Czym jest SEO i jak może Ci pomóc?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie strony internetowej nie od dziś stanowi dla wielu osób dylemat. Z jednej strony pojawia się chęć samodzielnego zadbania o widoczność naszego miejsca w sieci w wynikach wyszukiwania Google, z drugiej jednak – obawa, że nasze działania nie przyniosą oczekiwanego rezultatu.

Warto zatrzymać się na moment i zastanowić, czy pozycjonowaniem naszej strony powinna zająć się agencja SEO, czy praca na własną rękę w zupełności wystarczy.

Co trzeba wiedzieć na temat pozycjonowania?

Przede wszystkim, jeśli zamierzamy samemu podjąć się działań SEO, powinniśmy mieć przynajmniej podstawową wiedzę na ten temat. Pozycjonowanie bowiem to nie tylko odpowiedni dobór słów kluczowych i stosowanie ich w tekstach na naszej stronie WWW lub w sklepie internetowym. Konieczna jest także odpowiednia optymalizacja kodu, a także budowanie wartościowych linków, prowadzących do naszego miejsca w sieci.

Działania te, o czym nie wszyscy mają wiadomość, wymagają nie tylko wiedzy i umiejętności, ale – przede wszystkim czasu. Oznacza to, że podjęcie się pozycjonowania w pojedynkę może mocno ograniczyć nasze moce przerobowe – w innym przypadku działania SEO będziemy prowadzili kosztem innych czynności, które moglibyśmy wykonywać w związku z prowadzoną przez nas działalnością. Ani w jednym, ani w drugim przypadku nie ma zatem mowy o stuprocentowym sukcesie.

W czym może nam pomóc agencja SEO?

Inaczej kwestia pozycjonowania wygląda wtedy, gdy zatrudnimy w tym celu profesjonalistów. Agencje tego typu zazwyczaj oferują zarówno pozycjonowanie OpenCart, Magento, Ebexo i innych platform sklepów internetowych, jak również pozycjonowanie stron WWW – mają więc bogate doświadczenie na wielu płaszczyznach. Co więcej – to agencja poświęca swój czas, nierzadko powierzając zadania związane z pozycjonowaniem naszej strony kilku osobom. Oznacza to, że po pierwsze przedsiębiorca może się w pełni skupić na własnej działalności, po drugie zaś – pozycjonowaniem zajmuje się więcej osób, co także przekłada się na efekty tych działań.

O tym, co jest do poprawienia na stronie internetowej i w jaki sposób agencja może to usprawnić, zazwyczaj możemy dowiedzieć się z bezpłatnego audytu SEO, wykonywanego przed rozpoczęciem współpracy. Rozwiązanie to pozwala upewnić się, czy wybrani przez nas eksperci faktycznie są w stanie pomóc nam zwiększyć pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania Google, na podstawie odpowiednio dobranych fraz kluczowych.

Zdj. główne: merakist/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *