Klient dotarł na Twoją witrynę i przegląda, co masz do zaoferowania? Świetnie. Pewnie kliknął baner, bądź znalazł Twoją stronę w wyszukiwarce, co przekłada się na udany off site marketing. Ale gdy odwiedzający dotrą do Twojej witryny, nie pozostaną długo, ani nie podejmą pożądanego działania, jeśli zawartość Twojej strony nie jest zaprojektowana z myślą o ich zaangażowaniu. Teraz już wszystko w rękach on-site marketingu.
Jeśli Twoje cele obejmują powiększenie grona odbiorców, zwiększenie liczby konwersji lub pozyskanie nowych klientów, potrzebujesz strategicznego planu, który pozwoli zaangażować użytkowników witryny.
Oprócz wydłużenia czasu spędzanego przez użytkowników na Twojej witrynie to właśnie angażowanie się w treści na samej witrynie może pomóc wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów i przeprowadzić ich przez podróż po Twoich produktach z happy endem. Może też wzbudzić zaufanie, co w przyszłości zaowocuje powrotem na Twoją stronę.
Przyciągając uwagę odwiedzających witrynę, nawiązujesz głębsze relacje z odbiorcami, którzy z członków publiczności mogą zamienić się w klientów. Oto kilka przykładów, jak to zrobić:
Jednym z najczęściej spotykanych typów treści budujących relację z klientem są blogi. Jeśli np. jesteś właścicielem lokalnego sklepu spożywczego, warto założyć bloga, na którym będziesz prezentował zdrowe i ciekawe przepisy z produktami z Twojego sklepu. Jeśli szyjesz lokalnie ubrania, pochwal się, jak wygląda ten proces w Twojej małej szwalni. Jeśli ktoś już odwiedził Twoją stronę, to oznacza, że jest wstępnie zainteresowany Twoim produktem, dlatego warto pokazać zaangażowanie w swój biznes, tym bardziej że prowadzenie bloga Cię nic nie kosztuje.
Nie musisz udostępniać wszystkich swoich treści za darmo, aby przyciągnąć uwagę w witrynie. Odbiorcy często chętnie udostępniają swoje dane kontaktowe w zamian za ciekawe e-booki lub przewodniki. Jeśli np. oferujesz kursy online grania na gitarze, stwórz praktyczny e-book z akordami. Wtedy klienci będą mogli wstępnie zapoznać się z Twoją metodą nauki i stylem uczenia.
Ludzie są wizualnymi stworzeniami i są w stanie przetworzyć obraz w zaledwie 13 milisekund. Nasz mózg interpretuje informacje dostarczane za pomocą obrazów, grafik i wykresów znacznie szybciej, niż za pomocą samego tekstu, dlatego infografiki tak przyciągają uwagę ludzi.
Infografiki pomagają rozbić złożone dane na proste historie i często są szeroko udostępniane – co czyni je idealnym medium dla treści w witrynie.
Treści w witrynie, które pomagają odbiorcom w rozwiązywaniu problemów lub radzeniu sobie ze skomplikowanymi zadaniami czy projektami, są skutecznym sposobem na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi na stronie.
Jeśli np. posiadasz firmę, która produkuje czujniki aplikowane na skórę do mierzenia poziomu cukrzycy za pomocą aplikacji w telefonie, stwórz video tutorial na swojej stronie, pokazując krok po kroku, jak działa taka aplikacja.
Treści cyfrowe, które umożliwiają użytkownikom interakcję z nimi, mogą drastycznie zwiększyć ilość czasu spędzanego przez odbiorców na witrynie. Jeśli masz firmę produkującą panele słoneczne, stwórz interaktywną mapę Polski, na której umieszczone są punkty, gdzie zostały zainstalowane Twoje produkty. Do tego możesz również zamieścić zdjęcia wykonanego projektu.
Testimoniale, czyli studium przypadku. Publikuj historie z życia wzięte o sukcesach i wynikach klientów, którzy skorzystali z Twoich usług. Udostępniając takie treści, pokażesz odbiorcom, w jaki sposób Twoja firma osiąga cele i pomaga klientom. Zademonstrujesz w ten sposób także autorytet i wiedzę, a także zachęcisz potencjalnych klientów do współpracy. Taki zabieg pomoże klientom przyjrzeć się bliżej Twojej firmie i zdecydować, czy Twoja marka może zaspokoić ich potrzeby.
Zdjęcie główne artykułu: fot. Westend61 / Getty Images