Wyszukiwarki wykorzystują słowa kluczowe jako punkt wyjścia podczas filtrowania wyników, dlatego niezwykle ważne jest upewnienie się, że są one prawidłowo rozmieszczone w naszych treściach. To podstawowa wiedza pozwalająca na zwiększenie szans na znalezienie, zindeksowanie i znalezienie się w rankingu.
O ile łatwo powiedzieć: „trzeba dodać słowa kluczowe dla SEO”, wdrożenie tego pomysłu to już zupełnie inna sprawa. Słowa kluczowe rządzą się swoimi prawami, o których każdy poważny marketer powinien wiedzieć i które powinien respektować podczas tworzenia treści. Aby nieco usystematyzować tę wiedzę, postanowiliśmy przypomnieć najlepsze praktyki dodawania słów kluczowych do witryny, które mogą sprawić, że nasze działania SEO staną się o wiele bardziej opłacalne.
Jest to jeden z najbardziej podstawowych sposobów dodawania słów kluczowych dla SEO, choć z niewiadomych przyczyn często jest pomijany. Opis meta działa bowiem jak proste podsumowanie całej treści, zatem umieszczenie słowa kluczowego w tym podsumowaniu pomaga Google lepiej filtrować wyniki. Jest to skuteczny sposób na dołączenie 1 lub 2 najważniejszych słów kluczowych do części strony, która jest bezpośrednio obsługiwana przez wyszukiwarki.
Nie chodzi o główny tytuł artykułu, a o tytuł SEO. Ten tag tytułu jest nieco podobny do opisu meta, ponieważ stanowi on nazwę strony, którą użytkownicy zobaczą na stronach wyników wyszukiwania (SERP) podczas wyszukiwania frazy kluczowej. To ten tytuł będzie klikalny z SERP i przeniesie użytkownika bezpośrednio na naszą witrynę.
Jeśli to możliwe, warto postarać się o to, aby każdorazowo umieszczać słowo kluczowe w głównym tytule artykułu. Google działa tak, że łączy nagłówek tytułu z naszym metaopisem, aby narysować obraz tego, o czym de facto jest nasz content. Posiadanie słowa kluczowego w tytule jest wobec tego bardzo pomocne, ale warto wziąć pod uwagę także formę i zastanowić się, czy nie używamy go na siłę. Jeśli słowo kluczowe nie może być użyte w tytule w sposób naturalny, możemy użyć odmiany, która nadal przekazuje sens artykułu, jednocześnie trafiając w niektóre główne słowa z wyrażenia kluczowego. Trochę jest lepsze niż nic, a subtelność na pewno lepsza jest od nadgorliwości.
Wielu ekspertów uważa, że Google przykłada największą wagę do pierwszych 200 słów w treści. Powodem jest to, że zwykle pierwsze 100–200 słów artykułu to miejsce, w którym autor artykułu umieszcza wprowadzenie do tego, co będzie omawiane w dalszej części. Większość czytelników kontynuuje artykuł tylko wówczas, gdy wstęp jest ciekawy i dobry, naturalnie staje się on także ważnym czynnikiem rankingowym. Wiedząc, że Google analizuje pierwsze 200 słów, bardzo istotne jest, aby umieścić swoje główne słowo kluczowe w pierwszym zdaniu lub akapicie. Na tej samej zasadzie w kolejnych zdaniach powinniśmy spróbować użyć co najmniej jednego dodatkowego słowa kluczowego.
W skoncentrowanym na SEO cyfrowym świecie łatwo zapomnieć, że to czytelnik jest na pierwszym miejscu. Nigdy nie należy ulegać ślepej pogoni za optymalizacją SEO, narażając jednocześnie czytelnika na styczność z nieatrakcyjną, niezrozumiałą treścią. Tekst pisany z zaangażowaniem i na temat będzie naturalnie zawierał w sobie słowa kluczowe tam, gdzie być powinny.
Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com