Wszyscy znają powiedzenie „content is a king”, które jest niesamowicie aktualne w dzisiejszym świecie opartym na treściach. Marketing treści może mieć znaczący wpływ na wszystko; od wyników marketingowych małej firmy po wyniki wyborów prezydenckich w całym kraju.
Marki na całym świeci łączy ten sam cel: generowanie unikalnych treści, z którymi ich klienci będą mogli się utożsamiać, i osiąganie lepszych wyników sprzedażowych. Marketerzy spędzają nieskończoną ilość czasu, próbując przeanalizować złożone osobowości kupujących, aby pomóc firmom w osiąganiu optymalnych celów.
Zatem, jakie są podstawowe filary content marketingu? W jaki sposób marki tworzą atrakcyjne treści, które można wykorzystać, aby przyciągnąć klientów i ostatecznie zwiększyć sprzedaż?
Przedstawiamy Wam złote zasady content marketingu.
Jeśli chodzi o treść, to wyjątkowość jest głównym parametrem pozwalającym na utrzymanie się w konkurencyjnym świecie. Przerabianie treści i czerpanie inspiracji z istniejących treści to oczywista praktyka, ale dodanie do nich czegoś nowego ma fundamentalne znaczenie dla sukcesu marketingu treści.
Media społecznościowe to niezaprzeczalnie potężne narzędzie, a firmy, które wykorzystują ich moc, pozostawiają innych daleko w tyle. Dostosuj treść do medium – niech będzie krótka i graficzna w przypadku portali takich jak Facebook, oraz szczegółowa i dogłębna, np. na bloga.
Jeśli jesteś lokalną marką, która chce wejść na lokalny rynek, powinieneś skupić się na odpowiedziach na kluczowe pytania zadawane przez Twoją grupę docelową. Uwzględnij w swoich treściach wszelkie obawy klientów, a zauważysz zmianę w zaangażowaniu. Z całą pewnością zyskasz większe zainteresowanie użytkowników.
Spontaniczność jest najmilej widziana w improwizacji jazzowej, ale nie w content marketingu. Tworzenie i publikowanie treści bez odpowiedniego planu może sprawić, że Twoja marka będzie wyglądać na słabą i niestabilną. Zaplanuj, np. że raz dziennie wrzucasz post na Facebooka, a raz w tygodniu pojawia się bogaty wpis na blogu.
Wiele cyfrowych kampanii marketingowych polega na blogowaniu jako jedynym sposobie publikowania treści. Dywersyfikuj swój content, wrzucając filmy, infografiki, prezentacje czy obrazy. Zainteresowanie Twojej publiczności na pewno wzrośnie.
Nie ma sensu naciskać „Opublikuj”, jeśli nie wiesz, jak radzą sobie Twoje treści. Rzut oka na ruch z mediów społecznościowych to za mało. Weź pod uwagę ruch ze wszystkich stron i odpowiednio dostosuj strategię content marketingu.
Według Makesbridge witryny przyjazne urządzeniom mobilnym osiągają znacznie więcej pod względem konwersji. Na przykład dobrym pomysłem jest tworzenie filmów, które można oglądać na smartfonie w pionie, a nie w poziomie, ponieważ ponad 85% użytkowników urządzeń mobilnych ogląda filmy w trybie pionowym.
To jeden z największych frazesów wszechczasów, ale pozostanie wiernym tożsamości swojej marki, ma kluczowe znaczenie. Przykładem dużej marki, która dobrze sobie z tym radzi, jest Nike. Ich strategia marketingowa – filmy, obrazy i teksty – koncentruje się wokół słynnego na całym świecie sloganu „Just do it!” Dzięki temu klienci zawsze pozytywnie na nią reagują, niezależnie od kontekstu.
SEMRush sugeruje, że marketerzy treści powinni czerpać inspirację z Apple, które słynie z wykorzystywania prostych, minimalistycznych treści do kierowania swoją strategią marketingową. Przyjrzyj się im, aby zobaczyć, jak dobrze działa ta strategia, a następnie zastanów się, jak minimalistyczne podejście może pomóc w uczynieniu marketingu treści skuteczniejszym
Przestrzeganie tych prostych zasad pomoże Ci poszerzyć horyzonty i poprawić jakość marketingu treści. Nie tylko zwiększą sprzedaż, ale pomogą Ci zbudować i utrzymać lojalną bazę klientów. W dzisiejszym świecie, w którym sprzedaż opiera się głównie na treściach, z którymi konsumenci mają kontakt w internecie, wykorzystanie ich głównych obszarów zainteresowań to sprytny sposób na zaprezentowanie marki.
Zdj. główne: Malte Helmhold/unsplash.com