Złoty graal copywritera. Jak pisać językiem korzyści?

Jak pisać
Złoty graal copywritera. Jak pisać językiem korzyści?
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Im więcej osób korzysta z Internetu, tym więcej firm jest skłonnych zainwestować w narzędzia, które mają ułatwić sprzedaż produktów i usług. Przedsiębiorcy przywiązują zatem coraz większą uwagę do content marketingu i zastanawiają się, jakie treści publikować na blogach, stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. Sprawdź, jak napisać skuteczny tekst sprzedażowy.

Prace przygotowawcze

Wyjątkowe teksty sprzedażowe intrygują inwestorów, przyciągają utalentowanych pracowników i pozyskują klientów. W związku z tym zwiększają szansę na sukces.

Dziewczyna z kolorowymi włosami
(fot. Dan, źródło: unsplash.com)

Zastanawiasz się, jak napisać tekst, który poprawi wyniki sprzedaży? Zanim zaczniesz pisać cokolwiek, musisz najpierw zdefiniować grupę docelową. Innymi słowy, powinieneś wiedzieć, do kogo trafią Twoje treści. Na przykład, gdybyś miał wyjaśnić taktykę piłkarską lekarzowi, który nie zna się na tej dyscyplinie, użyłbyś innych słów, niż tłumacząc to samo doświadczonemu piłkarzowi. Dla ułatwienia możesz spróbować stworzyć konkretną personę w głowie i to do niej zwracać się w swoim tekście.

Zdobądź też dogłębną wiedzę na temat produktu, usługi lub firmy, o której zamierzasz pisać. Pamiętaj jednak, by nie umieszczać w tekście wszystkich szczegółów i cech na temat produktów i usług. Nikt nie lubi czytać ogólnych opisów z nadmiarem specyfikacji. Zamiast tego ludzie chcą wiedzieć, w jaki sposób dany produkt lub usługa ułatwi im życie. Jeśli zatem piszesz o bateriach do telefonów komórkowych, zaznacz, że wystarczy jedno ładowanie raz w tygodniu, zamiast codziennego. To przekona klienta dużo bardziej, niż suche dane liczbowe o pojemności baterii.

Przepis na skuteczny tekst sprzedażowy

Silny komunikat sprzedażowy odpowiada na dwa pytania, które są najważniejsze dla potencjalnego klienta:

Dlaczego miałbym kupować to, co sprzedajesz?

Dlaczego miałbym kupić ten produkt właśnie od Ciebie?

Chociaż wydaje się to dość proste, większość treści sprzedażowych odpowiada na pierwsze pytanie, wymieniając wyłącznie listę funkcji, a na drugie pytanie ciągiem nieuzasadnionych oświadczeń o najwyższej jakości, najlepszej pozycji w swojej klasie czy tajemniczej „niezrównanej trzeciej generacji” produktu.

Dlaczego firmy tworzą komunikaty sprzedażowe, które są zagmatwane i/lub banalne? To proste: uważają, że ich treści powinny dotyczyć sprzedawców i ich produktów. To nieprawda!

Teksty sprzedażowe zawsze dotyczą klienta. Opisz, w jaki sposób Twój produkt pomoże mu osiągnąć jego cele. Podobnie odpowiedź na pytanie: „Dlaczego mam to kupić od Ciebie?” ma wyjaśniać, co możesz zrobić Ty, a czego nie potrafi Twoja konkurencja. Takie teksty powinny być podstawą wszystkich działań sprzedażowych i marketingowych. 

Teksty zorientowane na klienta

Klienci w sklepie
(fot. Christiann Koepke, źródło: unsplash.com)

Jesteś podekscytowany swoją firmą i dumny ze swoich produktów? Rozmawiając z klientem, chcesz opowiedzieć o swojej działalności? To podstawowy błąd, który popełnia wielu przedsiębiorców. Klienci nie dbają o Twoją firmą ani o to, co sprzedajesz. Troszczą się o siebie. Pokaż im, jak korzystając z Twojej oferty, mogą osiągnąć swoje cele. Na przykład: przedsiębiorcy zatrudniają firmę Acme do stworzenia floty służbowych pojazdów. Może pomóc w wynegocjowaniu najlepszej i najrozsądniejszej ceny, ponieważ ma 20-letnie doświadczenie na rynku.

Intryguj!

Teraz dostosuj język do grupy docelowej. To idealna okazja, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Większość tekstów sprzedażowych jest zwyczajnie nudna. Tworząc angażujące treści, łatwiej pozyskasz klientów. Jeśli to stosowne, dodaj odrobinę humoru i wyraź osobowość swoją lub marki. Staraj się używać języka, którym posługują się Twoi czytelnicy na co dzień. Dzięki temu stworzysz skuteczny tekst sprzedażowy.

Tajemniczy mężczyzna ze sztucznym ogniem
(fot. Matt Palmer, źródło: unsplash.com)

Kiedy potencjalni klienci próbują się dowiedzieć czegoś więcej o konkretnym produkcie lub usłudze, zwykle zamykają strony, na których widzą tylko jednolity tekst (lub długie jego bloki). Pamiętaj, by urozmaicać tekst multimediami, np. dołączyć do artykułu wysokiej jakości zdjęcia lub filmy. W ten sposób zwiększasz szanse, że użytkownicy zainteresują się tym, co masz im do powiedzenia. Możesz też stworzyć interaktywną infografikę, która lepiej zobrazuje zalety produktu lub usługi.

Wystarczy wdrożyć kilka prostych wskazówek, aby zacząć tworzyć perswazyjny tekst sprzedażowy. Pamiętaj, aby przynajmniej kilkukrotnie go sprawdzić, żeby wyeliminować błędy ortograficzne, interpunkcyjne i stylistyczne. Zoptymalizuj również gotowy tekst pod kątem wyszukiwarek. Nie oznacza to jednak, że masz ślepo koncentrować się na określonych słowach i frazach kluczowych. Postaraj się, by wyglądały naturalnie.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Sam Carter, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Chcesz zacząć studia podyplomowe? Sprawdź, jakie kierunki są obecnie najbardziej przyszłościowe
Chcesz zacząć studia podyplomowe? Sprawdź, jakie kierunki są obecnie najbardziej przyszłościowe
Studia podyplomowe to świetny sposób na zwiększenie swoich kompetencji zawodowych. Sprawdzamy, jakie kierunki warto wybrać!
Jak kulturalnie pokazać klientowi, że nie ma racji?
Jak kulturalnie pokazać klientowi, że nie ma racji?
Komunikacja z klientem to nie tylko ustalanie stawki i odbieranie zleceń. Jak uprzejmie poprawiać błędy klienta?
Jaką długość powinien mieć wpis blogowy?
Jaką długość powinien mieć wpis blogowy?
Długi czy krótki? Wyjaśniamy, jaki powinien być optymalny wpis na bloga.
Ostatnie wpisy