Co przeszkadza copywriterom w pracy zdalnej?

Co przeszkadza copywriterom w pracy zdalnej?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Copywriting to jedna z tych profesji, które całkowicie i bez przeszkód można wykonywać zdalnie. Pisanie tekstów w domu i bez konieczności codziennego dojeżdżania do biura ma oczywiście wiele zalet, ale nie zawsze jest kolorowo. 

Brak odpowiednich warunków do pracy, hałaśliwi domownicy, problemy z samoorganizacją – to tylko niektóre z czynników, które przeszkadzają copywriterom w pracy z domu.

Domownicy

Większość copywriterów potrzebuje do pracy ciszy i spokoju. Pisanie wymaga w końcu skupienia. Tymczasem dzieci hałasują, partner co chwilę przychodzi z pytaniami, pies domaga się uwagi. W takich warunkach trudno zebrać myśli i napisać coś sensownego albo przeprowadzić research. Dodatkowym problemem mogą być hałasy z ulicy, dziecko płaczące za ścianą czy sąsiad remontujący kuchnię. Choć w biurze są inni pracownicy, którzy też mogą generować szum i hałas, to ostatecznie jest to środowisko nastawione na pracę. Łatwiej więc jest się zmobilizować. W domu nawet najmniejsze szmery mogą wybić z roboczego rytmu i rozpraszać.

Brak odpowiednich warunków

W biurze każdy pracownik ma zapewnione stanowisko pracy – biurko, krzesło, a często także służbowy komputer. Pracując zdalnie, copywriter sam musi zadbać o swoją przestrzeń do pracy, a nie zawsze ma taką możliwość. Być może mieszkanie jest za małe i trudno jest wydzielić spokojny kąt do pracy, w którym nikt by nie przeszkadzał. Problemem może być także brak wygodnego krzesła, biurka czy nawet oświetlenia – praca w takich warunkach męczy zdecydowanie szybciej, a ból pleców nie sprzyja kreatywności.

Warto tu wspomnieć także o wszelkich problemach technicznych, jak przerwy w dostawie prądu, całkowity brak Internetu lub słabe połączenie z siecią, a także awarie sprzętu. W biurze rozwiązanie tych kwestii leży po stronie pracodawcy. W domu copywriter musi zająć się tym sam, co oczywiście zabiera cenny czas i wstrzymuje pracę.

Domowe rozpraszacze

Pomijając innych domowników, także tych czworonożnych, copywriter narażony jest także na różne pokusy domowej prokrastynacji. Jeśli akurat brakuje mu motywacji do pracy, to bez trudu znajdzie zajęcie zastępcze – podlewanie kwiatów, porządkowanie szafy, szybkie wyjście do sklepu czy na spacer. W biurze domowe obowiązki czy rozrywki nie mają takiej siły oddziaływania, ponieważ są poza zasięgiem wzroku copywritera. W pracy zdalnej trudniej się im oprzeć.

Nieprawidłowa organizacja pracy

Pracując zdalnie, trzeba mieć dużą samokontrolę i umiejętności organizacyjne, by zapanować nad swoim czasem i oprzeć się złym nawykom odkładania pracy na później. Niestety, copywriterzy, którzy nie mają takich zdolności, oddają zlecenia w stresie i na ostatnią chwilę albo z opóźnieniem. Nierzadko przychodzi im pisać do późna w nocy, a w efekcie zaburzają swój tryb dzienny. Nieprawidłowa organizacja czasu pracy lub jej brak to także błędy w tekstach, przegapione terminy i prosta droga do wypalenia zawodowego.

Zaburzony work-life balance

Niektórym copywriterom w pracy zdalnej trudno jest odnaleźć złoty środek między życiem prywatnym a zawodowym. W efekcie zaniedbują bliskich, swoje hobby i zdrowie, pracując do późna, pomijając posiłki, sypiając nieregularnie. Są coraz bardziej zmęczeni i zdenerwowani, bo nie potrafią wyznaczyć sobie końca pracy i brakuje im czasu na wszystko inne.

Wiele z tych problemów można rozwiązać w łatwy sposób, np. wychodząc do biblioteki lub tworząc plan pracy. Najtrudniejsze jest pokonanie własnych słabości i stworzenie warunków sprzyjających skupieniu i pisaniu.

Zdj. główne: Surface/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Odmiana słów i nie tylko. Jakie słowa sprawiają nam problem?
Odmiana słów i nie tylko. Jakie słowa sprawiają nam problem?
Polacy kontra język polski, czyli jakie wyrazy przysparzają nam najwięcej problemów?
Jak skutecznie wykorzystać kubki z logo w strategii marketingowej Twojej firmy?
Jak skutecznie wykorzystać kubki z logo w strategii marketingowej Twojej firmy?
Dowiedz się, jak kubki z logo mogą stać się potężnym narzędziem w marketingu Twojej firmy. Odkryj strategie zastosowania gadżetów promocyjnych w praktyce.
Ubezpieczenia domów i mieszkań – czy aby na pewno skomplikowane i kosztowne?
Ubezpieczenia domów i mieszkań – czy aby na pewno skomplikowane i kosztowne?
Pożar, powódź czy nawet samoistne zniszczenie się budynku może zrujnować finansowo praktycznie każdego, tym bardziej, że czasami koszt naprawy nieruchomości może przewyższyć cenę postawienia jej na nowo.
Ostatnie wpisy