Digital marketing – przewodnik dla nowicjuszy

Digital marketing – przewodnik dla nowicjuszy
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Przemyślany i skuteczny marketing powinien przewidywać potrzeby konsumentów, a następnie na nie odpowiadać poprzez odpowiednie działania. W dobie cyfryzacji digital marketing jest właśnie odpowiedzią na potrzeby klientów.

Z języka angielskiego digital tłumaczymy jako cyfrowy, stąd digital marketing niekiedy jest nazywany również marketingiem cyfrowym. Ta gałąź marketingu opiera swoją działalność na formatach cyfrowych. Warto podkreślić, że digital marketing jest dziedziną pojemniejszą niż marketing internetowy, ponieważ obejmuje działania prowadzone nie tylko w internecie, lecz także w innych mediach cyfrowych, do których zaliczamy radio i telewizję.

Jakie działania składają się na digital marketing?

Dla skutecznej realizacji celów strategii opartej na digital marketingu konieczna bywa współpraca specjalistów z różnych dziedzin, takich jak pozycjonowanie, content marketing, grafika, social media, zarządzanie, sprzedaż internetowa czy PR. Pokazuje to, że działania wchodzące w zakres digital marketingu są wielopłaszczyznowe.

Marketing cyfrowy jest związany z następującymi obszarami:

  • pozycjonowanie (SEO – Search Engine Optimization) – prowadzenie działań w obrębie strony internetowej, które zmierzają do osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie obejmuje tworzenie wartościowych treści, które zawierają słowa kluczowe oraz optymalizowanie technicznej strony witryny,
  • content marketing – tzw. marketing treści, polega na tworzeniu unikalnych, wartościowych i interesujących treści, w których nie brakuje fraz kluczowych, zdjęć, grafik czy tabel i wykresów,
  • social media marketing – media społecznościowe pomagają nawiązywać kontakty z odbiorcami i budować zaangażowaną społeczność,
  • e-mail marketing – umożliwia personalizowanie wiadomości i pozwala docierać do ogromnej liczby odbiorców w tym samym czasie i to niskim kosztem,
  • kampanie Google Ads – dzięki narzędziu reklamowym możliwe jest wyświetlanie płatnych komunikatów w wyszukiwarce Google i na stronach partnerskich, na przykład YouTube.

Procesy marketingowe możemy usprawniać za pomocą narzędzi i oprogramowań, które przetworzą duże zbiory danych i ułatwią prowadzenie kampanii. Warto korzystać ze wspomnianego powyżej Google Ads albo Facebook Ads, który został stworzony specjalnie dla użytkowników słynnego portalu (więcej o Facebook Ads dowiesz się tutaj: https://adsright.pl/facebook-ads/).

Digital marketing – korzyści

Dlaczego warto inwestować w marketing cyfrowy? Przede wszystkim dlatego, że w obecnych czasach reklama w internecie stała się dźwignią handlu. Jeśli Twoja firma nie ma własnej strony internetowej czy profili w mediach społecznościowych, to dla większości klientów po prostu nie istniejesz. Zaletą digital marketingu jest możliwość personalizacji działań i kierowania przekazu do użytkowników zainteresowanych ofertą, a także precyzyjnego pomiaru efektów. Poza tym działania prowadzone w kanałach cyfrowych wymagają mniejszych nakładów finansowych niż w przypadku marketingu tradycyjnego.

Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Lekkie pióro nie wystarczy. O co dokładnie chodzi w zawodzie copywritera?
Lekkie pióro nie wystarczy. O co dokładnie chodzi w zawodzie copywritera?
Kim jest copywriter? Ujawniamy tajniki tej profesji i przedstawiamy cechy dobrego copywritera.
Pozycjonowanie bez SEO? To możliwe!
Pozycjonowanie bez SEO? To możliwe!
Wśród specjalistów krążą legendy, że można wypozycjonować witrynę bez korzystania z SEO. Czy to możliwe? Uchylamy rąbka tajemnicy!
Gdzie umieścić w tekście słowa kluczowe, by spełniły swoją funkcję?
Gdzie umieścić w tekście słowa kluczowe, by spełniły swoją funkcję?
Dowiedz się, gdzie umieszczać słowa kluczowe, by zapewnić optymalizację SEO!
Ostatnie wpisy