Treści interaktywne to przyszłość i wartość sama w sobie – zachęcają ludzi do większego angażowania się w prezentowane informacje, przemawiają głębiej do docelowych odbiorców, a jednocześnie gromadzą na ich temat przydatne dane. Podpowiadamy, w jakiej formie możemy podać je naszym klientom i jak się za to zabrać.
W marketingowym wyścigu każdy chciałby zajmować pozycję lidera. To zrozumiałe – zależy nam na pokonaniu konkurencji, przyciągnięciu jak największej uwagi i sprzedaży naszych produktów lub usług. Interaktywny content jak nic innego może pomóc w osiągnięciu tych ambitnych celów. Mimo iż treści interaktywne istnieją na rynku już od jakiegoś czasu, dopiero niedawno zaczęły zdobywać popularność wśród marketerów. W świecie, który kiedyś kręcił się wokół statycznej reklamy, elementy interaktywne wydają się nieco onieśmielające, ale wystarczy tylko przełamać obawy, aby wynieść swoją marketingową strategię na kompletnie inny poziom.
Interaktywny content to taki, który pozwala na interakcję użytkownika z prezentowanymi mu informacjami. Przypomina nieco rozmowę między konsumentem a treścią. Jest szalenie skutecznym sposobem na zmaksymalizowanie działań marketingowych, ponieważ odpowiadając na pytania lub wybierając spośród kilku opcji, klient jednocześnie dostarcza firmie przydatnych informacji, które pozwalają jej dostosować swoją ofertę bezpośrednio do konkretnych preferencji i potrzeb. Co może być przykładem interaktywnych treści?
Przedstawienie treści w oryginalnej, przykuwającej uwagę formie. Podczas gdy lity tekst niejednokrotnie zniechęca do zagłębiania się w szczegóły zagadnienia, infografika – z założenia przejrzysta, atrakcyjna i dynamiczna – budzi ciekawość klientów, a dodatkowo ułatwia zrozumienie i interpretację tematu.
Skuteczne metody budowania zaufania do marki i dbania o zadowolenie klientów. Zarówno czaty na żywo, jak i programy pomocnicze znacząco skracają czas oczekiwania na obsługę i zapewniają użytkownikom wsparcie przez całą dobę.
Popularne metody interakcji z klientem w przypadku firm zajmujących się sprzedażą internetową. Ułatwiają proces wyceny i zachęcają klientów, ponieważ zdejmują z nich obowiązek bezpośredniego kontaktu z działem obsługi klienta, na co część użytkowników często nie ma ochoty.
Forma interaktywnego contentu, która jak najbardziej przydaje się w zbieraniu opinii i preferencji poszczególnych klientów, a następnie tworzeniu specjalnych, spersonalizowanych ofert.
Aby wzbogacić swoją stronę o jedną lub więcej form interaktywnego contentu, należy zadbać o to, aby był on spójny z naszą strategią marketingową oraz polityką firmy. Jakie rady możemy dać początkującym w tym temacie?
Przeczytaj też: https://writtedly.pl/content-marketing/czy-reklama-musi-duzo-kosztowac/
Zdjęcie główne: Startup Stock Photos/pexels.com