Top 10 narzędzi dla copywritera. Znasz je wszystkie?

Top 10 narzędzi dla copywritera. Znasz je wszystkie?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Każda praca wymaga narzędzi; dla kucharza będzie to chochla i patelnia, dla copywritera przede wszystkim kawa i laptop. Z pomocą przychodzi też Internet, w którym można znaleźć wiele przydatnych narzędzi, które ułatwią pracę.

Copyscape to bezpłatne narzędzie internetowe, które umożliwia sprawdzenie zawartości pojedynczej strony internetowej pod kątem duplikowanej treści, znalezionej w innym miejscu w sieci. Świetne narzędzie, które pomoże Ci sprawdzić, czy podobna treść do stworzonej przez Ciebie istnieje już w zakamarkach Internetu. W ten sposób będziesz mógł wpłynąć pozytywnie na unikalność tworzonych przez Ciebie tekstów.

Gdy zabraknie Ci słów, warto skorzystać z tej strony. Nagminne powtórzenia jednego wyrazu nigdy nie są mile widziane w tekście, dlatego te bliskoznaczne mogą pomóc Ci urozmaicić treści i jednocześnie nadal zachować pełną poprawność merytoryczną. Słownik synonimów rekomendowany jest przez samego profesora Bralczyka!

Google Trends pokazują, ile razy dany temat został wpisany w Google w ostatnich miesiącach. Może nie brzmi to ekscytująco, ale za pomocą tego narzędzia można dojść do ciekawych wniosków. W swojej publikacji „Everybody Lies” z 2017 roku socjolog Seth Stephens-Davidowitz wysunął za pomocą tej aplikacji interesujące spostrzeżenia, np. ludzie rzadziej wyszukują dowcipne treści w poniedziałki bądź kiedy pada deszcz. W ten sposób będziesz wiedział, jaki temat warto poruszyć w odpowiednim momencie, a co już nie interesuje internautów.

To platforma zaprojektowana pod kątem każdego aspektu content marketingu. Pokazuje najczęściej udostępniane i lubiane treści na dany temat oraz zapewnia wybór narzędzi do badania słów kluczowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakich błędów musisz się wystrzegać w ich analizie, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Statystyki Google
(fot. Myriam Jessier, źródło: unsplash.com)

Jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingu cyfrowego na świecie. Platforma poinformuje Cię o szczegółowych danych demograficznych osób odwiedzających Twoją witrynę. W ten sposób dowiesz się skąd pochodzą, ile mają lat lub z jakiego urządzenia korzystali, przeglądając stronę. Warto skorzystać z tego narzędzia, jeśli chcesz zweryfikować, czy faktyczna grupa docelowa pokrywa się z założeniami Twojej strategii.

Prawdopodobnie najlepsza baza obrazów na świecie. Znajdowanie i przechowywanie interesujących Cię treści jest tu banalnie proste. Do tego świetna jakość i darmowy dostęp!

Gumka Pelikan do zmazywania błędów
(źródło: pexels.com)

Jest to witryna, która pomoże Ci sprawdzić tekst pod kątem błędów stylistycznych, gramatycznych, typograficznych i ortograficznych. Interfejs jest całkowicie po polsku (strona obsługuje łącznie również 28 innych języków). System bazuje na ponad 1000 algorytmach, jednak – jak ostrzegają jego twórcy – podpowiedzi należy traktować wyłącznie jako sugestie, które warto samodzielnie zweryfikować. Jeśli nie znasz tej aplikacji, koniecznie ją sprawdź.

To potężne narzędzie umożliwi Ci dostęp do publikacji naukowych z wielu dziedzin z całego świata. Dzięki niej research może okazać się dużo prostszy, zwłaszcza, jeśli pisujesz również teksty specjalistyczne.

Napis „read more”
(fot. Sincerely Media, źródło: unsplash.com)

Świetne narzędzie, które zaoszczędzi czas, który spędzasz na szukaniu interesujących treści. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie słowo kluczowe, a – z wybraną przez Ciebie częstotliwością – będziesz otrzymywać informacje o nowych artykułach w sieci.

  • Technika Pomodoro

Na koniec coś, bez czego te wszystkie narzędzia mogą okazać się bezużyteczne. Oto propozycja dla tych, którzy potrzebują motywacji w zarządzaniu czasem, który dla wielu ludzi jest wrogiem. Jednak, zamiast z nim walczyć, warto nauczyć się owocnej współpracy. Sieć oferuje wiele aplikacji, które pomogą nam pracować w technice Pomodoro. Na czym polega? Wpisujesz, jakie zadanie masz do zrealizowania i nastawiasz zegar. Kiedy upłynie 25 minut (ponieważ praca podzielona jest właśnie na 25-minutowe sekcje), usłyszysz alarm. Jeśli udało Ci się skończyć, zaznaczasz wykonanie zadania. Na koniec czeka Cię nagroda w postaci przerwy.

Zdjęcie główne artykułu: fot. Bruce Mars, źródło: unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Błąd 404? Wykorzystaj to w marketingu!
Błąd 404? Wykorzystaj to w marketingu!
Błędy HTTP zdarzają się na każdej witrynie. Sztuką jest przekształcić ich irytującą treść w zabawne i pełne polotu narzędzie marketingowe. Przy odrobinie inwencji to możliwe – podpowiadamy jak!
Co robić, żeby zarobić? Księgowe porady dla copywriterów
Co robić, żeby zarobić? Księgowe porady dla copywriterów
Pracując w zawodzie copywritera, możemy rozliczać się z fiskusem na wiele sposobów. Jak jednak odnaleźć ten dla nas? Dowiedz się, jakie masz możliwości!
W czym może Ci pomóc wyszukiwarka synonimów?
W czym może Ci pomóc wyszukiwarka synonimów?
Pracujesz jako copywriter i szczycisz się lekkim piórem, ale czasami brakuje Ci słów? Skorzystaj z wyszukiwarki synonimów!
Ostatnie wpisy