Jakie oznaczenia BHP muszą zostać zamieszczone w biurze?

Inne
Jakie oznaczenia BHP muszą zostać zamieszczone w biurze?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Kodeks Pracy nakłada na pracodawcy obowiązek zapewnienia pracownikom bezpiecznego miejsca pracy. Ważne jest także, aby miejsce pracy było odpowiednio oznaczone. Jakie oznaczenia BHP muszą znaleźć się w każdym biurze? Dowiesz się z tego artykułu.

Oznaczenia BHP

Znaki ochrony i higieny pracy, czyli znane wszystkim BHP, muszą być umieszczone w każdym biurze. Należy przy tym pamiętać, że niezależnie od rodzaju zamieszczonych znaków, muszą być one zgodne z normą PN-93/N-01256/03, a także być dobrze widoczne nawet w ciemności. 

Warto również mieć na uwadze, że znaki BHP można podzielić na cztery podstawowe kategorie:

  • znaki informacyjne
  • znaki zakazu
  • znaki nakazu
  • znaki ostrzegawcze

Rodzaje znaków BHP

Jak więc rozróżnić rodzaje znaków BHP? 

Znaki informacyjne mają zielony kolor i białą obwolutę oraz piktogramy. Zazwyczaj informują one na przykład o miejscu zbiórki w razie ewakuacji oraz o szczegółach postępowania w razie pożaru. Aby mieć pewność, że znaki informacyjne będą dobrze widoczne, możesz zdecydować się również na piktogramy elektryczne.

Znaki zakazu to zaś okrągłe oznaczenia z czarnym piktogramem na białym tle, przekreślonym na czerwono. W biurach najczęściej pojawiają się znaki zakazu dotyczące palenia, hałasu lub wchodzenia do konkretnych pomieszczeń. 

Jeszcze inaczej wyglądają znaki nakazu. Są one niebieskie z białym piktogramem. Znaki te nie są często spotykane w biurze, jednak można użyć ich na przykład w roli przypomnienia o regularnym myciu rąk.

Ostatnim typem są znaki ostrzegawcze. Mają kształt trójkąta z czarną obwódką. Na żółtym tle zamieszczone są czarne piktogram. Informują one na przykład o niebezpiecznych miejscach. Do znaków ostrzegawczych zaliczane są także różnego rodzaju taśmy naklejane na podłogę. Mogą one informować na przykład o stromych i niebezpiecznych stopniach lub o miejscach, przez które przejścia wymaga szczególnej uwagi. Tego typu taśmy muszą mieć kolor żółto-czarny lub czerwono-biały.

Gdzie umieścić znaki BHP?

Gdzie natomiast należy umieścić wszystkie te znaki BHP? Przede wszystkim w dobrze widocznym i dostępnym dla wszystkich miejscu. Najczęściej jest to ściana. Pamiętaj jednak, że znak nie może być umieszczony wyżej niż 200 centymetrów od podłogi, aby mieć pewność, że rzeczywiście będzie dobrze widoczny. Znaki BHP można umieścić także na drzwiach lub nad drzwiami w przypadku oznaczenia drogi ewakuacyjnej.

Fot.: Braden Hopkins/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Z innej beczki: jak znaleźć dobrego copywritera?
Z innej beczki: jak znaleźć dobrego copywritera?
Wyłowienie z morza copywriterów naszego idealnego pierwszego pracownika to niełatwe zadanie. Dowiedz się, czym się kierować szukając copywritera.
Poradnik, jak skutecznie personalizować prezenty za pomocą wydrukowanych zdjęć online
Poradnik, jak skutecznie personalizować prezenty za pomocą wydrukowanych zdjęć online
Odkryj tajniki efektywnej personalizacji prezentów za pomocą zdjęć drukowanych online. Poznaj kreatywne pomysły i techniki, które dodadzą Twoim upominkom wyjątkowy, osobisty charakter.
Jak spersonalizowane prezenty mogą uczynić każdą okazję wyjątkową?
Jak spersonalizowane prezenty mogą uczynić każdą okazję wyjątkową?
Odkryj, jak spersonalizowane prezenty mogą dodać unikalnego charakteru każdej okazji. Wybierając prezent na miarę, pokazujesz, że zależy Ci na osobie obdarowanej.
Ostatnie wpisy