Komunikacja na Instagramie ma głównie charakter wizualny. Profile z największą liczbą obserwujących są estetyczne i przemyślane, a zamieszczane treści spójne i kreatywne.
Stories nie są wyjątkiem – najpopularniejsze są te przygotowane estetycznie i twórczo. W tym artykule przedstawimy kilka przydatnych wskazówek, jak poprawić jakość swoich Instastories.
Ta funkcja pojawiła się na Instagramie w 2016 roku. Z jej pomocą możesz przesyłać zdjęcia i filmy do 15 sekund, dodawać do nich tekst, emotikony, linki, geolokalizację, ankiety, filtry, GIF-y, a nawet muzykę. Kluczową cechą Stories jest to, że znikają po 24 godzinach, co oznacza, że nie wpłyną na kanał publikacji. Aby przedłużyć „żywotność” treści na Instastory, musisz dodać je do wyróżnionych.
Oryginalnie Instagram wymyślił Stories jako sposób na dzielenie się niezbyt ważnymi informacjami o życiu codziennym. Jednak szybko stały się one narzędziem do promowania dowolnego biznesu i marki. Dzięki nim właściciel profilu może:
Tworząc Instastories, każdego ogranicza tylko jego własna kreatywność i funkcje sieci społecznościowych, które z roku na rok się powiększają. Tylko dzięki narzędziom dostępnym w aplikacji możesz przygotować naprawdę piękne i niepowtarzalne rolki.
Czego możesz użyć:
Wszystkie te elementy dostępne są w Instagramie i możesz korzystać z nich bez ograniczeń.
Jest wiele sposobów na urozmaicenie swoich Stories i stworzenie naprawdę wyjątkowego contentu, jednak dwa podstawowe elementy to zdecydowanie:
Oprócz tego warto skorzystać z opcji carry to post, aby przyciągać użytkowników do ostatnio opublikowanego posta. Ciekawym pomysłem są również gry, które możesz stworzyć z pomocą zewnętrznych aplikacji. Gry pomagają zwiększyć liczbę reakcji i kliknięć.
Na koniec polecamy zawsze sprawdzać, jakie są aktualne trendy w Instastories. W jednym sezonie może królować minimalizm, a już w kolejnym całkowita abstrakcja. Pamiętaj jednak, by relacje pasowały wizualnie do stylu Twojego profilu i wizerunku marki.
Zdj. główne: Sticker Mule/unsplash.com