Prowadzisz stronę internetową i nie wiesz, co zrobić, aby witryna pojawiała się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania? Powinieneś zadbać o pozycjonowanie! Na czym ono polega? Jakie są jego zalety? Wyjaśniamy.
W internecie łatwo zginąć. Musimy naprawdę się postarać, aby wyróżnić się wśród wielości witryn i biznesów online. Samo tworzenie treści nie wystarcza. Nie wszyscy jednak mogą pozwolić sobie na opłacanie kampanii reklamowych, dzięki którym nasze strony pojawiałyby się na szczycie wyszukiwań, w wynikach sponsorowanych.
Rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie podjęcie działań, które w naturalny sposób zwiększą ruch na stronie, co wpłynie na jej większą popularność i przede wszystkim widoczność w wyszukiwarce. W zwiększeniu naturalnego ruchu pomoże właśnie pozycjonowanie organiczne.
Pozycjonowanie organiczne polega na optymalizacji kodu witryny internetowej i jej treści oraz zaplecza linków. Wymienione działania pomogą dostosować stronę do wymogów Google i wypracować jak najwyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania, a więc tych niepłatnych i nie oznaczonych etykietą „Reklama”. Działania prowadzone w ramach pozycjonowania organicznego obejmują te, które są wykonywane bezpośrednio na stronie (on page), oraz te poza nią (off page), związane na przykład z pozyskiwaniem linków zewnętrznych.
W pierwszej kolejności powinnyśmy wprowadzić poprawki w kodzie strony, aby wyeliminować z niego błędy. Czasami konieczna jest zmiana w opisie description, ustawieniu przekierowań lub tytule strony, a niekiedy należy usunąć wewnętrzne duplikaty. Tego typu modyfikacje są niewidoczne dla użytkowników internetowych. Natomiast wśród tych widocznych można wymienić dodawanie tekstów i linków, umieszczenie danych adresowych czy stworzenie sekcji z najpopularniejszymi pytaniami i odpowiedziami na nie (FAQ).
W pozycjonowaniu witryny pomaga również trafny dobór słów kluczowych. Jeśli prawidłowo je wybierzemy, odbiorcy będą trafiać na naszą stronę po wpisaniu w wyszukiwarkę interesującej ich frazy. W doborze słów kluczowych pomagają dedykowane narzędzia, takie jak Google Keyword Planner.
Powinniśmy także zadbać o content marketing, czyli tworzenie unikalnych i interesujących treści. Istotna jest regularność i konsekwentność w działaniu, ponieważ pozycjonowanie pochłania wiele czasu, a na pierwsze efekty niekiedy czeka się kilka tygodni albo nawet miesięcy. Warto jednak się postarać.
Pozycjonowanie wymaga czasem wielu poświęceń, ale może przynieść szereg korzyści. Wśród jego zalet musimy wymienić:
wierni czytelnicy i klienci – pozycjonowanie sprawi, że zyskamy grono oddanych odbiorców.
Zdj. główne: PhotoMIX-Company/pixabay.com