Jakie możliwości daje marketing internetowy?

Jakie możliwości daje marketing internetowy?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Wiele firm działających w sieci zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie niesie odpowiednia kampania marketingowa online. Aby odnosić sukcesy na tym polu, warto dokładnie zapoznać się z tematem promowania przedsiębiorstwa w internecie.

Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy (nazywany także e-marketingiem, marketingiem cyfrowym bądź marketingiem online) to ogół działań mających na celu przygotowanie strategii reklamowej, a następnie promocji produktu, firmy lub usługi z użyciem kanałów online. Promowanie konkretnego produktu odbywa się poprzez rozwiązania takie jak:

  • media społecznościowe (m.in. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn);
  • wyszukiwarki internetowe (np. Google);
  • wiadomości e-mail;
  • strony internetowe;
  • aplikacje mobilne.

Cele marketingu internetowego mogą być różne – najczęściej to zwiększenie ruchu na stronie internetowej bądź osiągnięcie wyższych wyników sprzedażowych. Można do nich zaliczyć także budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Od wielu lat to właśnie marketing internetowy jest najszybciej rozwijającym się segmentem branży reklamowej – coraz więcej firm rezygnuje z tradycyjnych kanałów przekazu (np. telewizji, gazet, ulotek czy billboardów) właśnie na rzecz promocji online.

Różnice między marketingiem internetowym a marketingiem tradycyjnym

Aktualnie wiele przedsiębiorstw decyduje się na całkowitą rezygnację ze standardowego marketingu lub znaczące ograniczenie takich działań na rzecz promocji w sieci. Aby w pełni zrozumieć ten proces, prześledźmy kluczowe możliwości marketingu internetowego.

Kanały komunikacji z klientem

Zarówno w przypadku e-marketingu, jak i marketingu tradycyjnego należy zwrócić uwagę przede wszystkim na możliwości dotarcia do grupy docelowej. W standardowym podejściu będą to kanały takie jak telewizja, radio, gazety czy ulotki. W przypadku marketingu online technicznie kanał jest tylko jeden, jednak dzieli się na kilka obszarów – media społecznościowe, wyszukiwarki, blogi, czy strony internetowe. To pozwala skuteczniej przedstawić wybrane treści odbiorcom o konkretnych preferencjach.

Rola i zaangażowanie odbiorców reklamy

W klasycznej formie marketingu, z użyciem np. telewizji lub radia, wysyłana reklama stanowi komunikat jednostronny. W przypadku e-marketingu możliwe jest komunikowanie się w obie strony – zwłaszcza przy bardziej bezpośrednich metodach, takich jak m.in. promocja w social mediach.

Koszty reklam

Często decyzja o wykorzystaniu marketingu online jest podyktowana chęcią wprowadzenia oszczędności w budżecie reklamowym. Możliwość bardzo precyzyjnego targetowania treści online sprawia, że efektywność kosztowa jest znacznie większa – dzięki temu ogólny koszt kampanii, po uwzględnieniu potencjalnych zysków, będzie przeważnie o wiele niższy.

Łatwość tworzenia kampanii reklamowych

W sieci można znaleźć wiele przydatnych rozwiązań, które pomogą opracować skuteczną strategię marketingową. Narzędzia takie jak kreator kampanii pozwalają na utworzenie reklamy w zaledwie kilka minut, zapewniając także natychmiastowe wsparcie w dotarciu do odbiorców.

Fot.: Pixabay/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czym są white papers i jak je napisać?
Czym są white papers i jak je napisać?
Czym jest white papers i jak je napisać? Podpowiadamy!
Jak stworzyć dobry tekst na firmowy landing page?
Jak stworzyć dobry tekst na firmowy landing page?
Na landing page użytkownik trafia po kliknięciu Twojej reklamy. Jak go do tego zachęcić? I co musi zawierać dobry landing page? Podpowiadam
Zastosowanie neonowego oświetlenia LED w nowoczesnym projektowaniu wnętrz
Zastosowanie neonowego oświetlenia LED w nowoczesnym projektowaniu wnętrz
Odkryj jak neonowe oświetlenie LED rewolucjonizuje nowoczesne wnętrza. Podkreśl swój styl, dodaj wyjątkowej atmosfery i ożyw swój dom dzięki tej nowoczesnej technologii.
Ostatnie wpisy