Jak pozycjonować filmy na YouTube?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Bez wątpienia materiały video są obecnie najbardziej pożądanymi treściami w sieci, dlatego można znaleźć ich miliony – na Facebooku, Tik Toku, po Instagramie. Jednak gigantem treści video bez wątpienia pozostaje Youtube, na którym znajdziemy muzykę, reportaże, filmy. Aby przynosiły one zyski i docierały do jak najszerszego i spersonalizowanego grona odbiorców ważne jest przestrzeganie kilku prostych zasad.

Kilka prostych kroków umożliwi zbudowanie unikatowego kanału na YouTube

Słowa kluczowe

W Studio YouTube po wybraniu „ustawienia” można przejść do widoku kanału. Tam z kolei znaleźć można okna, gdzie należy wpisać słowa kluczowe kanału YouTube. Dla przykładu – prowadzisz videoblog kulinarny, a treści właśnie publikujesz na YT? Tutaj sprawdzą się przede wszystkim takie klucze jak: kulinaria, gotowanie itd. Wystarczy kilka konkretnych słów kluczowych, zamiast kilkunastu totalnie ogólnikowych. Algorytmy Google’a są bardzo zaawansowane, więc słowa kluczowe odgrywają tutaj istotną rolę. Dobrze dobrane słowa, to większa liczba odsłon filmów, wejść na kanał, a także wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. O czym jeszcze należy pamiętać? Wpisuj słowa kluczowe jako pojedyncze zamiast fraz. Są one lepiej traktowane przez roboty Google’a. Dodatkowo nie zapomnij ustawić kraju.

Mail kontaktowy

Dane kontakowe to ważny element jeśli oczekujemy ofert współpracy. Niestety ten aspekt jest zapominany przez wielu twórców. Podanie adresu e-mail ułatwi pracę, a kontakt będzie łatwy do nawiązania.

Opis kanału

Napisanie kilku słów o kanale, to także istotna kwestia. Podanie krótkiego, zwięzłego, ale treściwego opisu o sobie, czy o Twojej marce zachęcaa potencjalnych odbiorców. Kluczowe jest również podanie lokalizacji i innych informacji, które uważasz sa ważne. To również miejsce na podanie linków do mediów społecznościowych. Taki zabieg ułatawia budowanie marki w sieci i jej wiarygodności.

Element marki

Najprościej mówiąc to znak wodny. Znajduje się on w każdym filmie w prawym górnym roku. Sam decydujesz czy znak ma być widoczny przez pierwsze 30 sekund czy przez cały czas trwania materiału.

Wygląd kanału

Jeżeli Twój kanał posiada już kilka filmów pogrupuj je w sposób, który uważasz za właściwy. Stwórz playlisty. Przy ich układaniu możesz zachować spójność kolorystyczną miniatur, co wpływa na estetykę kanału.

źródło zdjęcia: pexels.com

Po zbudowaniu kanału na Youtube należy przejść do optymalizacji profilu.

O czym należy pamiętać podczas pozycjonowania treści na YT?

Tagi

Dzięki tagom algorytm YouTube segmentuje odpowiednio treść, wie czego dotyczy Twój film, co zawiera i komu powinien się wyświetlać jako propozycja. Filmy bez tagów mają znikomwe szane na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Konkurencja jest bardzo duża, dlatego właściwe tagowanie pozwoli zdobyć przewagę. Tagi można dodać w każdym czasie. Jeśli film jest publiczny, to tagi są wymagane. Jako jedyne ograniczenie jest podanie maksymalnie 500 znaków.

Opis oraz słowa kluczowe dla filmu

Kiedy materiał zostanie wgrany na YT, system będzie wymagał podanie opisu oraz tytułu treści. To przede wszystkim wpływa na pozycjonowanie SEO na YouTube. Zacznij od przeprowadznie researchu co społeczność wyszukuje w sieci w danym temacie. Opis powinien mieć conajmniej 450 znaków. Co powinno być w opisie? Warto zastosować linki, które będą kierowały do innych miejsc w sieci, gdzie również znajduje się Twoja marka. Zastosowanie linków z UTM pozwoli na późniejszym etapie analizy mierzyć jakość ruchu. Zachęcenie do subskrybcji to również ważny zabieg.

Elementy kart

To z kolei ułatwia poruszanie się już wewnątrz kanału. W prawym górnym rogu filmu można dodać skrót w postaci przejścia do innego filmu, który dopasowany jest do odbiorcy.

Elementy końcowe

Jak pozyskać subskrybenta i zatrzymać odbiorców na kanale? W ostatnich sekundach trwania materiału możesz zasugerować kolejny materiał z playlisty. Takie dopasowanie sprawi, że odsłony poszczególnych materiałów będą się wzajemnie napędzać.

Dzięki tym podstawowym zasadom można zacząć budować kanał na YT. Podpięcie kanału do konta Google Ads, czy analityka to już zaawansowane zabiegi, o których warto pamiętać w kolejnych krokach. Postaw na oryginalność i nieprzeciętność. Takie treści cieszą się niebywałą popularnością na YT. Zadbanie o właściwe SEO kanału pozwoli zdobyć nowych subskrybentów, co z kolei wpływa na budowanie silnej i lepszej pozycji.

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Karolina Jakubiec

Karolina Jakubiec

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku zarządzanie informacją w nowych mediach. Rosnąca liczba użytkowników na portalu to jej motor napędowy do działania. Rozwijające się media społecznościowe, jakościowy content marketing oraz zagadnienia związane z influencer marketingiem niejednokrotnie spędzają jej sen z powiek. Interesuje się także współczesnym SEO copywritingiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *