Google Keyword Planner. Jak korzystać z niego za darmo?

Google Keyword Planner. Jak korzystać z niego za darmo?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

To narzędzie przynosi wiele wymiernych korzyści dla firmy. Jest niezwykle przydatne w niektórych branżach. Z tego tekstu dowiesz się, dlaczego warto z niego korzystać  oraz jak zrobić to bezpłatnie.

Do czego służy to narzędzie? 

Google Keyword Planner jest potrzebny między innymi do pozycjonowania stron i sklepów internetowych. Jest jednym z najpopularniejszych narzędzi tego typu. Przydaje się także do optymalizacji działań reklamowych.

Planer proponuje słowa klucze, dzięki którym można zwiększyć zasięgi oraz trafność reklam. Pokazuje obecne trendy w wyszukiwarce. Dzięki niemu dowiesz się, jakich informacji o Twojej firmie szukają użytkownicy. Google Keyword Planner pozwala również analizować dane, które są pomocne w rozwoju przedsiębiorstwa. Jest też dobrym narzędziem przydatnym przy procesie planowania budżetu reklamowego. Znajduje odpowiednie słowa klucze, które są potrzebne do kampanii SEO lub Google Ads.

Warto się nim zainteresować, jeśli zajmujesz się pozycjonowaniem lub pracujesz w dziale marketingu. Wtedy może okazać się bardzo pomocny przy codziennych obowiązkach. 

Narzędzie to ma pomóc specjalistom w znajdowaniu ważnych słów kluczowych i danych, takich jak konkurencja, liczby wyszukiwań czy ceny reklam. Ma również wiele filtrów, które pomogą uzyskać bardzo szczegółowe wyniki. Są to na przykład język, lokalizacja, sieć wyszukiwania czy określony przedział czasowy. 

Możesz również wybrać słowa klucze, których nie chcesz pozycjonować. Masz możliwość sprawdzenia 10 wyrazów jednocześnie, jednak polecane jest skupienie się tylko na jednym. Wtedy wyniki będą zdecydowanie dokładniejsze. 

Dlaczego badanie słów kluczowych jest ważne?

Słowo kluczowe to wyrażenie składające się z jednego wyrazu lub kilku słów, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, najczęściej jest to Google. Badanie słów kluczowych to podstawowe zadanie w SEO. Polega na identyfikowaniu popularnych słów lub fraz, które są istotne dla konkretnej branży lub firmy. Dzięki temu dowiesz się, jakich słów używać na stronie. 

Analiza i badanie słów kluczowych wpływa na dalsze działania, przykładowo na strategię SEO lub na tworzenie treści. Pomaga stworzyć strony, które zaspokajają potrzeby odbiorców, zapewniając im informacje, których poszukują w Internecie. Słowa kluczowe analizuje się na podstawie specjalnych programów i narzędzi. Różnią się one poszczególnymi funkcjami i ceną.

Darmowym programem, który jest polecany do tego typu badań, jest Google Keyword Planner. Warto go wypróbować na samym początku, jeśli nie ma się większego doświadczenia. W późniejszym czasie można korzystać nawet z kilku narzędzi jednocześnie, żeby jak najlepiej przeprowadzić badanie i analizę.

Przeczytaj też nasz artykuł o stronach, które pomogą Ci dobrać odpowiednie barwy dla grafiki.

Jak używać tego narzędzia bezpłatnie?

Możesz używać Google Keyword Planner za darmo, jeśli założysz konto reklamowe Google Ads. Żeby je utworzyć, potrzebujesz adresu e-mail i witryny firmy. Nie ma potrzeby podpinania do niego karty kredytowej. Nie musisz też wybierać żadnej formy rozliczenia. Dzięki temu nie ma obaw, że z banku znikną pieniądze za okres użytkowania. 

Jeśli masz problem z założeniem konta, skontaktuj się z supportem Google. Odpowiedzą oni na nurtujące pytania i dostarczą instrukcję rejestracji, krok po kroku. Potem możesz już korzystać z tego bezpłatnego narzędzia, ciesząc się funkcjami, jakie oferuje. Jest jeszcze wiele programów, które  mają podobne opcje, jednak Google Keyword Planner jest darmowy oraz rozbudowany.

Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Dlaczego warto inwestować w materiały reklamowe z nadrukiem firmowym: Rola w budowaniu marki i zwiększaniu lojalności klientów
Dlaczego warto inwestować w materiały reklamowe z nadrukiem firmowym: Rola w budowaniu marki i zwiększaniu lojalności klientów
Inwestowanie w materiały reklamowe z nadrukiem firmowym przynosi wiele korzyści dla rozwoju i sukcesu firmy.
Czy warto inwestować w reklamę drukowaną? Perspektywa copywritera
Czy warto inwestować w reklamę drukowaną? Perspektywa copywritera
Rozważasz inwestycje w reklamę drukowaną? Przeczytaj nasz artykuł, aby zrozumieć jej wartość z perspektywy copywritera.
Jak zaaranżować pokój do pracy zdalnej?
Jak zaaranżować pokój do pracy zdalnej?
Prawidłowa aranżacja domowego biura to aktualnie priorytet każdego copywritera. Kilka sprawdzonych porad pozwoli Ci wyposażyć pokój we wszystkie niezbędne elementy.
Ostatnie wpisy