Jesteś początkującym copywriterem, który chce zarabiać na giełdzie? A może jesteś marketerem, menedżerem treści lub pisarzem UX? W takim razie ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Zebraliśmy najlepsze książki o copywritingu. Zapoznasz się z literaturą, która pomoże Ci nauczyć się pisać dobre teksty i je analizować. Znajdziesz tu również inspirację i możesz poprawić swój styl pisania.
Doskonała pozycja dla początkującego copywritera, który chce doskonalić swój warsztat. Autorka dzieli się swoją wiedzą w sposób ciekawy i przystępny, a czytelnik zdobyte informacje może przetestować, wykonując zaproponowane w książce ćwiczenia. Dużą zaletą są także graficzne podsumowania każdego rozdziału, które pozwalają szybko przypomnieć sobie przeczytane treści.
Książka już na wstępie pokazuje, że zasady stylu pisania wyniesione ze szkoły niewiele znaczą, gdy chodzi o treści marketingowe i komunikaty biznesowe. Autor na licznych przykładach pokazuje, jak pisać w sposób przystępny i ciekawy dla odbiorcy, zdradza sekrety tworzenia skutecznych treści reklamowych i informacyjnych, a także tłumaczy, w jaki sposób użytkownicy sieci przyswajają czytane treści.
Poradnik, który trzyma w napięciu jak dobry thriller. Autorka dzieli się praktyczną wiedzą o tym, jak unikać błędów i doskonalić swój warsztat. Sięga także do twórczości znanych i wybitnych twórców literackich (ale nie tylko) i wyciąga z nich przydatne wskazówki dotyczące stylu, słownictwa, budowania narracji. To doskonała pozycja dla tych, którzy chcą nauczyć się efektywnie wyrażać myśli za pomocą słowa pisanego, a także oddziaływać nim na tytułowe tłumy.
Choć opinie o samej książce są różne, nie można zaprzeczyć, że jest to ważna pozycja, po którą powinien sięgnąć każdy copywriter. Początkujący dowiedzą się wiele o pisaniu tekstów perswazyjnych, o zachowaniu sensu w komunikatach i o oddziaływaniu na emocje odbiorcy za pomocą słów. Z kolei zaawansowani twórcy treści będą mogli spojrzeć na wiele aspektów swojej pracy z nowej perspektywy, co z pewnością pomoże im podnieść jakość ich tekstów.
Wypełniony przykładami z codzienności (piosenki, literatura, blogi, reklama) i bardzo konkretny poradnik, który nauczy Cię, jak pisać krótko, zwięźle i na temat, a co najważniejsze, ciekawie. Opanowanie tej umiejętności to podstawa dobrego i skutecznego copywritingu.
Storytelling odgrywa ogromne znaczenie w marketingu, dlatego jako copywriter powinieneś znać nie tylko aspekty techniczne pisania, ale także zrozumieć, jakie treści faktycznie wpływają na odbiorców. Książka „Narratologia” przepełniona jest wiedzą o tworzeniu ciekawych i angażujących historii, a także ciekawostkami z psychologii oraz socjologii, które pozwalają lepiej zrozumieć, jak ludzki mózg przetwarza informacje i na nie reaguje.
Blogi odgrywają ważną rolę we współczesnym marketingu – pozwalają budować pozytywny wizerunek marki i dostarczać odbiorcom wartościowe i jakościowe treści. I właśnie o tym, jak tworzyć te treści i na nich zarabiać, opowiadają autorzy, doświadczeni blogerzy.
Zdj. główne: Thought Catalog/unsplash.com