Najlepsze sposoby na darmowy zasięg. Pozycjonowanie organiczne

Content marketing
Najlepsze sposoby na darmowy zasięg. Pozycjonowanie organiczne
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Prowadzisz stronę internetową i nie wiesz, co zrobić, aby witryna pojawiała się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania? Powinieneś zadbać o pozycjonowanie! Na czym ono polega? Jakie są jego zalety? Wyjaśniamy.

W internecie łatwo zginąć. Musimy naprawdę się postarać, aby wyróżnić się wśród wielości witryn i biznesów online. Samo tworzenie treści nie wystarcza. Nie wszyscy jednak mogą pozwolić sobie na opłacanie kampanii reklamowych, dzięki którym nasze strony pojawiałyby się na szczycie wyszukiwań, w wynikach sponsorowanych.

Rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie podjęcie działań, które w naturalny sposób zwiększą ruch na stronie, co wpłynie na jej większą popularność i przede wszystkim widoczność w wyszukiwarce. W zwiększeniu naturalnego ruchu pomoże właśnie pozycjonowanie organiczne.

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Pozycjonowanie organiczne polega na optymalizacji kodu witryny internetowej i jej treści oraz zaplecza linków. Wymienione działania pomogą dostosować stronę do wymogów Google i wypracować jak najwyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania, a więc tych niepłatnych i nie oznaczonych etykietą „Reklama”. Działania prowadzone w ramach pozycjonowania organicznego obejmują te, które są wykonywane bezpośrednio na stronie (on page), oraz te poza nią (off page), związane na przykład z pozyskiwaniem linków zewnętrznych.

W pierwszej kolejności powinnyśmy wprowadzić poprawki w kodzie strony, aby wyeliminować z niego błędy. Czasami konieczna jest zmiana w opisie description, ustawieniu przekierowań lub tytule strony, a niekiedy należy usunąć wewnętrzne duplikaty. Tego typu modyfikacje są niewidoczne dla użytkowników internetowych. Natomiast wśród tych widocznych można wymienić dodawanie tekstów i linków, umieszczenie danych adresowych czy stworzenie sekcji z najpopularniejszymi pytaniami i odpowiedziami na nie (FAQ).

W pozycjonowaniu witryny pomaga również trafny dobór słów kluczowych. Jeśli prawidłowo je wybierzemy, odbiorcy będą trafiać na naszą stronę po wpisaniu w wyszukiwarkę interesującej ich frazy. W doborze słów kluczowych pomagają dedykowane narzędzia, takie jak Google Keyword Planner.

Powinniśmy także zadbać o content marketing, czyli tworzenie unikalnych i interesujących treści. Istotna jest regularność i konsekwentność w działaniu, ponieważ pozycjonowanie pochłania wiele czasu, a na pierwsze efekty niekiedy czeka się kilka tygodni albo nawet miesięcy. Warto jednak się postarać.

Zalety pozycjonowania organicznego

Pozycjonowanie wymaga czasem wielu poświęceń, ale może przynieść szereg korzyści. Wśród jego zalet musimy wymienić:

  • wysoką widoczność w Google – dzięki systematycznym staraniom strona będzie pojawiać się na wyższych miejscach w wynikach wyszukiwania i zanotuje większy ruch, który często przekłada się na więcej sprzedawanych produktów bądź usług, a tym samym na lepsze zyski,
  • niski koszt pozyskania nowych użytkowników – działania składające się na pozycjonowanie organiczne nie wymagają tak dużych nakładów finansowych jak inne formy promocji,
  • trwałe efekty – gdy uda nam się zdobyć wysokie miejsce w wyszukiwarce, możemy mieć pewność, że efekty będą długotrwałe,

wierni czytelnicy i klienci – pozycjonowanie sprawi, że zyskamy grono oddanych odbiorców.

Zdj. główne: PhotoMIX-Company/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Gdzie tłumaczyć dokumenty na języki obce?
Gdzie tłumaczyć dokumenty na języki obce?
Zdarza się, że Twoje treści lub rozmowy biznesowe wymagają przetłumaczenia na język obcy. Albo wprost przeciwnie: chcesz przetłumaczyć niezrozumiały content na język polski. Do kogo się zwrócić?
Najlepsze narzędzia, które pomogą Ci zaplanować słowa kluczowe
Najlepsze narzędzia, które pomogą Ci zaplanować słowa kluczowe
Poznaj narzędzia do planowania wyboru słów kluczowych i raz na zawsze pozbądź się obaw w pracy z nimi!
Naming, czyli nietypowe wyzwanie copywritingu
Naming, czyli nietypowe wyzwanie copywritingu
Jak wymyślać słowa? I czy są na to jakieś sposoby? Oto nasz krótki artykuł.
Ostatnie wpisy