Czy infografiki są skutecznym narzędziem marketingowym? Oczywiście. Atrakcyjna grafika przyciąga zainteresowanie odbiorców. Infografika to połączenie faktycznych danych z projektem graficznym. Przedstawienie liczb nie musi być nudne, w tym właśnie celu postaw na infografiki. Obecnie to podstawowe narzędzie w content marketingu. Zastosujesz ją w licznych podsumowaniach, czy także prezentacjach liczbowych.
Infografiki dzięki temu, że są przyjemne dla oka, chętnie są udostępniane w mediach społecznościowych przed odbiorców. To wpływa na rozpoznawalność Twojej marki. Każdy przeglądając tablicę na Facebooku zatrzyma się przy atrakcyjnej infografice. Dodanie loga firmy do infografiki, to także idealny sposób na budowanie świadomości konsumentów.
Adekwatnie do poprzedniego punktu, atrakcyjna infografika ma pozytywny wydźwięk. Jeśli jest ona przedstawiona w nieschematyczny i pomysłowy sposób, zostanie zapamiętana przez szerokie grono odbiorców, a także wygeneruje większy ruch na Twojej stronie internetowej lub na profilu w mediach społecznościowych. Każde udostępnienie to następna osoba, która widzi Twój materiał, a jak pokazują liczne badania – współczesny odbiorca chętnie udostępnia treści wizualne. Podczas tworzenia infografiki pamiętaj o kilku istotnych faktach:
Infografika powinna być dostosowana do miejsca, w którym ją publikujesz. Strony internetowe, czy media społecznościowe różnią się pod względem środowiska otaczającego infografikę. Informacje, które chcesz przekazać w danym medium za pomocą infografiki powinny być czytelne i właściwe zrozumiane przez odbiorców.
Odbiorcy odbierają pozytywnie informacje poparte liczbami i statystykami. Jeśli są one przedstawione w standardowy sposób, mogą często zostać niezauważone. Tutaj z pomocą przychodzą infografiki. Pomagają zebrać wiele danych w jeden format, który jest atrakcyjny dla oka. Przekaz wizualny pomaga szybciej uzyskać potrzebne informacje, a także podnosi wartość treści.
Jeśli przedstawiasz wiedzę za pomocą infografiki pokazujesz siebie jako eksperta w tematyce, której operujesz i jednocześnie podnosisz wspomnianą już wiarygodność swojej marki. Infografikę, którą zastosujesz w materiale, odbiorcy odbiorą jako profesjonalne podejście do tematu, ponieważ stworzenie jej wymaga wiedzy, umiejętności, a także czasu. Dzięki zdobyciu nowej wiedzy, zaufają Twojej marce i wrócą do ciebie znowu.
Pomysłów na stworzenie ciekawej infografiki jest wiele. Ale co z wykonaniem jej? Możemy zlecić to zadanie freelancerom lub profesjonalnej agencji. Jeśli natomiast chcemy podejść do tego zadania samodzielnie, warto skorzystać z narzędzi, które nam w tym pomogą.
Za pomocą tego narzędzia możemy wykonać infografikę dostosowaną do formatu prezentacji, banneru lub raportu. Do wyboru mamy szeroki wachlarz szablonów, które można łatwo przeglądać według słów kluczowych lub według kategorii. Narzędzie to jest bardzo łatwe w obsłudze i intuicyjne. Stworzoną infografikę możemy osadzić na stronie internetowej za pomocą wygenerowanego kodu, bądź zapisać do pliku PGN lub JPEG.
Do korzystania z tego narzędzia wystarczy konto na Facebooku lub w Google +. Zalogować można się za pomocą jednego kliknięcia. W darmowej wersji korzystać można z 6 proponowanych szablonów. Większą część operacji podczas tworzenia infografiki wykonuje się za pomocą mechanizmu drag&drop. Do infografik można dodawać gotowe elementy: mapy, tekst, video czy wykresy.
Infografiki tworzy się tutaj poprzez osadzanie na tle różnych obiektów, które pogrupowane są tematycznie. Dostępnych elementów jest naprawdę sporo.
Visual.ly to platforma społecznościowa dla osób tworzących infografiki. W Visual.ly można komentować oraz oceniać infografiki. Dodatkowo istnieje możliwość wygenerowania infografiki z podsumowaniem danych z Google Analytics. Tutaj w łatwy sposób stworzysz infografikę przedstawiającą na przykład porównanie dwóch kont Twitterowych, statystki fanpage na Facebooku.
Tworzenie infografik nie jest skomplikowane i szybko można się wdrożyć w cały proces. Poświęcenie czasu na jej stworzenie zaowocuje pozytywnym odbiorem wśród konsumentów. Infografiki to już podstawa w marketingu XXI wieku.
źródło zdjęcia głównego: pixabay.com