Dlaczego opis produktu jest ważniejszy, niż myślisz?

Dlaczego opis produktu jest ważniejszy, niż myślisz?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Decydując się na prowadzenie działalności sprzedażowej w internecie, większość osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, jak ważne jest szczegółowe dopracowanie strony www, a co za tym idzie – przedstawienie swojej oferty w sposób konkretny i przekonujący. Aby zachęcić potencjalnego Klienta do zakupienia stworzonego przez Ciebie artykułu czy usługi, należy skupić się przede wszystkim na korzystnym, aczkolwiek obiektywnym opisie produktowym.

Jak przygotować idealną ofertę, która wzbudzi ciekawość odbiorcy, a także niemal natychmiast przekona go do kupna? Dlaczego opis produktu jest aż tak istotny i w jaki sposób wpływa na emocje odbiorcy? Zapraszamy do dalszej lektury!

Estetyczne zdjęcie i szczegółowy opis produktu, a roboty Google

Obserwując strony internetowe sklepów z najróżniejszych branż, na pewno zauważyłeś pewien schemat – praktycznie każdy produkt z takiej oferty jest prezentowany przy pomocy zdjęcia oraz opisu. Oczywiście, aspekt wizualny jest bardzo ważny, ponieważ działa na ludzką podświadomość. Już w pierwszych sekundach po obejrzeniu zdjęcia odbiorca decyduje, czy jest zainteresowany artykułem, czy też nie. Jednak nawet najlepiej obrobiony obraz w profesjonalnych programach komputerowych nie zdziała zbyt wiele, jeśli nie dołączymy do niego odpowiedniego opisu produktowego. Zdarza się, że osoba odpowiedzialna za dodawanie ofert na stronę sklepu pomija równie istotne kwestie, czyli działania robotów Google, których zadaniem jest analiza, ale również selekcja wartościowych treści. Jeśli w Twoim sklepie internetowym zabraknie tekstu z najczęściej wyszukiwanymi frazami generującymi ruch na stronie, masz bardzo nikłe szanse na jakąkolwiek sprzedaż, ponieważ przestaniesz być widoczny w sieci.

Jak stworzyć przyjazny dla odbiorcy opis produktu na podstawie fraz kluczowych?

Jeśli jesteś raczkującym sprzedawcą i dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą internetową, możesz czuć się przytłoczony informacjami, jakimi bombardują nas reklamy agencji SEO czy specjalistów od treści sprzedażowych. Nie musisz zapisywać się na żaden kurs ani zatrudniać fachowców o wątpliwym doświadczeniu – postaw na swoją wyobraźnię, kreatywność, a przede wszystkim na jakość i wartość proponowanej przez Ciebie usługi. Zastanów się nad tym, jaką korzyść zyska potencjalny Klient, jeśli zdecyduje się na zakup Twojego asortymentu. Jako twórca swojego autorskiego produktu wiesz najlepiej, co jest jego największą zaletą, dlatego spróbuj ubrać to wszystko w słowa, analizując wyniki haseł powiązanych z Twoją ofertą. Duża ilość wyszukiwań świadczy o ogromnym zainteresowaniu odbiorców, więc otrzymujesz cenną wskazówkę, na czym powinieneś się skupić, przygotowując perfekcyjny opis swojej oferty. Oczywiście, możesz skorzystać ze specjalistycznych narzędzi do wyszukiwania fraz, jednak dla osób początkujących polecamy metodę z wykorzystaniem wyszukiwarki Google.

Opis produktowy wzbudzający pozytywne emocje

Poza opisanymi powyżej kwestiami technicznymi warto zwrócić uwagę na emocje, jakie powinna wzbudzać profesjonalnie wykonana oferta. Pogrubienie popularnych w wyszukiwarce haseł, wypunktowanie cech czy specyfikacji produktu niestety nie wystarczy. Mimo że korzystanie z owych metod może wpłynąć na osiągnięcie nieco wyższych wyników w Google, chłodny, pozbawiony ekspresji opis nie generuje sprzedaży, a co za tym idzie – zysków. Jak zatem wpłynąć na emocje odbiorcy, które pobudzą w nim impuls, a przy tym potrzebę zakupu Twojego produktu lub usługi? Zagraj na uczuciach, pokaż, że to, co stworzyłeś, jest niepowtarzalne i wręcz niezbędne do życia! Opisz, jak poczuje się osoba, do której za chwilę trafi Twój wyjątkowy artykuł, pokaż korzyści, używając ekspresji oraz dynamicznych zwrotów skierowanych bezpośrednio do odbiorcy. Rozumiesz już, na czym polega cały fenomen dobrego opisu produktowego? Nie czekaj – wykorzystaj te informacje i ciesz się zyskami od zaraz!

Zdjęcie główne: Maya Maceka/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Poradnik copywritera: jak dobrze wycenić swoją pracę?
Poradnik copywritera: jak dobrze wycenić swoją pracę?
Napisałeś artykuł, ale nie wiesz, jak go wycenić? Oto kilka praktycznych wskazówek, które rozwiążą ten problem.
Komentarze w social mediach. Jak z nimi postępować?
Komentarze w social mediach. Jak z nimi postępować?
Wprawne zarządzanie komentarzami to podstawa w budowaniu zaufania klientów w mediach społecznościowych. Poznaj podstawowe strategie moderacji i ich cechy.
Uwaga na błędy! Podpowiadamy, które edytory tekstu są najbardziej pomocne
Uwaga na błędy! Podpowiadamy, które edytory tekstu są najbardziej pomocne
Piszesz artykuły i chcesz sprawdzić, czy są wolne od błędów? Z pomocą przychodzą profesjonalne edytory. Sprawdź, jakie narzędzia cieszą się największą popularnością!
Ostatnie wpisy