Opisy kategorii? A komu to potrzebne?

Opisy kategorii? A komu to potrzebne?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Opisy kategorii to krótkie teksty służące do opisu grup produktów. Na przykład witryna sprzedająca syntezatory pogrupowałaby je na „analogowe’’ oraz „cyfrowe”, a każda z tych kategorii zostałaby opisana. No tak, ale po co całe to zamieszanie? Opisy kategorii nie tylko pełnią funkcję informacyjną dla naszych klientów. Tego typu tekst może pomóc Ci zwiększyć widoczność i wykrywalność Twojej strony.

Dlaczego opisy kategorii są ważne dla SEO?

Opisy kategorii mogą dostarczyć wyszukiwarkom ważnej informacji dotyczącej tego, jakie słowa kluczowe są powiązane z Twoją stroną. Według badania obejmującego ponad 11 mln wyników wyszukiwania najwyższe wyniki pokazywane przez Google zawierają około 1447 słów. Nie oznacza to oczywiście, że więcej słów prowadzi do poprawy SEO. Jednak dodatkowe treści mogą zapewnić wyszukiwarkom więcej informacji dotyczących słów kluczowych na Twojej stronie.

Dobrze zoptymalizowane opisy kategorii mogą przyczynić się do uzyskania wyższych pozycji. Dołączenie opisu może pomóc poprawić widoczność oraz ostatecznie zwiększyć ruch w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Jak stworzyć dobry opis kategorii pod kątem SEO?

Podstawową zasadą SEO według Google jest tworzenie treści dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek. Oznacza to, że nie powinieneś próbować oszukiwać wyszukiwarek w celu wywindowania w rankingu Twojej strony, zwyczajnie wprowadzając słowa kluczowe w opisie kategorii. Tworzenie dobrego opisu kategorii polega na dostarczaniu ważnych, przydatnych informacji o produktach, które są pomocne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek.

Schemat SEO
(fot. Nipitphon Na Chiangmai / EyeEm / Getty Images)
  • Podaj wszystkie potrzebne informacje, aby zachęcić odwiedzających do pozostania na Twojej witrynie

Czytając opis kategorii, użytkownicy będą mogli stwierdzić, czy znajdują się we właściwym miejscu. Potencjalny kupujący odwiedzi mnóstwo różnych witryn w stosunkowo krótkim czasie, co utrudni mu rozróżnienie poszczególnych stron, znalezienie tego czego szuka oraz ostateczne podjęcie decyzji. Dobry opis kategorii podpowie użytkownikom dokładnie, co jest dostępne i zachęci ich do pozostania.

  •  Uwzględnij odpowiednie słowa kluczowe

Używaj słów kluczowych z długim ogonem, aby przyciągnąć więcej ruchu organicznego. W jaki sposób? Wybieraj słowa kluczowe z długim ogonem, które są kierowane na kategorie niszowe.

Używanie słów kluczowych z długiego ogona w opisach kategorii pomaga skierować użytkowników dokładnie na to, czego szukają. Na przykład: kobieta, która jest gotowa do zakupu butów, jest bardziej skłonna do wyszukania w Google czerwonych czółenek damskich niż tylko butów. W związku z tym będziesz kierować reklamy na mniejszą, ale konkretną grupę odbiorców, która z większym prawdopodobieństwem znajdzie to, czego szuka, a co za tym idzie, dokona zakupu.

  • Dodaj linki do innych produktów i kategorii, aby odwiedzający mogli dłużej przebywać w Twojej witrynie

Utrzymanie niskiego współczynnika odrzuceń strony jest niezbędne. Gdy użytkownik „odbija się” od strony, na którą trafił, oznacza to, że nie zrobił nic poza szybkim rozejrzeniem się – zwykle w mniej niż 15 sekund. Jest to znane jako „zasada 15 sekund”. W ciągu tych 15 sekund użytkownik ma do czynienia z nieatrakcyjną treścią. Nie został zmuszony do działania i na pewno nie rozważył dokonania zakupu.

Opisy kategorii mogą być użytecznym sposobem umieszczania wewnętrznych linków, które kierują użytkowników do innych stron w Twojej witrynie. Możesz zamieścić linki do podkategorii lub nawet pojedynczych produktów, co zwiększy Twoje szanse na sprzedaż.

Więcej o tym, jak pisać teksty, które zajmą pierwsze pozycje w wyszukiwarce, przeczytasz tutaj.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Kornburut Woradee / EyeEm / Getty Images

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak stworzyć dobry tekst na firmowy landing page?
Jak stworzyć dobry tekst na firmowy landing page?
Na landing page użytkownik trafia po kliknięciu Twojej reklamy. Jak go do tego zachęcić? I co musi zawierać dobry landing page? Podpowiadam
NNW, czyli dobrowolne ubezpieczenie komunikacyjne, które przyjdzie Ci z pomocą w wielu sytuacjach
NNW, czyli dobrowolne ubezpieczenie komunikacyjne, które przyjdzie Ci z pomocą w wielu sytuacjach
Ubezpieczenia komunikacyjne dzieli się na te obowiązkowe oraz dobrowolne. NNW należy do tych drugich. Nie oznacza to jednak, że nie […]
Gdzie tłumaczyć dokumenty na języki obce?
Gdzie tłumaczyć dokumenty na języki obce?
Zdarza się, że Twoje treści lub rozmowy biznesowe wymagają przetłumaczenia na język obcy. Albo wprost przeciwnie: chcesz przetłumaczyć niezrozumiały content na język polski. Do kogo się zwrócić?
Ostatnie wpisy