Świat designu. Jakie trendy przyniesie nowy rok?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Branża graficzna zmienia się błyskawicznie: nawet jeden dzień może spowodować, że to, co obecnie uważane jest za trend, już jutro będzie nazbyt wyeksplorowane i zwyczajnie nudne. Z drugiej strony, istnieją tendencje, które wydają się mieć zapewniony status quo i od wielu lat (a nawet dekad!) nie schodzą z designerskiego podium.

W naszym rankingu uwzględniliśmy 7 dominujących nurtów i tendencji, które na pewno sprawdzą się na wielu polach: od projektowania kampanii promocyjnych, aż po tworzenie grafik na strony www.

Autentyczność i różnorodność

Branża coraz bardziej ucieka od wyidealizowanych obrazków, które niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. W ich miejsce zagościć ma naturalność nawet, jeśli nie jest idealna i posiada swoje mankamenty. Przesadny retusz i modele przypominający uśmiechnięte manekiny? To już przeszłość.

Duchologia

Duchologia jest zjawiskiem, które rozpowszechniło się w polskiej sieci głównie dzięki postaci Olgi Drendy, autorki książki o tym samym tytule (Duchologia polska: rzeczy i ludzie w latach transformacji). Nawiązuje ono do tego, co było modne w latach 80. i 90., a co w wielu budzi dziś ogromny sentyment i uśmiech. Nawet, jeśli jest on nieco pobłażliwy.

Kraina grzybów

Psychodeliczne zdjęcie
(fot. pawel szvmanski, źródło: unsplash.com)

Nie da się ukryć, że motywy w stylu psychodelicznym były obecne już w roku 2020, jednak także w 2021 nie odejdą w cień. Klimat takiego designu bardzo dobrze oddaje surrealizm codzienności, w której znaleźliśmy się obecnie, a która chwilami przypominać może realizację scenariusza filmu postapokaliptycznego. Wszystko wydaje się dziwne, obce i nierealnie absurdalne.

Społeczna solidarność

Design w 2021 roku nadal będzie także polem do wyrażenia swoich poglądów i wsparcia osób, które nie boją się mówić o nich głośno. Sztuka od zawsze była nośnikiem przekonań jej autorów, a formy takie jak plakaty, bannery czy transparenty nie stracą na znaczeniu.

Klasyczna estetyka

Pomimo, że znane dzieła sztuki kojarzą nam się bardziej z kulturą, niż marketingiem, również one zagoszczą w designerskich trendach 2021. Czy to efekt tego, że zamknięci w czterech ścianach zatęskniliśmy nawet za wizytami w muzeum?

Drewno i liść

Minimalistyczny roślinny design
(fot. Scott Webb, źródło: unsplash.com)

Naturalna symbolika to absolutny evergreen designu, dosłownie i w przenośni. Konsumenci niezmiennie cenią sobie roślinne, delikatne motywy, kojące odcienie zieleni i naturalne materiały. Nie inaczej będzie w roku bieżącym.

Minimalizm w nowoczesnej formie

Minimalizm, podobnie jak klasyczna „mała czarna”, to pewniak, na którym nigdy się nie zawiedziesz. Proste formy i brak zbędnych elementów powodują, że przekaz jest jednocześnie mocny, wyrazisty, ale nienachalny. To szczególnie cenne w dobie przebodźcowania i atakowania konsumenta komunikatami ze wszystkich możliwych stron.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Toa Heftiba, źródło: unsplash.com

Dorota Wanat

Dorota Wanat

Przez całe życie zawodowe związana ze słowem pisanym. Wciąż jest pod wrażeniem tego, jak wiele można wyrazić z pomocą języka polskiego i często z tego korzysta. Uwielbia tworzyć treści, które przyciągają wzrok. Jej pasją jest tworzenie stron typu landing page, chwytliwych nagłówków i CTA, w które po prostu TRZEBA kliknąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *