Writtedly
MENU
  • Jak pisać
  • Zawód copywriter
  • Aplikacje i gadżety
  • Content marketing
  • Kącik designera

Na czym polega identyfikacja wizualna?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
  1. Writtedly
  2. Kącik designera
  3. Na czym polega identyfikacja wizualna?
Na czym polega identyfikacja wizualna?

Artykuł sponsorowany

Identyfikacja wizualna to podstawa promocji i marketingu. Każda firma, która chce zaistnieć na rynku, powinna dobrze ją przemyśleć i wdrożyć w życie. W dzisiejszych czasach działalności, które nie kreują świadomie swojego wizerunku, szybko odchodzą w zapomnienie wśród potencjalnych klientów.

Identyfikacja wizualna

Corporate Identity, czyli dosłownie zespołowa, zbiorowa czy też korporacyjna tożsamość, to właśnie zespół elementów, które w języku polskim określa się identyfikacją wizualną. Składa się na nią wszystko, co pozwala odróżnić Twoją firmę od konkurencji – logotyp, font wykorzystany w nazwie, kolory panujące w budynkach i obecne na przesyłkach nadawanych przez Twój zakład. Wrażenie, które robisz na swoich potencjalnych klientach jest w ogromnej części wizualne – ludzie zapamiętują to, co zobaczą i kojarzą kształty oraz kolory dużo szybciej niż numery i słowa. Twoim zadaniem jest takie dobranie tych sygnałów wzrokowych, by identyfikacja wizualna Twojej firmy była spójna, jednoznaczna i atrakcyjna dla konsumentów.

Zacznij od logo

Projektowanie logo nie jest proste i zazwyczaj wymaga nie tylko umiejętności graficznych, ale również niezwykłej kreatywności i dużej znajomości rynku. Mimo tego, warto zainwestować w posiadanie swojego logotypu. Nie tylko dlatego, że dysponuje nim niemal każda działalność gospodarcza mająca kontakt z klientem – możliwość skojarzenia Twojej firmy, pracujących w niej osób czy też usług, które świadczysz z konkretnym symbolem pozytywnie przekłada się na zdobywanie i utrzymywanie klientów. Jest to również fundament budowania solidnej i rozpoznawalnej marki. Firmy, które zdołały przebić się do mainstreamu, są popularne na całym świecie właśnie dzięki charakterystycznym znakom i skojarzeniom, idących w parze z logotypem. Jako konsument, na pewno wiesz, które marki kojarzą Ci się z jakością, szybkością i dokładnością usług, a których wolałbyś unikać. A to wszystko w dużej mierze dzięki identyfikacji wizualnej!

Idź z duchem czasu

W XXI wieku marki nie buduje się już wyłącznie wśród społeczności w miejscu zamieszkania. Podstawowym narzędziem komunikacji i promocji stał się Internet, dlatego równie ważne jak logotyp są strony internetowe i intuicyjna obsługa klienta bez udziału personelu. Oznacza to, że najskuteczniejszym sposobem zdobywania uwagi konsumentów jest atrakcyjne projektowanie sklepów internetowych. Witryny powinny być przejrzyste, wyposażone w elementy identyfikacji wizualnej (logo, kolory i fonty charakterystyczne dla Twojej firmy) i ułatwiające klientom dokonywanie decyzji zakupowych (na przykład dzięki algorytmowi skutecznych sugestii).

Zdjęcie główne: pexels.com/PhotoMIX Company

25 maja 2022
Kącik designera
identyfikacja wizualna logotyp projektowanie logo strona internetowa wizerunek firmy
  • O autorze
  • Latest Posts
Magdalena Gawior

Magdalena Gawior

Początkująca copywriterka, studentka farmacji. Interesuje się przekazem podprogowym i zagadnieniami związanymi z profilem psychologicznym konsumenta.

VIEW ALL POSTS BY Magdalena Gawior

Dodaj komentarzAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy
  • Jak zaplanować reklamę firmy?
  • Jakie gadżety reklamować przygotować na targi?
  • Gadżety reklamowe – sposób na dotarcie do klientów
  • Elementy mające wpływ na rozwój firmy
  • Logo firmy – gdzie je umieścić?
Najnowsze komentarze
  • Krystian o Co jest skutecznym pozycjonowaniem lokalnym?
  • Andrzej o Co jest skutecznym pozycjonowaniem lokalnym?
  • Tadeusz o Czym jest SEO i jak może Ci pomóc?
  • Angelika o Czym jest SEO i jak może Ci pomóc?
  • Solo Kolos - artykuły i urządzenia biurowe o Home office. Jak urządzić domowe biuro?
Kategorie
  • Aplikacje i gadżety 25
  • Content marketing 42
  • Jak pisać 46
  • Kącik designera 25
  • Reklama 17
  • SEO i marketing 3
  • Zawód copywriter 35
Reklama

Co brać pod uwagę przy projektowaniu opakowania produktu?

Czytaj więcej

Jak wybrać dobry temat pracy zaliczeniowej?

Czytaj więcej

Jak zrobić portfolio?

Czytaj więcej

Ubezpieczenia domów i mieszkań – czy aby na pewno skomplikowane i kosztowne?

Czytaj więcej

Pożyczka na spłatę chwilówek – czy konsolidacja zadłużeń jest dobrą strategią przy ich spłacaniu?

Czytaj więcej

NNW, czyli dobrowolne ubezpieczenie komunikacyjne, które przyjdzie Ci z pomocą w wielu sytuacjach

Czytaj więcej

150 Mb/s czy 1,2 Gb/s? Jak wybrać internet do domu, aby cieszyć się dużą prędkością i jakością?

Czytaj więcej

SEO Copywriting — na czym polega?

Czytaj więcej

Jakie oznaczenia BHP muszą zostać zamieszczone w biurze?

Czytaj więcej

Jak utrzymywać relacje z kontrahentami?

Czytaj więcej

Co dają regularne szkolenia?

Czytaj więcej

Jakie możliwości daje marketing internetowy?

Czytaj więcej

Optymalizacja adresów URL – dlaczego jest ważna i jak ją wykonać?

Czytaj więcej

Logo firmy – gdzie je umieścić?

Czytaj więcej

Elementy mające wpływ na rozwój firmy

Czytaj więcej

Gadżety reklamowe – sposób na dotarcie do klientów

Czytaj więcej

Jak zaplanować reklamę firmy?

Czytaj więcej

Wydawca Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Nasze serwisy: 
adverther.pl, becomedia.pl, talkword.pl, clevermedia.pl, medialis.pl, printure.pl, gadges.pl, teamowi.pl, manux.pl

Najnowsze wpisy
  • Jak zaplanować reklamę firmy? 20 marca 2023
  • Jakie gadżety reklamować przygotować na targi? 10 marca 2023
  • Gadżety reklamowe – sposób na dotarcie do klientów 23 stycznia 2023
Dowiedz się więcej

Redakcja
Zasady współpracy
Kontakt
SEO i marketing

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.