Przemyślany i skuteczny marketing powinien przewidywać potrzeby konsumentów, a następnie na nie odpowiadać poprzez odpowiednie działania. W dobie cyfryzacji digital marketing jest właśnie odpowiedzią na potrzeby klientów.
Z języka angielskiego digital tłumaczymy jako cyfrowy, stąd digital marketing niekiedy jest nazywany również marketingiem cyfrowym. Ta gałąź marketingu opiera swoją działalność na formatach cyfrowych. Warto podkreślić, że digital marketing jest dziedziną pojemniejszą niż marketing internetowy, ponieważ obejmuje działania prowadzone nie tylko w internecie, lecz także w innych mediach cyfrowych, do których zaliczamy radio i telewizję.
Dla skutecznej realizacji celów strategii opartej na digital marketingu konieczna bywa współpraca specjalistów z różnych dziedzin, takich jak pozycjonowanie, content marketing, grafika, social media, zarządzanie, sprzedaż internetowa czy PR. Pokazuje to, że działania wchodzące w zakres digital marketingu są wielopłaszczyznowe.
Marketing cyfrowy jest związany z następującymi obszarami:
Procesy marketingowe możemy usprawniać za pomocą narzędzi i oprogramowań, które przetworzą duże zbiory danych i ułatwią prowadzenie kampanii. Warto korzystać ze wspomnianego powyżej Google Ads albo Facebook Ads, który został stworzony specjalnie dla użytkowników słynnego portalu (więcej o Facebook Ads dowiesz się tutaj: https://adsright.pl/facebook-ads/).
Dlaczego warto inwestować w marketing cyfrowy? Przede wszystkim dlatego, że w obecnych czasach reklama w internecie stała się dźwignią handlu. Jeśli Twoja firma nie ma własnej strony internetowej czy profili w mediach społecznościowych, to dla większości klientów po prostu nie istniejesz. Zaletą digital marketingu jest możliwość personalizacji działań i kierowania przekazu do użytkowników zainteresowanych ofertą, a także precyzyjnego pomiaru efektów. Poza tym działania prowadzone w kanałach cyfrowych wymagają mniejszych nakładów finansowych niż w przypadku marketingu tradycyjnego.
Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com