Aplikacje, które pomogą Ci sprawdzać poprawność tekstu

Aplikacje, które pomogą Ci sprawdzać poprawność tekstu
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

W języku polskim nie brakuje pułapek, a błędy zdarzają się każdemu. Wertowanie słowników bywa żmudne, dlatego jeśli chcesz w szybki i prosty sposób sprawdzić poprawność swojego tekstu, skorzystaj z internetowych aplikacji. Sprawdzamy, na które warto zwrócić uwagę.

Internetowe korektory tekstu pomagają unikać różnego rodzaju błędów podczas pisania wszelkich tekstów – szkolnych i studenckich prac, rozprawek, esejów i artykułów. Warto ich używać, nawet gdy wydaje nam się, że opanowaliśmy już wszystkie zasady polskiej gramatyki. Dzięki tym narzędziom sprawdzanie naszych tekstów będzie łatwiejsze i szybsze.

W internecie znajdziemy zarówno darmowe, jak i płatne programy do sprawdzania pisowni. Większość z nich poprawia literówki oraz błędy orto­gra­ficz­ne, sty­li­stycz­ne i inter­punk­cyjne. Niektóre aplikacje pomogą nam także usunąć błędy typograficzne, na przykład podwójne spacje. Przedstawiamy kilka programów, z których warto korzystać podczas pisania swoich tekstów.

Orto­graf

Orto­graf.pl to bezpłatne narzędzie, które umożliwia poprawienie błę­dów orto­gra­ficz­nych, lek­sy­kal­nych, skła­dnio­wych, fra­ze­olo­gicz­nych, fone­tycz­nych, inter­punk­cyj­nych, a nawet typo­gra­ficz­nych. Program zwraca uwagę również na niepoprawny szyk wyrazów czy wyłapuje literówki i błędnie odmienione wyrazy. Ortograf jest dostosowany do języka polskiego, ale w aplikacji możemy sprawdzić teksty aż w 28 języ­kach. Stronę obsługuje się intuicyjnie, nie musimy też przejmować się limitami znaków w sprawdzanym tekście. A jeśli chcielibyśmy poszerzyć swoją językową wiedzę, to możemy skorzystać z dostępnych materiałów edukacyjnych.

LanguageTool

Lan­gu­age­Tool funkcjonuje jako roz­sze­rze­nie do prze­glą­darki, dzięki czemu sprawdza tekst na bieżąco, już podczas pisania. Dzięki temu nie musimy kopiować naszej pracy i wklejać jej do aplikacji. Z Lan­gu­age­Tool możemy korzystać za darmo, ale jeśli chcielibyśmy mieć dostęp do jego wszyst­kich funk­cji, musimy wykupić wer­sję roz­sze­rzo­ną, która pozwala na sprawdzenie jednorazowo większej liczby znaków. Program sprawdza teksty w 28 różnych językach, wskazuje błędy orto­gra­ficzne, lek­sy­kalne, interpunkcyjne i fra­ze­olo­giczne. Jest regularnie aktu­ali­zo­wany.

Zecerka

Zecerka dba przede wszystkim o poprawny skład tekstu, co oznacza, że skupia się na błędach typo­gra­ficz­nych. Taki program pomoże nam stworzyć jak najbardziej przej­rzy­sty i czy­telny tekst. Na stronie sami ustawiamy funkcje, które nas interesują, na przykład dzielenie wyrazów, przenoszenie sie­rot z końca wierszy, zamienianie dywizów na półpauzy czy usu­wa­nie podwój­nych spa­cji i spa­cji sprzed zna­ków inter­punk­cyj­nych. 

Korek­tor Tek­stu

Z Korek­tora Tek­stu możemy korzystać na dwa sposoby – w postaci roz­sze­rze­nia do prze­glą­darki Chrome albo w wer­sji online. Aplikacja pomoże nam poprawić błę­dy orto­gra­ficz­ne i inter­punk­cyj­ne, poza tym umożliwia eks­port plików do for­ma­tów pdf i doc. Dodatkowym udogodnieniem, które oferuje narzędzie, są słowniki: synonimów i wyra­zów wła­snych. Ciekawą funkcją jest sta­ty­styka tek­stu, pozwalająca okre­ślić sza­cun­kowy czas prze­czy­ta­nia danej tre­ści na głos. Może się to przydać zwłaszcza podczas przygotowywania referatów bądź przemówień, które będziemy wygłaszać przed publicz­no­ścią.

Zdj. główne: StartupStockPhotos/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Z pamiętnika młodego copywritera: rodzaje tekstów, które musisz znać
Z pamiętnika młodego copywritera: rodzaje tekstów, które musisz znać
Chcesz zacząć przygodę z copywritingiem? Zapoznaj się z rodzajami tekstów, jakie może zlecić Ci klient.
Jak efektywnie wykorzystać naklejki foliowe w marketingu swojej firmy?
Jak efektywnie wykorzystać naklejki foliowe w marketingu swojej firmy?
Odkryj potęgę naklejek foliowych jako narzędzia marketingowego. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać je w celu zwiększenia świadomości marki, przyciągnięcia klientów i zwiększenia sprzedaży.
Interaktywny content – przykłady i porady
Interaktywny content – przykłady i porady
Content interaktywny to w ostatnim czasie jedno z najgorętszych haseł marketingu. Czym jest, jakie są jego przykłady i jak zabrać się za niego z głową? Podpowiadamy!
Ostatnie wpisy