Subiektywny przegląd najlepszych wtyczek do WordPressa

Subiektywny przegląd najlepszych wtyczek do WordPressa
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jak to się dzieje, że WordPress od lat niezmiennie cieszy się największą popularnością wśród posiadaczy stron internetowych? Wpływa na to nie tylko jego prostota i intuicyjna obsługa, ale przede wszystkim niezliczona ilość dodatkowych modułów, które wzbogacają go o najpotrzebniejsze dla nas funkcje. Przedstawiamy kilka najbardziej użytecznych rozszerze – komponenty WordPressa, bez których ani rusz.

Jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych, WordPress nadal pozostawia konkurencję daleko w tyle. Niezależnie od tego czy mówimy o internetowych sklepach, blogach czy zwyczajnych witrynach, na całym świecie to właśnie ten konkretny system do zarządzania treściami wybierany jest najczęściej, mimo iż w swojej podstawowej wersji nie oferuje zbyt wiele, a jego funkcjonalność jest dość mocno ograniczona. 

Skąd więc wynika jego przewaga nad innymi? Cała siła WordPressa skrywa się właśnie w nieograniczonych możliwościach, które zapewnia mnogość rozszerzeń. Niektóre są tworzone specjalnie pod system, inne są z nim kompatybilne właśnie dzięki jego nieskomplikowanej budowie. Mimo że do pracy z treściami w sieci konieczne jest posiadanie pewnej minimalnej wiedzy na temat budowania stron, z pomocą odpowiednich wtyczek do WordPressa, każdy, nawet początkujący niedoświadczony twórca, będzie w stanie szybko i sprawnie osiągnąć pożądany efekt.

Najlepsze wtyczki do WordPressa

1. Yoast SEO

Szalenie popularna wtyczka, służąca do optymalizowania działań SEO, której posiadanie wiele osób uważa za absolutną konieczność. Dzięki niej w intuicyjny sposób możemy wprowadzać zarówno podstawowe, jak i bardziej zaawansowane ustawienia związane z optymalnym pozycjonowaniem naszej witryny. Dodatkowo moduł pozwala na zmienianie fraz kluczowych, generowanie map XML, czy na wpinanie wszystkich kanałów mediów społecznościowych.

2. Contact Form 7

Darmowa wtyczka, która ułatwi nam możliwość nawiązania kontaktu z użytkownikami odwiedzającymi naszą stronę internetową. Formularze kontaktowe to współcześnie standard jeśli chodzi o interakcje z odbiorcami czy klientami, a to rozszerzenie pozwala w bardzo prosty sposób przygotować dowolny typ formularza, w zależności od naszych potrzeb.

3. Smush – Compress, Optimize and Lazy Load Images

Jedno z wielu narzędzi służących do optymalizowania grafik, które chcemy umieścić na stronie. Dzięki niej możemy dodawać na witrynie skompresowane obrazy w dużych ilościach i to bez szkody dla ich jakości. Ponadto wtyczka umożliwia edycję rozmiaru, wykrywa nieprawidłowości w grafikach i daje opcję korzystania z Lazy Loadera.

4. CoSchedule

Do tej pory pierwsza na liście płatna wtyczka, jednak umożliwiająca wykorzystanie 14-dniowego, darmowego okresu próbnego. Warto się nią jednak zainteresować z tego względu, że umożliwia zarządzanie kalendarzem dotyczącym działań content marketingowych oraz wszelkich akcji w social mediach.

5. Google Tag Manager for WordPress

Kolejny must have jeśli chodzi o dodatkowe moduły WordPressa dla osób zajmujących się działaniami marketingowymi. Rozszerzenie umożliwia odpowiednie zaimplementowanie kodów śledzących na stronie internetowej, co jest niezwykle pomocne zwłaszcza dla osób mniej biegłych w programowaniu.

Powyższe zestawienie to oczywiście jedynie czubek wierzchołka góry lodowej, na którą składają się wszystkie dostępne wtyczki wordpressowe. Zastanawiając się nad ich wyborem, jak zawsze, na wstępie powinniśmy dobrze zastanowić się, jakie konkretnie są nasze potrzeby i oczekiwania względem danego narzędzia. Każda kolejna mała aplikacja instalowana w systemie stanowi także jego dodatkowe obciążenie, dlatego, zanim zdecydujemy się na wybór takiego czy innego modułu, warto zaczerpnąć rady ekspertów w tej dziedzinie lub chociażby pokusić się o jak najlepszy research. Chcąc uniknąć niepotrzebnego bałaganu, od czasu do czasu dobrym pomysłem jest przegląd wtyczek, które znajdują się już w naszym WordPressie i usunięcie tych niepotrzebnych.

Zdj. główne: Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Błędy, które prawdopodobnie popełniasz podczas tworzenia tekstów
Błędy, które prawdopodobnie popełniasz podczas tworzenia tekstów
Stworzyliśmy zestawienie najpopularniejszych błędów copywriterów. Sprawdź, czy na tej liście są również Twoje pisarskie grzeszki.
Na jakiej odzieży umieścić firmowe logo?
Na jakiej odzieży umieścić firmowe logo?
Haft lub logo umieszczone na odzieży roboczej jest istotnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Przeczytaj, na jakich ubraniach możesz umieścić firmowy znak, aby wyróżnić pracowników przedsiębiorstwa.
Nowe życie starego contentu. O co chodzi w recyklingu treści?
Nowe życie starego contentu. O co chodzi w recyklingu treści?
Potrzebujesz wzniecić zainteresowanie wokół swojego brandu? Spróbuj recyklingu treści!
Ostatnie wpisy