Jak zrobić portfolio?

Jak zrobić portfolio?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Prowadzenie swojego biznesu to nie tylko czuwanie nad pracą firmy czy jej finansami, lecz także walka o klienta. Większość usługodawców posiada swoje portfolio, dzięki któremu zainteresowane osoby mogą zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa i zobaczyć efekty jego pracy. Zbiór najlepszych projektów pozwala usługodawcom przedstawić się od jak najlepszej strony i zaprezentować swoje możliwości. Portfolio jest szczególnie ważne na przykład dla freelancerów, przedsiębiorców w sektorze kreatywnym. Podpowiadamy, jak je stworzyć.  

Portfolio fizyczne czy online?  

Pierwszym i zasadniczym pytaniem jest – czy tworzyć portfolio w formie fizycznej, czy jako zbiór na stronie internetowej? Najlepiej sprawdza się połączenie tych dwóch sposobów, dzięki czemu portfolio będzie dostępne dla większej grupy klientów. Na stronie internetowej swojej firmy możesz stworzyć zakładkę, w której zamieścisz swoje najlepsze dzieła. Stronę firmową możesz założyć samodzielnie na przykład za pomocą kreatora WebWave. Przygotowane na stronę portfolio możesz również wydrukować i prezentować je na spotkaniach z klientami. Dzięki temu również osoby, które nie radzą sobie dobrze z Internetem będą mogły bez problemu poznać ofertę Twojego przedsiębiorstwa.   

Co powinno zawierać portfolio?  

Portfolio jest najskuteczniejszą wizytówką Twojej działalności. Powinno być ono atrakcyjne oraz czytelne dla każdego. Przy tworzeniu zbioru najlepszych prac, staraj się uwzględnić przede wszystkim grupę docelową klientów. Zastanów się nad tym, do jakich zleceniodawców chcesz trafić i co najbardziej przyciągnie uwagę tych osób. Dzięki dopasowaniu do targetu, Twoje portfolio będzie bardziej skuteczne.  

Postaraj się zapewnić jak najbardziej profesjonalny wygląd portfolio – wpływa to na wizerunek firmy. Grafiki powinny być w odpowiedni sposób obrobione, aby wyglądały bardziej korzystnie, a wybrane zdjęcia powinny być dobrej jakości. Portfolio powinno także zawierać logo firmy oraz dane kontaktowe. Jest to kluczowe do tego, by zainteresowani klienci mogli skontaktować się z Tobą i otrzymać więcej informacji na temat oferty. Dodatkowym akcentem, jaki może znaleźć się na końcu portfolio, są rekomendacje od byłych lub stałych klientów. Pozytywne opinie od ludzi, którzy skorzystali z Twoich usług, będą zachęcały nowe osoby do wyboru Twojego przedsiębiorstwa. Komentarze klientów mogą też znajdować się pod zdjęciami projektów, których dotyczą. Więcej porad na temat tworzenia swojego portfolio możesz znaleźć na stronie https://webwavecms.com/jak-zrobic-portfolio.  

Dlaczego warto mieć portfolio?  

Czy posiadanie portfolio w ogóle się opłaca? By stworzyć profesjonalnie wyglądający zbiór swoich najlepszych prac, trzeba poświęcić sporo pracy i zaangażowania. Warto jednak zdecydować się na ten wysiłek, ponieważ dzięki portfolio możesz skutecznie zachęcić klientów do skorzystania z Twoich usług. Zaprezentowane w atrakcyjny sposób projekty Twojego autorstwa są najlepszym świadectwem jakości Twojej pracy. Certyfikaty, dyplomy i ukończone kursy nie są tak rzetelnym dowodem kompetencji usługodawcy, jak udokumentowane efekty jego pracy. Portfolio pozwala również bliżej poznać przedsiębiorstwo oraz jego mocne strony. Dla klientów jest to niezbity dowód profesjonalizmu i możliwości firmy, jaką wybierają.  

Zajawka: W prowadzeniu własnego przedsiębiorstwa liczy się każde zlecenie i każdy klient. Portfolio może pomóc Ci w bardziej przystępny sposób przedstawić ofertę swojej firmy. Zobacz, jak je stworzyć. 

Fot.: Thanzi Thanzeer/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak skutecznie wykorzystać bezrękawniki z nadrukiem w strategii marketingowej firmy?
Jak skutecznie wykorzystać bezrękawniki z nadrukiem w strategii marketingowej firmy?
Odkryj, jak efektywnie wykorzystać bezrękawniki z nadrukiem do promowania Twojej marki i wzmocnienia rozpoznawalności wśród klientów. Dowiedz się, jak mogą stać się ważnym elementem Twojej strategii marketingowej.
Oszustwo w przebraniu. Czym jest clickbait?
Oszustwo w przebraniu. Czym jest clickbait?
Kilka słów o clickbaicie, czyli jak nie stać się kolejną płotką w internetowym oceanie i jak nie stracić zaufania klientów.
Groza pustej kartki. Jak przełamać twórczy kryzys?
Groza pustej kartki. Jak przełamać twórczy kryzys?
Jeśli czasem opuszcza Cię twórczy impuls, mamy dla Ciebie kilka porad, które pomogą na nowo obudzić Twoją kreatywność.
Ostatnie wpisy