Copywriting a content writing. Czy to to samo?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Wielu osobom wydaje się, że copywriting i content writing to synonimy. Tymczasem oba pojęcia różnią się między sobą, choć oczywiście posiadają wiele cech wspólnych. Czym jest copywriting, a czym content writing, i jak możesz je rozpoznać?

Kilka słów o copywritingu

Pod pojęciem copywritingu rozumiemy pisanie tekstów, które mają być pomocne w kwestii przekonania odbiorcy do zakupu produktu lub usługi. Copywriterzy zajmują się pisaniem tekstów takich jak:

  • opisy produktów,
  • teksty preclowe,
  • teksty zapleczowe,
  • treści na strony internetowe,
  • treści typu landing page,
  • treści reklam na banerach,
  • e-maile sprzedażowe,
  • scenariusze reklam.
Kobieta z torbami zakupowymi
(fot. Porapak Apichodilok, źródło: pexels.com)

Teksty pisane przez copywritera powinny być odpowiedzią na współczesne potrzeby internautów (w przypadku tekstów zamieszczanych online) lub konsumentów. Koniecznie powinny zawierać element CTA, który zwiększy prawdopodobieństwo wywołania pożądanej reakcji zakupowej u odbiorcy. Głównymi celami takich działań może być:

  • zwiększenie widoczności firmy w Google,
  • zwiększenie konwersji na stronie,
  • efektywna sprzedaż.

Kilka słów o content writingu

Pojęcie content writingu nie jest jeszcze zbyt popularne w polskiej branży marketingowej. Jego cechą charakterystyczną jest długość wypowiedzi, a głównym zadaniem content writera jest stworzenie niesprzedażowych treści, budzących zaufanie u potencjalnego klienta firmy i nawiązywanie z nim relacji. Content writer zajmuje się pisaniem treści takich jak:

  • blogi,
  • poradniki how-to,
  • white papers,
  • infografiki,
  • newsy branżowe,
  • e-booki.
Dwie osoby podają sobie dłoń
(fot. Savvas Stavrinos, źródło: pexels.com)

Teksty stworzone przez content writera przyczyniają się do:

  • zwiększenia ruchu na stronie, poprzez oferowanie wartości dodanej,
  • zwiększenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
  • budowania zaufania wśród odbiorców.

Podsumowanie

Content writer tworzy merytoryczne, dłuższe treści o niskim charakterze sprzedażowym. Copywriter tworzy zaś treści sprzedażowe z wykorzystaniem języka korzyści. Działania copywriting i content writing najczęściej wzajemnie się uzupełniają, poprawiając pozycję strony w wyszukiwarce internetowej i zwiększając zainteresowanie grupy docelowej.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Olya Kobruseva, źródło: pexels.com

Brygida König

Brygida König

Humanistka, która ciągle rozwija swoje umiejętności copywriterskie. Wolne chwile poświęca na czytanie książek o rozwoju osobistym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *