Jesteś copywriterem? Te książki powinieneś mieć na półce

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jesteś początkującym copywriterem, który chce zarabiać na giełdzie? A może jesteś marketerem, menedżerem treści lub pisarzem UX? W takim razie ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! 

Zebraliśmy najlepsze książki o copywritingu. Zapoznasz się z literaturą, która pomoże Ci nauczyć się pisać dobre teksty i je analizować. Znajdziesz tu również inspirację i możesz poprawić swój styl pisania.

Ewa Szczepaniak – Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją Internet?

Doskonała pozycja dla początkującego copywritera, który chce doskonalić swój warsztat. Autorka dzieli się swoją wiedzą w sposób ciekawy i przystępny, a czytelnik zdobyte informacje może przetestować, wykonując zaproponowane w książce ćwiczenia. Dużą zaletą są także graficzne podsumowania każdego rozdziału, które pozwalają szybko przypomnieć sobie przeczytane treści.

Artur Jabłoński  – Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting

Książka już na wstępie pokazuje, że zasady stylu pisania wyniesione ze szkoły niewiele znaczą, gdy chodzi o treści marketingowe i komunikaty biznesowe. Autor na licznych przykładach pokazuje, jak pisać w sposób przystępny i ciekawy dla odbiorcy, zdradza sekrety tworzenia skutecznych treści reklamowych i informacyjnych, a także tłumaczy, w jaki sposób użytkownicy sieci przyswajają czytane treści.

Joanna Wrycza-Bekier – Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Poradnik, który trzyma w napięciu jak dobry thriller. Autorka dzieli się praktyczną wiedzą o tym, jak unikać błędów i doskonalić swój warsztat. Sięga także do twórczości znanych i wybitnych twórców literackich (ale nie tylko) i wyciąga z nich przydatne wskazówki dotyczące stylu, słownictwa, budowania narracji. To doskonała pozycja dla tych, którzy chcą nauczyć się efektywnie wyrażać myśli za pomocą słowa pisanego, a także oddziaływać nim na tytułowe tłumy.

Dariusz Puzyrkiewicz – Biblia copywritingu

Choć opinie o samej książce są różne, nie można zaprzeczyć, że jest to ważna pozycja, po którą powinien sięgnąć każdy copywriter. Początkujący dowiedzą się wiele o pisaniu tekstów perswazyjnych, o zachowaniu sensu w komunikatach i o oddziaływaniu na emocje odbiorcy za pomocą słów. Z kolei zaawansowani twórcy treści będą mogli spojrzeć na wiele aspektów swojej pracy z nowej perspektywy, co z pewnością pomoże im podnieść jakość ich tekstów.

Joanna Wrycza-Bekier – Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę

Wypełniony przykładami z codzienności (piosenki, literatura, blogi, reklama) i bardzo konkretny poradnik, który nauczy Cię, jak pisać krótko, zwięźle i na temat, a co najważniejsze, ciekawie. Opanowanie tej umiejętności to podstawa dobrego i skutecznego copywritingu.

Paweł Tkaczyk – Narratologia

Storytelling odgrywa ogromne znaczenie w marketingu, dlatego jako copywriter powinieneś znać nie tylko aspekty techniczne pisania, ale także zrozumieć, jakie treści faktycznie wpływają na odbiorców. Książka „Narratologia” przepełniona jest wiedzą o tworzeniu ciekawych i angażujących historii, a także ciekawostkami z psychologii oraz socjologii, które pozwalają lepiej zrozumieć, jak ludzki mózg przetwarza informacje i na nie reaguje.

Chris Garrett, Darren Rowse – ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

Blogi odgrywają ważną rolę we współczesnym marketingu – pozwalają budować pozytywny wizerunek marki i dostarczać odbiorcom wartościowe i jakościowe treści. I właśnie o tym, jak tworzyć te treści i na nich zarabiać, opowiadają autorzy, doświadczeni blogerzy.

Zdj. główne: Thought Catalog/unsplash.com

Klaudia Kostyra

Klaudia Kostyra

Zawodowo pracuje z tekstami różnej maści – od literackich po marketingowe. Pisze, tłumaczy, redaguje i poprawia. Słowa to jej pasja i praca. Po godzinach próbuje swoich sił w projektowaniu graficznym. Uwielbia nietypowe i kontrastowe zestawienia kolorystyczne oraz pomysłowe kampanie grające słowem i obrazem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *