Jak znaleźć wartościowego influencera?

Jak znaleźć wartościowego influencera?
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Tradycyjne formy marketingu przestały przynosić zadowalające efekty, dlatego poszukuje się nowych rozwiązań. Takim jest na przykład influencer marketing.

Influencer marketing to nic innego jak forma marketingu, która opiera się na rekomendacjach i lokowaniu produktu w mediach społecznościowych. Marki często zapraszają do współpracy znane twarze, które posiadają wpływ społeczny w swojej dziedzinie. Influencer marketing jest jednym z najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego.

Kim jest Influencer?

Influencer to osoba, która za pomocą różnych działań w internecie uzyskuje popularność wśród wskazanej grupy odbiorców. Influencerami są na przykład instagramerzy, vlogerzy, blogerzy, a także streamerzy. Zdobywają oni popularność dzięki wiedzy w określonym temacie.

Influencerzy posiadaja wpływ na decyzje oraz opinie i poglądy odbiorców. Uzyskują miano „eksperta” w danej dziedzinie, przez co ich wypowiedzi są odbierano jako jak najbardziej wiarygodne i autentyczne.

Influencerów można podzielić na mikro oraz makro. Co to w praktyce oznacza?

Mikro-influencer to osoba, która posiada od tysiąca do dziesięciu tysięcy fanów, czy też tak zwanych followersów. Mikro-influencer jest dla odbiorcy bardziej wiarygodny. Według wielu badań, wspomniany rodzaj influencerów posiada dużo większy wskaźnik zaangażowania fanów. Dzięki mikro-influencerowi można precyzyjnej dotrzeć do grupy docelowej.

Makro-influencer to influencer posiadający powyżej dziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy followersów.  Ich budowanie wizerunku tworzone jest z dużą starannością. Ten typ influencerów sprawdza się podczas kampanii reklamowych, które kładą nacisk na rozpoznawalność marki oraz jej widoczność.

Jakie zalety posiada współpraca z influencerem?

Po pierwsze – autentyczność i wiarygodność marki

Reklamy docierają do odbiorcy z każdej strony. Czuje ich przesyt oraz nie ufa im. Tutaj ważne jest budowanie zaufania wśród konsumentów. Influencerzy są swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy klientem a marką. Umożliwiają stworzenie wartościowej i wiarygodnej relacji. Odbiorcy ufają influencerowi, a więc ufają także jego wyborom.

Po drugie – dotarcie do grupy docelowej

Grupa influencera to przeważnie grupa, która posiada wspólne zainteresowania. Zazwyczaj są oni również w podobym wieku. Decydując się na współpracę z influncerem można dotrzeć do grupy docelowej, do której chce się skierować reklamę.

Po trzecie – nieszablonowy sposób na pokazanie marki

Influencerzy często posiadają swój pomysł na kampanię marketingową. Tutaj często spotkać można storytelling, czyli forma komunikacji, która opiera się na narracji. A więc influencer tworzy historię, opowieść związaną z marką, z którą nawiązał współpracę. Przez to cała kampania jest spójna a jej odbiór jest pozytywny. Ciekawie opowiedziana historia o marce buduje więź pomiędzy odbiorcom a marką. Często wzbudza emocje, przez co kampania i marka zostaje zapamiętana.

źródło: pexels. com

Jak znaleźć dobrego influencera?

Aby znaleźć wartościowego influencera należy zacząć od spojrzenia perspektywicznego. Istnieje wiele rankigów o najbardziej znanych influencerach. Jednak rankingi te często są subiektywne, stworzone przez jedną osobę. Z pomocą przychodzą portale oferujące pośrednictwo pomiędzy influencerem a marką. Potencjalni influencerzy są weryfikowani na wstępie, a statystyki ich oglądalności są sprawdzane. Profile są zweryfikowane również pod kątem obserwujących, czy nie są oni kupieni, aby zwiększyć liczbę odbiorców – przede wszystkim fikcyjne profile w mediach społecznościowych. Często samodzielna ocena oraz sprawdzenie z jakimi markami influencer współpracuje jest bardziej korzystne.

Możliwość stworzenia wirtualnej wizytówki dla influencera daje na przykład portal Whitepress.pl. Dodatkowo na wspomnianej platformie jako marka opublikujesz ogłoszenie o poszukiwanym influencerze. Dzięki wyszukiwarce można szybko znaleźć ciekawych twórców i zweryfikować statystyki ich kanałów.

Również dzięki takim narzędziom jak InfluTool, Socialbakers, Sprout Social, Iconosquare można znaleźć idealnie stargetowanych influencerów pod konkretną kampanię – od sprawdzenia ich zaangażowania, aż po statystyki oglądalności.

Influencer powinien być spójny z marką. Content tworzony przez influencera powinien być spójny ze strategią marki. Obojętnie czy jest to jednorazowa kampania, czy długoterminowa współpraca.

Topowi influencerzy, którzy występują w wielu rankingach często zawyżają stawki za post np. na InstaStory. Zanim marka nawiąże współpracę z konkretną osobą, warto sprawdzić jakie ceny posiadają inni influencerzy. Ich szerokie grono często jako formę współpracy wybiera barter.

Na Facebooku można znaleźć mnóstwo grup poświęconych social mediom oraz influencerom. Można z nich sporo się dowiedzieć oraz znaleźć niestandardowe pomysły na kampanię oraz wartościowego influencera. Wiele marek korzysta z usług konsultantów specjalizujących się w znalezieniu odpowiedniej osoby do współpracy.

Dzięki współpracy z odpowiednio dobranym influencerem marka ma szansę dotrzeć do nowych klientów oraz zwiększyć świadomość wśród nowych osób.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak skuteczne strategie influencer marketingu mogą przekształcić twoją markę?
Jak skuteczne strategie influencer marketingu mogą przekształcić twoją markę?
Przekształć swoją markę dzięki skutecznym strategiom influencer marketingu. Poznaj skuteczne metody, techniki i tajniki, które pomogą Ci wykorzystać potencjał influencerów do maksimum.
Warsztaty pisarskie w domu opieki. Dlaczego warto?
Warsztaty pisarskie w domu opieki. Dlaczego warto?
Wprowadzenie takich zajęć może przynieść wiele korzyści, zarówno dla uczestników, jak i dla personelu.
Określ skutecznie grupę docelową. Prezentujemy sprawdzone narzędzia
Określ skutecznie grupę docelową. Prezentujemy sprawdzone narzędzia
Jaki jest Twój target? Użyj tych narzędzi, by skutecznie go określić i wzmocnić siłę oddziaływania swoich kampanii.
Ostatnie wpisy