Jak zaplanować reklamę firmy?

Jak zaplanować reklamę firmy?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Kampanie reklamowe to nieodłączny element działań marketingowych oraz wizerunkowych. Jak jednak zaplanować reklamę, aby była interesująca oraz skuteczna? Dowiedz się, co może Ci pomóc w projektowaniu dobrej kampanii dla Twojej firmy.

Planowania kampanii

Aby zaplanować skuteczną kampanię reklamową, musisz przede wszystkim dokładnie określić jaki produkt lub usługę chcesz zareklamować. Zastanów się przy tym dokładnie, jaka jest osobowość Twojej marki, co sobą prezentuje, jakie ma wartości – jeśli chcesz, możesz nawet pokusić się o personalizację i zastanowić się, kim by była Twoja marka jako człowiek. Taki zabieg pozwoli Ci na lepsze dookreślenie jej wartości i przekazu, co pomoże Ci stworzyć skuteczną kampanię reklamową. 

Określenie tożsamości marki jest podstawą brandingu. Jeśli potrzebujesz pomocy ze zdefiniowaniem osobowości Twojej marki oraz wartości, które ma przekazywać, to możesz skorzystać z oferty, którą proponuje agencja brandingowa.

Grupa docelowa

Dla stworzenia skutecznej kampanii reklamowej konieczne jest również określenie grupy docelowej zarówno całej Twojej marki, jak i konkretnego produktu lub usługi, które chcesz zareklamować. Jak to zrobić?

Przede wszystkim nie rób tego w sposób szablonowy i nudny. Określenie jedynie płci, wieku, miejsca zamieszkania czy nawet zainteresowań jest tylko złudnie skuteczne. Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie tak zwanego brandingu kulturowego. Zastanów się, jakie wartości mogą mieć Twoi odbiorcy, z jakimi momentami kulturowymi są związani, w jakim dyskursie się obracają. Wszystko to pokaże Ci znacznie więcej, jeśli chodzi o Twoją grupę docelową, a co za tym idzie, pozwoli Ci na stworzenie skutecznej i niebanalnej kampanii reklamowej. 

Proces twórczy

Jeśli etap planowania masz już za sobą, możesz przejść do kreacji. Pamiętaj, że należy uwzględnić w niej między innymi projekty graficzne dla firm, copywriting i tworzenie haseł reklamowych, działania w mediach społecznościowych oraz wiele, wiele innych. W fazie kreatywnej tworzenia kampanii możesz przekazać wiele ważnych dla Twojej marki wartości, a także pokusić się o nietuzinkowe i nieco ekstrawaganckie rozwiązania – taka intrygująca i dająca do myślenia kampania odniesie znacznie lepsze efekty. 

Możesz zdecydować się także na wykorzystanie narzędzi takich jak ekspozytory naladowe czy też standy, które doskonale sprawdzą się w siedzibie firmy lub podczas różnego rodzaju targów branżowych.  

Fot.: Jason Goodman/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Subiektywna TOP lista irytujących błędów językowych
Subiektywna TOP lista irytujących błędów językowych
Walka z błędami językowymi to walka z wiatrakami, zawsze pojawią się jakieś nowe zagwozdki i potknięcia. To nie znaczy, że nie warto jej podejmować. Stąd nasza subiektywna lista najgorszych błędów.
Bardzo zły copywriting. Jakie teksty nigdy nie powinny powstać?
Bardzo zły copywriting. Jakie teksty nigdy nie powinny powstać?
Na czym polega zły copywriting? Nie ma na niego jednej recepty, jednak – ku przestrodze – prezentujemy kilka przykładów.
Błędy językowe, których Polacy nienawidzą
Błędy językowe, których Polacy nienawidzą
Dostajesz białej gorączki, gdy kolejny raz słyszysz „włanczać”? A może nie jesteś w stanie puścić mimo uszu informacji o tym, że ktoś kupił nowy „perfum”? Nie jesteś sam!
Ostatnie wpisy