Jakie możliwości daje marketing internetowy?

Jakie możliwości daje marketing internetowy?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Wiele firm działających w sieci zdaje sobie sprawę z korzyści, jakie niesie odpowiednia kampania marketingowa online. Aby odnosić sukcesy na tym polu, warto dokładnie zapoznać się z tematem promowania przedsiębiorstwa w internecie.

Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy (nazywany także e-marketingiem, marketingiem cyfrowym bądź marketingiem online) to ogół działań mających na celu przygotowanie strategii reklamowej, a następnie promocji produktu, firmy lub usługi z użyciem kanałów online. Promowanie konkretnego produktu odbywa się poprzez rozwiązania takie jak:

  • media społecznościowe (m.in. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn);
  • wyszukiwarki internetowe (np. Google);
  • wiadomości e-mail;
  • strony internetowe;
  • aplikacje mobilne.

Cele marketingu internetowego mogą być różne – najczęściej to zwiększenie ruchu na stronie internetowej bądź osiągnięcie wyższych wyników sprzedażowych. Można do nich zaliczyć także budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Od wielu lat to właśnie marketing internetowy jest najszybciej rozwijającym się segmentem branży reklamowej – coraz więcej firm rezygnuje z tradycyjnych kanałów przekazu (np. telewizji, gazet, ulotek czy billboardów) właśnie na rzecz promocji online.

Różnice między marketingiem internetowym a marketingiem tradycyjnym

Aktualnie wiele przedsiębiorstw decyduje się na całkowitą rezygnację ze standardowego marketingu lub znaczące ograniczenie takich działań na rzecz promocji w sieci. Aby w pełni zrozumieć ten proces, prześledźmy kluczowe możliwości marketingu internetowego.

Kanały komunikacji z klientem

Zarówno w przypadku e-marketingu, jak i marketingu tradycyjnego należy zwrócić uwagę przede wszystkim na możliwości dotarcia do grupy docelowej. W standardowym podejściu będą to kanały takie jak telewizja, radio, gazety czy ulotki. W przypadku marketingu online technicznie kanał jest tylko jeden, jednak dzieli się na kilka obszarów – media społecznościowe, wyszukiwarki, blogi, czy strony internetowe. To pozwala skuteczniej przedstawić wybrane treści odbiorcom o konkretnych preferencjach.

Rola i zaangażowanie odbiorców reklamy

W klasycznej formie marketingu, z użyciem np. telewizji lub radia, wysyłana reklama stanowi komunikat jednostronny. W przypadku e-marketingu możliwe jest komunikowanie się w obie strony – zwłaszcza przy bardziej bezpośrednich metodach, takich jak m.in. promocja w social mediach.

Koszty reklam

Często decyzja o wykorzystaniu marketingu online jest podyktowana chęcią wprowadzenia oszczędności w budżecie reklamowym. Możliwość bardzo precyzyjnego targetowania treści online sprawia, że efektywność kosztowa jest znacznie większa – dzięki temu ogólny koszt kampanii, po uwzględnieniu potencjalnych zysków, będzie przeważnie o wiele niższy.

Łatwość tworzenia kampanii reklamowych

W sieci można znaleźć wiele przydatnych rozwiązań, które pomogą opracować skuteczną strategię marketingową. Narzędzia takie jak kreator kampanii pozwalają na utworzenie reklamy w zaledwie kilka minut, zapewniając także natychmiastowe wsparcie w dotarciu do odbiorców.

Fot.: Pixabay/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak zaprojektować okładkę książki, by wzrosła jej sprzedaż?
Jak zaprojektować okładkę książki, by wzrosła jej sprzedaż?
Okładka jest bardzo ważny czynnikiem, który decyduje o sprzedaży danej książki. Przedstawiamy porady, na co zwrócić uwagę podczas procesu jej projektowania.
Sposoby na zmęczone oczy dla przepracowanego copywritera
Sposoby na zmęczone oczy dla przepracowanego copywritera
Copywriterze, zadbaj o oczy! Sprawdź, co przyczynia się do zmęczenia oczu i jak zapobiegać tej dolegliwości.
Tworzenie efektywnych treści reklamowych: sekrety zawodu copywritera
Tworzenie efektywnych treści reklamowych: sekrety zawodu copywritera
Odkryj skuteczne techniki tworzenia treści reklamowych, które przyciągną uwagę Twoich klientów i zwiększą konwersję. Dowiedz się, jak twórcy treści wykorzystują psychologię, strategię i kreatywność, aby pisać teksty, które naprawdę sprzedają.
Ostatnie wpisy