Interaktywny content – przykłady i porady

Interaktywny content – przykłady i porady
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Treści interaktywne to przyszłość i wartość sama w sobie – zachęcają ludzi do większego angażowania się w prezentowane informacje, przemawiają głębiej do docelowych odbiorców, a jednocześnie gromadzą na ich temat przydatne dane. Podpowiadamy, w jakiej formie możemy podać je naszym klientom i jak się za to zabrać.

Interaktywne treści podbijają serca użytkowników

W marketingowym wyścigu każdy chciałby zajmować pozycję lidera. To zrozumiałe – zależy nam na pokonaniu konkurencji, przyciągnięciu jak największej uwagi i sprzedaży naszych produktów lub usług. Interaktywny content jak nic innego może pomóc w osiągnięciu tych ambitnych celów. Mimo iż treści interaktywne istnieją na rynku już od jakiegoś czasu, dopiero niedawno zaczęły zdobywać popularność wśród marketerów. W świecie, który kiedyś kręcił się wokół statycznej reklamy, elementy interaktywne wydają się nieco onieśmielające, ale wystarczy tylko przełamać obawy, aby wynieść swoją marketingową strategię na kompletnie inny poziom.

Interaktywny, czyli jaki?

Interaktywny content to taki, który pozwala na interakcję użytkownika z prezentowanymi mu informacjami. Przypomina nieco rozmowę między konsumentem a treścią. Jest szalenie skutecznym sposobem na zmaksymalizowanie działań marketingowych, ponieważ odpowiadając na pytania lub wybierając spośród kilku opcji, klient jednocześnie dostarcza firmie przydatnych informacji, które pozwalają jej dostosować swoją ofertę bezpośrednio do konkretnych preferencji i potrzeb. Co może być przykładem interaktywnych treści?

Infografika

Przedstawienie treści w oryginalnej, przykuwającej uwagę formie. Podczas gdy lity tekst niejednokrotnie zniechęca do zagłębiania się w szczegóły zagadnienia, infografika – z założenia przejrzysta, atrakcyjna i dynamiczna – budzi ciekawość klientów, a dodatkowo ułatwia zrozumienie i interpretację tematu.

Live czat i narzędzia do rozwiązywania problemów

Skuteczne metody budowania zaufania do marki i dbania o zadowolenie klientów. Zarówno czaty na żywo, jak i programy pomocnicze znacząco skracają czas oczekiwania na obsługę i zapewniają użytkownikom wsparcie przez całą dobę.

Kalkulatory/przeliczniki

Popularne metody interakcji z klientem w przypadku firm zajmujących się sprzedażą internetową. Ułatwiają proces wyceny i zachęcają klientów, ponieważ zdejmują z nich obowiązek bezpośredniego kontaktu z działem obsługi klienta, na co część użytkowników często nie ma ochoty.

Quiz/sondaż

Forma interaktywnego contentu, która jak najbardziej przydaje się w zbieraniu opinii i preferencji poszczególnych klientów, a następnie tworzeniu specjalnych, spersonalizowanych ofert.

Jak zacząć?

Aby wzbogacić swoją stronę o jedną lub więcej form interaktywnego contentu, należy zadbać o to, aby był on spójny z naszą strategią marketingową oraz polityką firmy. Jakie rady możemy dać początkującym w tym temacie?

  • Na wstępie zastanówmy się, czy mamy naprawdę ważny powód do korzystania z treści interaktywnych. Posługiwanie się nimi bez większego sensu wcale samo nie zapracuje na większą klikalność;
  • nie wymyślajmy koniecznie nowych treści. Najczęściej warto przyjrzeć się witrynie i w kreatywny sposób zmienić to, co już się na niej znajduje;
  • zanim ruszymy z interaktywnym eksperymentem, dobrze jest znaleźć metody mierzenia wyników w postępach. Tylko tak będziemy mieli pewność, czy nasze działania mają sens.

Przeczytaj też: https://writtedly.pl/content-marketing/czy-reklama-musi-duzo-kosztowac/

Zdjęcie główne: Startup Stock Photos/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Ubezpieczenia domów i mieszkań – czy aby na pewno skomplikowane i kosztowne?
Ubezpieczenia domów i mieszkań – czy aby na pewno skomplikowane i kosztowne?
Pożar, powódź czy nawet samoistne zniszczenie się budynku może zrujnować finansowo praktycznie każdego, tym bardziej, że czasami koszt naprawy nieruchomości może przewyższyć cenę postawienia jej na nowo.
Jak stworzyć dobrą ofertę?
Jak stworzyć dobrą ofertę?
Spędzasz godziny nad przygotowaniem ofert dla klientów, a te i tak nieprzeczytane lądują w koszu? Dowiedz się jakie błędy popełniasz i jak sprawić by były nie do odrzucenia!
Content marketing w promocji usług medycznych
Content marketing w promocji usług medycznych
Content marketing stał się integralną częścią strategii promocyjnych wielu branż, w tym także sektora medycznego.
Ostatnie wpisy