Co przyda się do pracy copywriterowi?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Praca copywritera to przede wszystkim praca ze słowem. Nie oznacza to jednak, że wykorzystuje on w swojej pracy jedynie swoje zapiski. Dowiedz się, na czym konkretnie polega praca copywritera oraz jakie narzędzia potrzebne są do wykonywania tego zawodu.

Czym zajmuje się copywriter?

Copywriting w dobie internetu i marketingu internetowego jest bardzo popularnym zajęciem. Jednak czym dokładnie zajmuje się copywriter? Osoby na stanowisku copywritera w głównej mierze tworzą teksty. Jednak jakie teksty, zapytasz. Odpowiedź brzmi – to zależy. Copywriter może bowiem zajmować się zarówno pisaniem sloganów i haseł marketingowych, jak i dłuższych form, na przykład tekstów blogowych, artykułów sponsorowanych lub tak zwanych evergreenów. Wbrew powszechnej opinii praca ta wcale nie polega na kopiowaniu wcześniej już napisanych słów. Zawód copywritera wymaga bowiem sporej dozy kreatywności oraz sprawnego operowania słowem, a także bezbłędnej znajomości zasad językowych. 

Narzędzia przydatne w pracy copywritera

Copywriter w swojej pracy wykorzystuje wiele narzędzi. Zastanawiasz się nad rozpoczęciem pracy w tym zawodzie, jednak nie wiesz, od czego zacząć? Podpowiadamy, co będzie niezbędne na start. 

Copywriterzy przez znaczną część czasu pracują przy komputerze, często w pełni zdalnie. Oznacza to, że jednym z bardziej przydatnych narzędzi będzie laptop biznesowy. Jest to najwygodniejszy sprzęt do pracy, który z pewnością wspomoże proces twórczy.

Pamiętaj także, że copywriter, aby dobrze i poprawnie pisać, musi znać zasady językowe. Nie sposób jednak zapamiętać wszystkiego, dlatego też w pracy bardzo przydatny może okazać się słownik. Dzięki niemu będziesz mieć pewność, że Twoje teksty są bezbłędne. Przyda Ci się przede wszystkim słownik ortograficzny oraz interpunkcyjny, a także słownik synonimów i wyrazów bliskoznacznych – dzięki niemu Twoje teksty nie będą nude i nie wystąpią w nich powtórzenia. 

Praca copywritera często obejmuje także SEO, czyli pisanie pod przeglądarki internetowe. Oznacza to, że teksty powinny być odpowiednio skonstruowane i podzielone, a co ważniejsze, powinny znaleźć się w nich słowa i frazy kluczowe. Koniecznie zapoznaj się więc z programem, który pomoże Ci dobrać odpowiednie frazy short i long tail, abyś bez problemu dotarł do swojej grupy docelowej. Taki program dokładnie przeanalizuje obecne trendy i podpowie Ci, jak pisać, aby było to skuteczne.

Zdjęcie główne: pexels.com/J. Kelly Brito

Aleksandra Michaliszyn

Aleksandra Michaliszyn

Studentka komunikacji wizerunkowej i public relations poznająca tajniki marketingu oraz reklamy. Swoją przyszłość wiąże w copywritingiem. W wolnym czasie miłośniczka sportu oraz podróży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *