzeba im po prostu pomóc, gdyż w innym wypadku znikną w gąszczu treści, które pojawiają się w sieci. Właśnie od tego jest SEO Copywriting. Na czym on dokładnie polega i jakie korzyści przynosi dla twojej firmy?
Nazwa SEO Copywriting może brzmieć dość tajemniczo, lecz jej wyjaśnienie jest dość proste. Copywriting to oczywiście działalność polegająca na pisaniu na przykład tekstów na zamówienie, czy też przygotowywaniu strony internetowej i redagowaniu przeróżnych ulotek bądź biuletynów. SEO to z kolei skrót od angielskich słów Search Engine Optimization. Można to przetłumaczyć jako optymalizacja dla wyszukiwarki internetowej, gdy zależy nam na jak najlepszym zrozumieniu tego skrótu.
SEO Copywriting jest więc po prostu odmianą copywritingu, która skupia się na jak największym zoptymalizowaniu treści pod wyszukiwarkę internetową, dzięki czemu treści firmy, która zleciła wykonanie takiej usługi, będą znacznie lepiej pozycjonowane podczas wyszukiwania z pomocą przeglądarki Google.
Nie jest to jednak takie proste. Oczywiście podczas SEO Copywritingu copywriter skupia się przede wszystkim na tym, by zoptymalizować tekst pod wyszukiwarkę, lecz nie może przy tym zapominać o jakości i wartości merytorycznej tekstu. Bez tego tekst ten będzie bezwartościowy dla użytkownika i nawet dobre pozycjonowanie nie przyniesie pozytywnych skutków, takich jak na przykład poprawa wyników sprzedażowych firmy.
Gdy w grę wchodzi SEO Copywriting, to teksty muszą przede wszystkim mieć chwytliwy tytuł i lead, w których znajdzie się także fraza kluczowa. Dzięki temu tekst będzie chętnie klikany przez użytkowników, a obecność frazy kluczowej sprawi, że będzie dobrze traktowany przez algorytmy, które odpowiadają za pozycjonowanie tekstów. Sama fraza z kolei powinna być wybrana z pomocą narzędzi SEO, które pomogą w dostosowaniu jej do naszych potrzeb.
Kolejna ważna rzecz w SEO Copywritingu to unikalność tekstów. Nie mogą one być plagiatem i przez to nie powinny zawierać żadnych treści skopiowanych z innej strony. Jest to bardzo ważne, gdyż plagiat to po prostu naruszenie własności intelektualnej. Inne ważne kwestie to odpowiednia struktura nagłówków, czy też to, by tekst SEO wyczerpywał temat.
SEO Copywriting przynosi naprawdę wiele korzyści dla twojej firmy. Główna to przede wszystkim wsparcie pozycjonowania strony firmowej, czy też treści tworzonych przez firmę w przeglądarce internetowej. Jest to bardzo ważne, gdyż znaczna większość osób, spośród tych, które decydują się na szukanie czegoś w sieci, zwraca uwagę zaledwie na najwyżej pozycjonowane strony w wynikach wyszukiwania.
Dzięki SEO Copywritingowi można jednak zyskać znacznie więcej. Dobrze napisane teksty SEO, które będą nie tylko odpowiednio odbierane przez algorytm wyszukiwarki, lecz także będą jakościowe i bardzo merytoryczne dostarczą odbiorcom wielu przydatnych informacji, dzięki czemu zaufanie do twojej firmy może wzrosnąć, a nawet i może się ona stać pewnego rodzaju ekspertem w branży.
Z pomocą dobrze wykonanego SEO Copywritingu można również znacząco wspomóc content marketing i przekonać użytkowników do zakupów. Wysokie pozycjonowanie to również większy ruch organiczny na stronie, który jest naprawdę istotny i dobrze odbierany przez wyszukiwarkę.
Fot.: materiał prasowy Klienta.