Jesteś copywriterem? Te książki powinieneś mieć na półce

Jesteś copywriterem? Te książki powinieneś mieć na półce
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jesteś początkującym copywriterem, który chce zarabiać na giełdzie? A może jesteś marketerem, menedżerem treści lub pisarzem UX? W takim razie ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! 

Zebraliśmy najlepsze książki o copywritingu. Zapoznasz się z literaturą, która pomoże Ci nauczyć się pisać dobre teksty i je analizować. Znajdziesz tu również inspirację i możesz poprawić swój styl pisania.

Ewa Szczepaniak – Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją Internet?

Doskonała pozycja dla początkującego copywritera, który chce doskonalić swój warsztat. Autorka dzieli się swoją wiedzą w sposób ciekawy i przystępny, a czytelnik zdobyte informacje może przetestować, wykonując zaproponowane w książce ćwiczenia. Dużą zaletą są także graficzne podsumowania każdego rozdziału, które pozwalają szybko przypomnieć sobie przeczytane treści.

Artur Jabłoński  – Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting

Książka już na wstępie pokazuje, że zasady stylu pisania wyniesione ze szkoły niewiele znaczą, gdy chodzi o treści marketingowe i komunikaty biznesowe. Autor na licznych przykładach pokazuje, jak pisać w sposób przystępny i ciekawy dla odbiorcy, zdradza sekrety tworzenia skutecznych treści reklamowych i informacyjnych, a także tłumaczy, w jaki sposób użytkownicy sieci przyswajają czytane treści.

Joanna Wrycza-Bekier – Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Poradnik, który trzyma w napięciu jak dobry thriller. Autorka dzieli się praktyczną wiedzą o tym, jak unikać błędów i doskonalić swój warsztat. Sięga także do twórczości znanych i wybitnych twórców literackich (ale nie tylko) i wyciąga z nich przydatne wskazówki dotyczące stylu, słownictwa, budowania narracji. To doskonała pozycja dla tych, którzy chcą nauczyć się efektywnie wyrażać myśli za pomocą słowa pisanego, a także oddziaływać nim na tytułowe tłumy.

Dariusz Puzyrkiewicz – Biblia copywritingu

Choć opinie o samej książce są różne, nie można zaprzeczyć, że jest to ważna pozycja, po którą powinien sięgnąć każdy copywriter. Początkujący dowiedzą się wiele o pisaniu tekstów perswazyjnych, o zachowaniu sensu w komunikatach i o oddziaływaniu na emocje odbiorcy za pomocą słów. Z kolei zaawansowani twórcy treści będą mogli spojrzeć na wiele aspektów swojej pracy z nowej perspektywy, co z pewnością pomoże im podnieść jakość ich tekstów.

Joanna Wrycza-Bekier – Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę

Wypełniony przykładami z codzienności (piosenki, literatura, blogi, reklama) i bardzo konkretny poradnik, który nauczy Cię, jak pisać krótko, zwięźle i na temat, a co najważniejsze, ciekawie. Opanowanie tej umiejętności to podstawa dobrego i skutecznego copywritingu.

Paweł Tkaczyk – Narratologia

Storytelling odgrywa ogromne znaczenie w marketingu, dlatego jako copywriter powinieneś znać nie tylko aspekty techniczne pisania, ale także zrozumieć, jakie treści faktycznie wpływają na odbiorców. Książka „Narratologia” przepełniona jest wiedzą o tworzeniu ciekawych i angażujących historii, a także ciekawostkami z psychologii oraz socjologii, które pozwalają lepiej zrozumieć, jak ludzki mózg przetwarza informacje i na nie reaguje.

Chris Garrett, Darren Rowse – ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

Blogi odgrywają ważną rolę we współczesnym marketingu – pozwalają budować pozytywny wizerunek marki i dostarczać odbiorcom wartościowe i jakościowe treści. I właśnie o tym, jak tworzyć te treści i na nich zarabiać, opowiadają autorzy, doświadczeni blogerzy.

Zdj. główne: Thought Catalog/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać odpowiednią technologię druku dla twojego projektu?
Jak wybrać odpowiednią technologię druku dla twojego projektu?
Wskaźniki na wybór odpowiedniej technologii druku mogą być zaskakująco skomplikowane. Ten artykuł zapewni Ci kluczowe informacje, które pomogą Ci podjąć decyzję, jaką technologię druku wybrać dla swojego projektu.
Najlepsze narzędzia, które pomogą Ci zaplanować słowa kluczowe
Najlepsze narzędzia, które pomogą Ci zaplanować słowa kluczowe
Poznaj narzędzia do planowania wyboru słów kluczowych i raz na zawsze pozbądź się obaw w pracy z nimi!
Na jakiej odzieży umieścić firmowe logo?
Na jakiej odzieży umieścić firmowe logo?
Haft lub logo umieszczone na odzieży roboczej jest istotnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Przeczytaj, na jakich ubraniach możesz umieścić firmowy znak, aby wyróżnić pracowników przedsiębiorstwa.
Ostatnie wpisy