Wielu osobom wydaje się, że copywriting i content writing to synonimy. Tymczasem oba pojęcia różnią się między sobą, choć oczywiście posiadają wiele cech wspólnych. Czym jest copywriting, a czym content writing, i jak możesz je rozpoznać?
Kilka słów o copywritingu
Pod pojęciem copywritingu rozumiemy pisanie tekstów, które mają być pomocne w kwestii przekonania odbiorcy do zakupu produktu lub usługi. Copywriterzy zajmują się pisaniem tekstów takich jak:
- opisy produktów,
- teksty preclowe,
- teksty zapleczowe,
- treści na strony internetowe,
- treści typu landing page,
- treści reklam na banerach,
- e-maile sprzedażowe,
- scenariusze reklam.
Teksty pisane przez copywritera powinny być odpowiedzią na współczesne potrzeby internautów (w przypadku tekstów zamieszczanych online) lub konsumentów. Koniecznie powinny zawierać element CTA, który zwiększy prawdopodobieństwo wywołania pożądanej reakcji zakupowej u odbiorcy. Głównymi celami takich działań może być:
- zwiększenie widoczności firmy w Google,
- zwiększenie konwersji na stronie,
- efektywna sprzedaż.
Kilka słów o content writingu
Pojęcie content writingu nie jest jeszcze zbyt popularne w polskiej branży marketingowej. Jego cechą charakterystyczną jest długość wypowiedzi, a głównym zadaniem content writera jest stworzenie niesprzedażowych treści, budzących zaufanie u potencjalnego klienta firmy i nawiązywanie z nim relacji. Content writer zajmuje się pisaniem treści takich jak:
- blogi,
- poradniki how-to,
- white papers,
- infografiki,
- newsy branżowe,
- e-booki.
Teksty stworzone przez content writera przyczyniają się do:
- zwiększenia ruchu na stronie, poprzez oferowanie wartości dodanej,
- zwiększenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania,
- budowania zaufania wśród odbiorców.
Podsumowanie
Content writer tworzy merytoryczne, dłuższe treści o niskim charakterze sprzedażowym. Copywriter tworzy zaś treści sprzedażowe z wykorzystaniem języka korzyści. Działania copywriting i content writing najczęściej wzajemnie się uzupełniają, poprawiając pozycję strony w wyszukiwarce internetowej i zwiększając zainteresowanie grupy docelowej.
Zdjęcie główne artykułu: fot. Olya Kobruseva, źródło: pexels.com